THE ASSOCIATIVISM AS A STRATEGY TO FACE UP A COMPETITIVE MARKET: A CASE STUDY OF SMALL PHARMACEUTICAL COMPANIES
Descripción del Articulo
The objective of this research is to demonstrate the existence of a real need on the part of pharmaceutical companies to partner with in order to obtain trade and financial advantages resulting from joint purchasing and coordination of marketing activities. The methodology used was the analysis of a...
| Autores: | , , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2012 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revista UNMSM - Quipukamayoc |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/4478 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/4478 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Asociativismo estrategias de marketing gestión de mercancías pequeña empresa. |
| id |
1609-8196_1d073b2632431e1a83cccf4a5fb30c39 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/4478 |
| network_acronym_str |
1609-8196 |
| repository_id_str |
. |
| network_name_str |
Revista UNMSM - Quipukamayoc |
| spelling |
THE ASSOCIATIVISM AS A STRATEGY TO FACE UP A COMPETITIVE MARKET: A CASE STUDY OF SMALL PHARMACEUTICAL COMPANIESEL ASOCIATIVISMO COMO ESTRATEGIA PARA ENFRENTAR A UN MERCADO COMPETITIVO: UN ESTUDIO DE CASO DE LAS PEQUEÑAS EMPRESAS FARMACÉUTICASSaavedra García, María LuisaPaúl Molina, FernandoBernal Domínguez, DeyaniraAsociativismoestrategias de marketinggestión de mercancíaspequeña empresa.The objective of this research is to demonstrate the existence of a real need on the part of pharmaceutical companies to partner with in order to obtain trade and financial advantages resulting from joint purchasing and coordination of marketing activities. The methodology used was the analysis of a case, taking as unit of analysis a “Pharmacy Association” of Argentina. The main findings of this research show that it is possible to apply the associativism to this type of organizations and it is possible to achieve a coordinated merchandise action and applying marketing strategies. There are more advantages than disadvantages of applying this tool.El objetivo de esta investigación es demostrar la existencia de una necesidad real por parte de las empresas farmacéuticas, de asociarse con el fin de obtener ventajas comerciales y financieras derivadas de la compra conjunta y coordinación de las acciones de marketing. La metodología utilizada consistió es el análisis de caso tomando como unidad de análisis una “Asociación de Farmacias” de Argentina. Los hallazgos principales de esta investigación revelan que es posible aplicar el asociativismo en este tipo de organizaciones y que es posible lograr una acción coordinada de mercancías y la aplicación de estrategias de Marketing, siendo más las ventajas que las desventajas de aplicar estas herramientas.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Contables2012-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/447810.15381/quipu.v20i38.4478Quipukamayoc; Vol 20 No 38 (2012); 189-205Quipukamayoc; Vol. 20 Núm. 38 (2012); 189-2051609-81961560-9103reponame:Revista UNMSM - Quipukamayocinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/4478/3563Derechos de autor 2012 María Luisa Saavedra García, Fernando Paúl Molina, Deyanira Bernal Domínguezhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:30:26Zmail@mail.com - |
| dc.title.none.fl_str_mv |
THE ASSOCIATIVISM AS A STRATEGY TO FACE UP A COMPETITIVE MARKET: A CASE STUDY OF SMALL PHARMACEUTICAL COMPANIES EL ASOCIATIVISMO COMO ESTRATEGIA PARA ENFRENTAR A UN MERCADO COMPETITIVO: UN ESTUDIO DE CASO DE LAS PEQUEÑAS EMPRESAS FARMACÉUTICAS |
| title |
THE ASSOCIATIVISM AS A STRATEGY TO FACE UP A COMPETITIVE MARKET: A CASE STUDY OF SMALL PHARMACEUTICAL COMPANIES |
| spellingShingle |
THE ASSOCIATIVISM AS A STRATEGY TO FACE UP A COMPETITIVE MARKET: A CASE STUDY OF SMALL PHARMACEUTICAL COMPANIES Saavedra García, María Luisa Asociativismo estrategias de marketing gestión de mercancías pequeña empresa. |
| title_short |
THE ASSOCIATIVISM AS A STRATEGY TO FACE UP A COMPETITIVE MARKET: A CASE STUDY OF SMALL PHARMACEUTICAL COMPANIES |
| title_full |
THE ASSOCIATIVISM AS A STRATEGY TO FACE UP A COMPETITIVE MARKET: A CASE STUDY OF SMALL PHARMACEUTICAL COMPANIES |
| title_fullStr |
THE ASSOCIATIVISM AS A STRATEGY TO FACE UP A COMPETITIVE MARKET: A CASE STUDY OF SMALL PHARMACEUTICAL COMPANIES |
