State of art About the school adaptation process In children under 3 years old

Descripción del Articulo

IThe objective of this article is to disseminate outstanding research that has been carried out during the last ten years in the field of the School Adaptation Process for children under 3 years. This is a critical period to which our children are exposed given the increasing participation of women...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Burneo Farfán, Laura Elena
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicología
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/17434
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/17434
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Adaptation
School
Parents
attachment
Integration
Adaptación
Escuela
Padres
Apego
Integración
id 1609-7475_ed90cf26f13c474be1c2ddc1891f7cd9
oai_identifier_str oai:ojs.csi.unmsm:article/17434
network_acronym_str 1609-7475
repository_id_str .
network_name_str Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicología
spelling State of art About the school adaptation process In children under 3 years oldEstado del arte Acerca del proceso de adaptación a la escuela De los niños menores de 3 añosBurneo Farfán, Laura ElenaAdaptationSchoolParentsattachmentIntegrationAdaptaciónEscuelaPadresApegoIntegraciónIThe objective of this article is to disseminate outstanding research that has been carried out during the last ten years in the field of the School Adaptation Process for children under 3 years. This is a critical period to which our children are exposed given the increasing participation of women in the workplace. This process explains the child's transition from a home life with personalized attention from parents or substitutes surrounded by much affection for an educational environment. In this work a review of the subject is made by dividing it into four factors that can determine the quality of such adaptation: family overprotection of the child, child attachment, change of environment, and the role of parents. This data is expected to be useful for researchers interested in exploring, describing, correlating, and explaining the socio-emotional dynamics in which this interesting period unfolds in people's lives.El objetivo de este artículo es divulgar destacadas investigaciones que se han venido realizando durante los últimos diez años en el campo del Proceso de Adaptación a la Escuela de los niños menores de 3 años. Se trata de un periodo crítico al cual quedan expuestos nuestros niños dada la creciente participación de la mujer en el ámbito laboral. Este proceso explica la transición del niño de una vida hogareña con una atención personalizada de los padres o sustitutos rodeada de mucho afecto a un ambiente educativo. En este trabajo se hace una revisión del tema dividiéndolo en cuatro factores que pueden determinar la calidad de dicha adaptación: la sobreprotección familiar al niño, el apego infantil, el cambio de ambiente y el rol de los padres. Se espera que esta data sea de utilidad para los investigadores interesados en explorar, describir, correlacionar, y explicar la dinámica socioemocional en la que se desenvuelve este interesante periodo en la vida de las personas.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología2020-01-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/1743410.15381/rinvp.v22i2.17434Revista de Investigación en Psicología; Vol 22 No 2 (2019); 355-362Revista de Investigación en Psicología; Vol. 22 Núm. 2 (2019); 355-3621609-74751560-909Xreponame:Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicologíainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/17434/14660Derechos de autor 2020 Laura Elena Burneo Farfánhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T18:16:51Zmail@mail.com -
dc.title.none.fl_str_mv State of art About the school adaptation process In children under 3 years old
Estado del arte Acerca del proceso de adaptación a la escuela De los niños menores de 3 años
title State of art About the school adaptation process In children under 3 years old
spellingShingle State of art About the school adaptation process In children under 3 years old
Burneo Farfán, Laura Elena
Adaptation
School
Parents
attachment
Integration
Adaptación
Escuela
Padres
Apego
Integración
title_short State of art About the school adaptation process In children under 3 years old
title_full State of art About the school adaptation process In children under 3 years old
title_fullStr State of art About the school adaptation process In children under 3 years old
title_full_unstemmed State of art About the school adaptation process In children under 3 years old
title_sort State of art About the school adaptation process In children under 3 years old
dc.creator.none.fl_str_mv Burneo Farfán, Laura Elena
author Burneo Farfán, Laura Elena
author_facet Burneo Farfán, Laura Elena
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Adaptation
School
Parents
attachment
Integration
Adaptación
Escuela
Padres
Apego
Integración
topic Adaptation
School
Parents
attachment
Integration
Adaptación
Escuela
Padres
Apego
Integración
dc.description.none.fl_txt_mv IThe objective of this article is to disseminate outstanding research that has been carried out during the last ten years in the field of the School Adaptation Process for children under 3 years. This is a critical period to which our children are exposed given the increasing participation of women in the workplace. This process explains the child's transition from a home life with personalized attention from parents or substitutes surrounded by much affection for an educational environment. In this work a review of the subject is made by dividing it into four factors that can determine the quality of such adaptation: family overprotection of the child, child attachment, change of environment, and the role of parents. This data is expected to be useful for researchers interested in exploring, describing, correlating, and explaining the socio-emotional dynamics in which this interesting period unfolds in people's lives.
El objetivo de este artículo es divulgar destacadas investigaciones que se han venido realizando durante los últimos diez años en el campo del Proceso de Adaptación a la Escuela de los niños menores de 3 años. Se trata de un periodo crítico al cual quedan expuestos nuestros niños dada la creciente participación de la mujer en el ámbito laboral. Este proceso explica la transición del niño de una vida hogareña con una atención personalizada de los padres o sustitutos rodeada de mucho afecto a un ambiente educativo. En este trabajo se hace una revisión del tema dividiéndolo en cuatro factores que pueden determinar la calidad de dicha adaptación: la sobreprotección familiar al niño, el apego infantil, el cambio de ambiente y el rol de los padres. Se espera que esta data sea de utilidad para los investigadores interesados en explorar, describir, correlacionar, y explicar la dinámica socioemocional en la que se desenvuelve este interesante periodo en la vida de las personas.
description IThe objective of this article is to disseminate outstanding research that has been carried out during the last ten years in the field of the School Adaptation Process for children under 3 years. This is a critical period to which our children are exposed given the increasing participation of women in the workplace. This process explains the child's transition from a home life with personalized attention from parents or substitutes surrounded by much affection for an educational environment. In this work a review of the subject is made by dividing it into four factors that can determine the quality of such adaptation: family overprotection of the child, child attachment, change of environment, and the role of parents. This data is expected to be useful for researchers interested in exploring, describing, correlating, and explaining the socio-emotional dynamics in which this interesting period unfolds in people's lives.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-01-02
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/17434
10.15381/rinvp.v22i2.17434
url https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/17434
identifier_str_mv 10.15381/rinvp.v22i2.17434
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/17434/14660
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2020 Laura Elena Burneo Farfán
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2020 Laura Elena Burneo Farfán
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología
publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Investigación en Psicología; Vol 22 No 2 (2019); 355-362
Revista de Investigación en Psicología; Vol. 22 Núm. 2 (2019); 355-362
1609-7475
1560-909X
reponame:Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicología
instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron:UNMSM
reponame_str Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicología
collection Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicología
instname_str Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron_str UNMSM
institution UNMSM
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1701389484721963008
score 13.814772
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).