State of art About the school adaptation process In children under 3 years old
Descripción del Articulo
IThe objective of this article is to disseminate outstanding research that has been carried out during the last ten years in the field of the School Adaptation Process for children under 3 years. This is a critical period to which our children are exposed given the increasing participation of women...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicología |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/17434 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/17434 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Adaptation School Parents attachment Integration Adaptación Escuela Padres Apego Integración |
id |
1609-7475_ed90cf26f13c474be1c2ddc1891f7cd9 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/17434 |
network_acronym_str |
1609-7475 |
repository_id_str |
. |
network_name_str |
Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicología |
spelling |
State of art About the school adaptation process In children under 3 years oldEstado del arte Acerca del proceso de adaptación a la escuela De los niños menores de 3 añosBurneo Farfán, Laura ElenaAdaptationSchoolParentsattachmentIntegrationAdaptaciónEscuelaPadresApegoIntegraciónIThe objective of this article is to disseminate outstanding research that has been carried out during the last ten years in the field of the School Adaptation Process for children under 3 years. This is a critical period to which our children are exposed given the increasing participation of women in the workplace. This process explains the child's transition from a home life with personalized attention from parents or substitutes surrounded by much affection for an educational environment. In this work a review of the subject is made by dividing it into four factors that can determine the quality of such adaptation: family overprotection of the child, child attachment, change of environment, and the role of parents. This data is expected to be useful for researchers interested in exploring, describing, correlating, and explaining the socio-emotional dynamics in which this interesting period unfolds in people's lives.El objetivo de este artículo es divulgar destacadas investigaciones que se han venido realizando durante los últimos diez años en el campo del Proceso de Adaptación a la Escuela de los niños menores de 3 años. Se trata de un periodo crítico al cual quedan expuestos nuestros niños dada la creciente participación de la mujer en el ámbito laboral. Este proceso explica la transición del niño de una vida hogareña con una atención personalizada de los padres o sustitutos rodeada de mucho afecto a un ambiente educativo. En este trabajo se hace una revisión del tema dividiéndolo en cuatro factores que pueden determinar la calidad de dicha adaptación: la sobreprotección familiar al niño, el apego infantil, el cambio de ambiente y el rol de los padres. Se espera que esta data sea de utilidad para los investigadores interesados en explorar, describir, correlacionar, y explicar la dinámica socioemocional en la que se desenvuelve este interesante periodo en la vida de las personas.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología2020-01-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/1743410.15381/rinvp.v22i2.17434Revista de Investigación en Psicología; Vol 22 No 2 (2019); 355-362Revista de Investigación en Psicología; Vol. 22 Núm. 2 (2019); 355-3621609-74751560-909Xreponame:Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicologíainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/17434/14660Derechos de autor 2020 Laura Elena Burneo Farfánhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T18:16:51Zmail@mail.com - |
dc.title.none.fl_str_mv |
State of art About the school adaptation process In children under 3 years old Estado del arte Acerca del proceso de adaptación a la escuela De los niños menores de 3 años |
title |
State of art About the school adaptation process In children under 3 years old |
spellingShingle |
State of art About the school adaptation process In children under 3 years old Burneo Farfán, Laura Elena Adaptation School Parents attachment Integration Adaptación Escuela Padres Apego Integración |
title_short |
State of art About the school adaptation process In children under 3 years old |
title_full |
State of art About the school adaptation process In children under 3 years old |
title_fullStr |
State of art About the school adaptation process In children under 3 years old |
title_full_unstemmed |
State of art About the school adaptation process In children under 3 years old |
title_sort |
State of art About the school adaptation process In children under 3 years old |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Burneo Farfán, Laura Elena |
author |
Burneo Farfán, Laura Elena |
author_facet |
Burneo Farfán, Laura Elena |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Adaptation School Parents attachment Integration Adaptación Escuela Padres Apego Integración |
topic |
Adaptation School Parents attachment Integration Adaptación Escuela Padres Apego Integración |
dc.description.none.fl_txt_mv |
IThe objective of this article is to disseminate outstanding research that has been carried out during the last ten years in the field of the School Adaptation Process for children under 3 years. This is a critical period to which our children are exposed given the increasing participation of women in the workplace. This process explains the child's transition from a home life with personalized attention from parents or substitutes surrounded by much affection for an educational environment. In this work a review of the subject is made by dividing it into four factors that can determine the quality of such adaptation: family overprotection of the child, child attachment, change of environment, and the role of parents. This data is expected to be useful for researchers interested in exploring, describing, correlating, and explaining the socio-emotional dynamics in which this interesting period unfolds in people's lives. El objetivo de este artículo es divulgar destacadas investigaciones que se han venido realizando durante los últimos diez años en el campo del Proceso de Adaptación a la Escuela de los niños menores de 3 años. Se trata de un periodo crítico al cual quedan expuestos nuestros niños dada la creciente participación de la mujer en el ámbito laboral. Este proceso explica la transición del niño de una vida hogareña con una atención personalizada de los padres o sustitutos rodeada de mucho afecto a un ambiente educativo. En este trabajo se hace una revisión del tema dividiéndolo en cuatro factores que pueden determinar la calidad de dicha adaptación: la sobreprotección familiar al niño, el apego infantil, el cambio de ambiente y el rol de los padres. Se espera que esta data sea de utilidad para los investigadores interesados en explorar, describir, correlacionar, y explicar la dinámica socioemocional en la que se desenvuelve este interesante periodo en la vida de las personas. |
description |
IThe objective of this article is to disseminate outstanding research that has been carried out during the last ten years in the field of the School Adaptation Process for children under 3 years. This is a critical period to which our children are exposed given the increasing participation of women in the workplace. This process explains the child's transition from a home life with personalized attention from parents or substitutes surrounded by much affection for an educational environment. In this work a review of the subject is made by dividing it into four factors that can determine the quality of such adaptation: family overprotection of the child, child attachment, change of environment, and the role of parents. This data is expected to be useful for researchers interested in exploring, describing, correlating, and explaining the socio-emotional dynamics in which this interesting period unfolds in people's lives. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-01-02 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/17434 10.15381/rinvp.v22i2.17434 |
url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/17434 |
identifier_str_mv |
10.15381/rinvp.v22i2.17434 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/17434/14660 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2020 Laura Elena Burneo Farfán http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2020 Laura Elena Burneo Farfán http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Investigación en Psicología; Vol 22 No 2 (2019); 355-362 Revista de Investigación en Psicología; Vol. 22 Núm. 2 (2019); 355-362 1609-7475 1560-909X reponame:Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicología instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
reponame_str |
Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicología |
collection |
Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicología |
instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
instacron_str |
UNMSM |
institution |
UNMSM |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1701389484721963008 |
score |
13.814772 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).