| title_full_unstemmed |
THE ASSOCIATIVISM AS A STRATEGY TO FACE UP A COMPETITIVE MARKET: A CASE STUDY OF SMALL PHARMACEUTICAL COMPANIES |
| title_sort |
THE ASSOCIATIVISM AS A STRATEGY TO FACE UP A COMPETITIVE MARKET: A CASE STUDY OF SMALL PHARMACEUTICAL COMPANIES |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Saavedra García, María Luisa Paúl Molina, Fernando Bernal Domínguez, Deyanira |
| author |
Saavedra García, María Luisa |
| author_facet |
Saavedra García, María Luisa Paúl Molina, Fernando Bernal Domínguez, Deyanira |
| author_role |
author |
| author2 |
Paúl Molina, Fernando Bernal Domínguez, Deyanira |
| author2_role |
author author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Asociativismo estrategias de marketing gestión de mercancías pequeña empresa. |
| topic |
Asociativismo estrategias de marketing gestión de mercancías pequeña empresa. |
| dc.description.none.fl_txt_mv |
The objective of this research is to demonstrate the existence of a real need on the part of pharmaceutical companies to partner with in order to obtain trade and financial advantages resulting from joint purchasing and coordination of marketing activities. The methodology used was the analysis of a case, taking as unit of analysis a “Pharmacy Association” of Argentina. The main findings of this research show that it is possible to apply the associativism to this type of organizations and it is possible to achieve a coordinated merchandise action and applying marketing strategies. There are more advantages than disadvantages of applying this tool. El objetivo de esta investigación es demostrar la existencia de una necesidad real por parte de las empresas farmacéuticas, de asociarse con el fin de obtener ventajas comerciales y financieras derivadas de la compra conjunta y coordinación de las acciones de marketing. La metodología utilizada consistió es el análisis de caso tomando como unidad de análisis una “Asociación de Farmacias” de Argentina. Los hallazgos principales de esta investigación revelan que es posible aplicar el asociativismo en este tipo de organizaciones y que es posible lograr una acción coordinada de mercancías y la aplicación de estrategias de Marketing, siendo más las ventajas que las desventajas de aplicar estas herramientas. |
| description |
The objective of this research is to demonstrate the existence of a real need on the part of pharmaceutical companies to partner with in order to obtain trade and financial advantages resulting from joint purchasing and coordination of marketing activities. The methodology used was the analysis of a case, taking as unit of analysis a “Pharmacy Association” of Argentina. The main findings of this research show that it is possible to apply the associativism to this type of organizations and it is possible to achieve a coordinated merchandise action and applying marketing strategies. There are more advantages than disadvantages of applying this tool. |
| publishDate |
2012 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2012-12-31 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/4478 10.15381/quipu.v20i38.4478 |
| url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/4478 |
| identifier_str_mv |
10.15381/quipu.v20i38.4478 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/4478/3563 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2012 María Luisa Saavedra García, Fernando Paúl Molina, Deyanira Bernal Domínguez http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2012 María Luisa Saavedra García, Fernando Paúl Molina, Deyanira Bernal Domínguez http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Contables |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Contables |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Quipukamayoc; Vol 20 No 38 (2012); 189-205 Quipukamayoc; Vol. 20 Núm. 38 (2012); 189-205 1609-8196 1560-9103 reponame:Revista UNMSM - Quipukamayoc instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
| reponame_str |
Revista UNMSM - Quipukamayoc |
| collection |
Revista UNMSM - Quipukamayoc |
| instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| instacron_str |
UNMSM |
| institution |
UNMSM |
| repository.name.fl_str_mv |
-
|
| repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
| _version_ |
1701386682126827520 |
| score |
13.945456 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).