University experiences in students migrants
Descripción del Articulo
In this work the field of interest focuses on the experiences of college students who migrate to study the atmosphere to the city of Cordoba and its relationship to study processes in the course of Psychology. The purpose is to analyze the experiences of migrant students and their relationship with...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2017 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicología |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/12889 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/12889 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | experience students migrations crises and university experiencias estudiantes migraciones crisis y universidad |
| id |
1609-7475_1086181b6c0f62e7c01839e54b2a61a1 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/12889 |
| network_acronym_str |
1609-7475 |
| repository_id_str |
. |
| network_name_str |
Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicología |
| spelling |
University experiences in students migrantsExperiencias universitarias en estudiantes migrantesTorcomian, Claudia Gracielaexperiencestudentsmigrationscrises and universityexperienciasestudiantesmigracionescrisis y universidadIn this work the field of interest focuses on the experiences of college students who migrate to study the atmosphere to the city of Cordoba and its relationship to study processes in the course of Psychology. The purpose is to analyze the experiences of migrant students and their relationship with the processes of setting, autonomy and organization and identify the vital crises linked to migration during the race. The approach is qualitative and interpretative and constructive between the results found that migrate to study is an integral experience that combines the atmosphere of the city and the university. Migrate requires elaborate losses, overcome, generating autonomy, manage time and space in economic, social, emotional and academic.En este trabajo el campo de interés está centrado en las experiencias de estudiantes universitarios que migran para estudiar, la ambientación a la ciudad de Córdoba y su relación con los procesos de estudio en la carrera de Psicología. El propósito es analizar las experiencias de estudiantes migrantes y su relación con los procesos de ambientación, autonomía y organización e identificar las crisis vitales vinculadas a las migraciones durante la carrera. El enfoque es cualitativo, constructivo e interpretativo y entre los resultados encontramos que migrar para estudiar es una experiencia integral que combina la ambientación a la ciudad y a la universidad. Migrar obliga a elaborar pérdidas, sobreponerse, generar autonomía, administrar tiempos y espacios en lo económico, social, afectivo y académico.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología2017-01-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/1288910.15381/rinvp.v19i2.12889Revista de Investigación en Psicología; Vol 19 No 2 (2016); 49-68Revista de Investigación en Psicología; Vol. 19 Núm. 2 (2016); 49-681609-74751560-909Xreponame:Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicologíainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/12889/11518Derechos de autor 2017 Claudia Graciela Torcomianhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T18:16:40Zmail@mail.com - |
| dc.title.none.fl_str_mv |
University experiences in students migrants Experiencias universitarias en estudiantes migrantes |
| title |
University experiences in students migrants |
| spellingShingle |
University experiences in students migrants Torcomian, Claudia Graciela experience students migrations crises and university experiencias estudiantes migraciones crisis y universidad |
| title_short |
University experiences in students migrants |
| title_full |
University experiences in students migrants |
| title_fullStr |
University experiences in students migrants |
| title_full_unstemmed |
University experiences in students migrants |
| title_sort |
University experiences in students migrants |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Torcomian, Claudia Graciela |
| author |
Torcomian, Claudia Graciela |
| author_facet |
Torcomian, Claudia Graciela |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
experience students migrations crises and university experiencias estudiantes migraciones crisis y universidad |
| topic |
experience students migrations crises and university experiencias estudiantes migraciones crisis y universidad |
| dc.description.none.fl_txt_mv |
In this work the field of interest focuses on the experiences of college students who migrate to study the atmosphere to the city of Cordoba and its relationship to study processes in the course of Psychology. The purpose is to analyze the experiences of migrant students and their relationship with the processes of setting, autonomy and organization and identify the vital crises linked to migration during the race. The approach is qualitative and interpretative and constructive between the results found that migrate to study is an integral experience that combines the atmosphere of the city and the university. Migrate requires elaborate losses, overcome, generating autonomy, manage time and space in economic, social, emotional and academic. En este trabajo el campo de interés está centrado en las experiencias de estudiantes universitarios que migran para estudiar, la ambientación a la ciudad de Córdoba y su relación con los procesos de estudio en la carrera de Psicología. El propósito es analizar las experiencias de estudiantes migrantes y su relación con los procesos de ambientación, autonomía y organización e identificar las crisis vitales vinculadas a las migraciones durante la carrera. El enfoque es cualitativo, constructivo e interpretativo y entre los resultados encontramos que migrar para estudiar es una experiencia integral que combina la ambientación a la ciudad y a la universidad. Migrar obliga a elaborar pérdidas, sobreponerse, generar autonomía, administrar tiempos y espacios en lo económico, social, afectivo y académico. |
| description |
In this work the field of interest focuses on the experiences of college students who migrate to study the atmosphere to the city of Cordoba and its relationship to study processes in the course of Psychology. The purpose is to analyze the experiences of migrant students and their relationship with the processes of setting, autonomy and organization and identify the vital crises linked to migration during the race. The approach is qualitative and interpretative and constructive between the results found that migrate to study is an integral experience that combines the atmosphere of the city and the university. Migrate requires elaborate losses, overcome, generating autonomy, manage time and space in economic, social, emotional and academic. |
| publishDate |
2017 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2017-01-12 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/12889 10.15381/rinvp.v19i2.12889 |
| url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/12889 |
| identifier_str_mv |
10.15381/rinvp.v19i2.12889 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/12889/11518 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2017 Claudia Graciela Torcomian http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2017 Claudia Graciela Torcomian http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Investigación en Psicología; Vol 19 No 2 (2016); 49-68 Revista de Investigación en Psicología; Vol. 19 Núm. 2 (2016); 49-68 1609-7475 1560-909X reponame:Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicología instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
| reponame_str |
Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicología |
| collection |
Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicología |
| instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| instacron_str |
UNMSM |
| institution |
UNMSM |
| repository.name.fl_str_mv |
-
|
| repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
| _version_ |
1701389484298338304 |
| score |
13.945474 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).