Evolution of the concept of Brand Capital Value for universities
Descripción del Articulo
Although there is abundant literature referring to the concept of brand, as well as regarding the creation of brand capital for products and services, there is no specific study that reviews the literature on university brand, nor models or studies on capital value creation of University brand. To a...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2020 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revista UNMSM - Quipukamayoc |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/17322 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/17322 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | brand brand equity higher education universities Marca valor capital educación superior universidades |
| id |
1609-8196_da68cc4503fdc6e4ad89484d1f62ad8c |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/17322 |
| network_acronym_str |
1609-8196 |
| repository_id_str |
. |
| network_name_str |
Revista UNMSM - Quipukamayoc |
| spelling |
Evolution of the concept of Brand Capital Value for universitiesEvolución del concepto de Valor Capital de Marca para universidadesCano Lanza, Ana Maríabrandbrand equityhigher educationuniversitiesMarcavalor capitaleducación superioruniversidadesAlthough there is abundant literature referring to the concept of brand, as well as regarding the creation of brand capital for products and services, there is no specific study that reviews the literature on university brand, nor models or studies on capital value creation of University brand. To address this information gap, the research brought together the main studies developed on these topics and proposes a classification of university brand definitions. Finally, given the scarce research carried out in Peru on models of university brand creation, a need to carry out a research that leads to the design of a brand capital creation model for Peruvian universities that meets the dimensions most valued by Peruvian students. in the country was evidenced.Si bien existe abundante literatura referida al concepto de marca, así como respecto a la creación de capital de marca para productos y servicios, no se observa un estudio específico que revise la literatura sobre marca universitaria, ni modelos o estudios sobre creación de valor capital de marca universitaria. Para abordar esta brecha de información, la investigación reunió los principales estudios desarrollados sobre estos temas y propone una clasificación de las definiciones de marca universitaria. Finalmente, ante la escasa investigación realizada en Perú sobre modelos de creación de marca universitaria, se evidencia la necesidad de llevar a cabo investigaciones en el país que conduzcan al diseño de un modelo de creación de capital de marca para las universidades peruanas que atienda las dimensiones más valoradas por los estudiantes peruanos.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Contables2020-05-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/1732210.15381/quipu.v28i56.17322Quipukamayoc; Vol 28 No 56 (2020); 95-102Quipukamayoc; Vol. 28 Núm. 56 (2020); 95-1021609-81961560-9103reponame:Revista UNMSM - Quipukamayocinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/17322/14862https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/17322/14874Derechos de autor 2020 Ana Maria Cano Lanzahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:32:12Zmail@mail.com - |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Evolution of the concept of Brand Capital Value for universities Evolución del concepto de Valor Capital de Marca para universidades |
| title |
Evolution of the concept of Brand Capital Value for universities |
| spellingShingle |
Evolution of the concept of Brand Capital Value for universities Cano Lanza, Ana María brand brand equity higher education universities Marca valor capital educación superior universidades |
| title_short |
Evolution of the concept of Brand Capital Value for universities |
| title_full |
Evolution of the concept of Brand Capital Value for universities |
| title_fullStr |
Evolution of the concept of Brand Capital Value for universities |
| title_full_unstemmed |
Evolution of the concept of Brand Capital Value for universities |
| title_sort |
Evolution of the concept of Brand Capital Value for universities |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Cano Lanza, Ana María |
| author |
Cano Lanza, Ana María |
| author_facet |
Cano Lanza, Ana María |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
brand brand equity higher education universities Marca valor capital educación superior universidades |
| topic |
brand brand equity higher education universities Marca valor capital educación superior universidades |
| dc.description.none.fl_txt_mv |
Although there is abundant literature referring to the concept of brand, as well as regarding the creation of brand capital for products and services, there is no specific study that reviews the literature on university brand, nor models or studies on capital value creation of University brand. To address this information gap, the research brought together the main studies developed on these topics and proposes a classification of university brand definitions. Finally, given the scarce research carried out in Peru on models of university brand creation, a need to carry out a research that leads to the design of a brand capital creation model for Peruvian universities that meets the dimensions most valued by Peruvian students. in the country was evidenced. Si bien existe abundante literatura referida al concepto de marca, así como respecto a la creación de capital de marca para productos y servicios, no se observa un estudio específico que revise la literatura sobre marca universitaria, ni modelos o estudios sobre creación de valor capital de marca universitaria. Para abordar esta brecha de información, la investigación reunió los principales estudios desarrollados sobre estos temas y propone una clasificación de las definiciones de marca universitaria. Finalmente, ante la escasa investigación realizada en Perú sobre modelos de creación de marca universitaria, se evidencia la necesidad de llevar a cabo investigaciones en el país que conduzcan al diseño de un modelo de creación de capital de marca para las universidades peruanas que atienda las dimensiones más valoradas por los estudiantes peruanos. |
| description |
Although there is abundant literature referring to the concept of brand, as well as regarding the creation of brand capital for products and services, there is no specific study that reviews the literature on university brand, nor models or studies on capital value creation of University brand. To address this information gap, the research brought together the main studies developed on these topics and proposes a classification of university brand definitions. Finally, given the scarce research carried out in Peru on models of university brand creation, a need to carry out a research that leads to the design of a brand capital creation model for Peruvian universities that meets the dimensions most valued by Peruvian students. in the country was evidenced. |
| publishDate |
2020 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2020-05-07 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/17322 10.15381/quipu.v28i56.17322 |
| url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/17322 |
| identifier_str_mv |
10.15381/quipu.v28i56.17322 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/17322/14862 https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/17322/14874 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2020 Ana Maria Cano Lanza http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2020 Ana Maria Cano Lanza http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Contables |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Contables |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Quipukamayoc; Vol 28 No 56 (2020); 95-102 Quipukamayoc; Vol. 28 Núm. 56 (2020); 95-102 1609-8196 1560-9103 reponame:Revista UNMSM - Quipukamayoc instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
| reponame_str |
Revista UNMSM - Quipukamayoc |
| collection |
Revista UNMSM - Quipukamayoc |
| instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| instacron_str |
UNMSM |
| institution |
UNMSM |
| repository.name.fl_str_mv |
-
|
| repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
| _version_ |
1701386685693034496 |
| score |
13.932913 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).