Relationship Between Motivation, Locus of Control, Studying Habits and Performance in University Students from the Industrial and Systemas Faculty from the National Engineering University

Descripción del Articulo

The academic performance of students depends on a number of factors, mostly psycological; within which studying habits play an important role, as well as student motivation and locus of control. In this work, a study of the relationship between academic performance, study habits, motivation and locu...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Fisfalen Huerta, Mario Heinrich
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2016
Institución:Universidad Nacional de Ingeniería
Repositorio:Revista UNI - Tecnia
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:oai:revistas.uni.edu.pe:article/6
Enlace del recurso:http://www.revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/6
Nivel de acceso:acceso abierto
id 0375-7765_a01624a403fd725d5d86e176947bd4a2
oai_identifier_str oai:oai:revistas.uni.edu.pe:article/6
network_acronym_str 0375-7765
repository_id_str .
network_name_str Revista UNI - Tecnia
spelling Relationship Between Motivation, Locus of Control, Studying Habits and Performance in University Students from the Industrial and Systemas Faculty from the National Engineering UniversityRelación entre Motivación, Locus de Control, Hábitos de Estudio y Rendimiento en Estudiantes Universitarios de la Facultad de Ingeniería Industrial y de Sistemas de la Universidad Nacional de IngenieríaFisfalen Huerta, Mario HeinrichThe academic performance of students depends on a number of factors, mostly psycological; within which studying habits play an important role, as well as student motivation and locus of control. In this work, a study of the relationship between academic performance, study habits, motivation and locus of control is made; analyzing the impact of the last three variables over the first. For which the survey technique is applied and scales of motivation, study habits and locus of control; analyzing the results with the use of statistical techniques such as correlation analysis, analysis of variance and correlation analysis. The study results show that the study habits and motivation for affiliation and motivation to achieve significant impact on the academic performance of the sample, formed by students of the School of Industrial and Systems Engineering.Keywords.- Academic performance, Study habits, Need for achievement, Need for affiliation, Need for power, Control-D locusEl rendimiento académico de los estudiantes depende de una serie de factores principalmente internos al estudiante; dentro de los cuales los hábitos de estudio juegan un rol muy importante, así como la motivación de los estudiantes y el locus de control. En el presente trabajo, se hace un estudio de la relación entre rendimiento académico, hábitos de estudio, motivación y locus de control; analizando la incidencia de las tres últimas variables sobre la primera. Para lo cual se aplica la técnica de la encuesta así como escalas de motivación, de hábitos de estudio y de locus de control; analizando los resultados con el empleo de técnicas estadísticas como el análisis de correlación, el análisis de varianza y el análisis de correlación. Los resultados del estudio muestran que los hábitos de estudio, así como la motivación hacia la afiliación y la motivación al logro inciden significativamente en el rendimiento académico de la muestra, conformada por estudiantes de la Facultad de Ingeniería Industrial y de Sistemas.Palabras clave.- Rendimiento académico, Hábitos de estudio, Necesidad de logro, Necesidad de filiación, Necesidad de poder, Locus-D control. Universidad Nacional de Ingeniería2016-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo evaluado por paresapplication/pdfhttp://www.revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/610.21754/tecnia.v26i1.6TECNIA; Vol 26 No 1 (2016); 45TECNIA; Vol. 26 Núm. 1 (2016); 452309-04130375-7765reponame:Revista UNI - Tecniainstname:Universidad Nacional de Ingenieríainstacron:UNIspahttp://www.revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/6/tecnia.v26i1.6info:eu-repo/semantics/openAccess2021-05-29T15:55:17Zmail@mail.com -
dc.title.none.fl_str_mv Relationship Between Motivation, Locus of Control, Studying Habits and Performance in University Students from the Industrial and Systemas Faculty from the National Engineering University
Relación entre Motivación, Locus de Control, Hábitos de Estudio y Rendimiento en Estudiantes Universitarios de la Facultad de Ingeniería Industrial y de Sistemas de la Universidad Nacional de Ingeniería
title Relationship Between Motivation, Locus of Control, Studying Habits and Performance in University Students from the Industrial and Systemas Faculty from the National Engineering University
spellingShingle Relationship Between Motivation, Locus of Control, Studying Habits and Performance in University Students from the Industrial and Systemas Faculty from the National Engineering University
Fisfalen Huerta, Mario Heinrich
title_short Relationship Between Motivation, Locus of Control, Studying Habits and Performance in University Students from the Industrial and Systemas Faculty from the National Engineering University
title_full Relationship Between Motivation, Locus of Control, Studying Habits and Performance in University Students from the Industrial and Systemas Faculty from the National Engineering University
title_fullStr Relationship Between Motivation, Locus of Control, Studying Habits and Performance in University Students from the Industrial and Systemas Faculty from the National Engineering University
title_full_unstemmed Relationship Between Motivation, Locus of Control, Studying Habits and Performance in University Students from the Industrial and Systemas Faculty from the National Engineering University
title_sort Relationship Between Motivation, Locus of Control, Studying Habits and Performance in University Students from the Industrial and Systemas Faculty from the National Engineering University
dc.creator.none.fl_str_mv Fisfalen Huerta, Mario Heinrich
author Fisfalen Huerta, Mario Heinrich
author_facet Fisfalen Huerta, Mario Heinrich
author_role author
dc.description.none.fl_txt_mv The academic performance of students depends on a number of factors, mostly psycological; within which studying habits play an important role, as well as student motivation and locus of control. In this work, a study of the relationship between academic performance, study habits, motivation and locus of control is made; analyzing the impact of the last three variables over the first. For which the survey technique is applied and scales of motivation, study habits and locus of control; analyzing the results with the use of statistical techniques such as correlation analysis, analysis of variance and correlation analysis. The study results show that the study habits and motivation for affiliation and motivation to achieve significant impact on the academic performance of the sample, formed by students of the School of Industrial and Systems Engineering.Keywords.- Academic performance, Study habits, Need for achievement, Need for affiliation, Need for power, Control-D locus
El rendimiento académico de los estudiantes depende de una serie de factores principalmente internos al estudiante; dentro de los cuales los hábitos de estudio juegan un rol muy importante, así como la motivación de los estudiantes y el locus de control. En el presente trabajo, se hace un estudio de la relación entre rendimiento académico, hábitos de estudio, motivación y locus de control; analizando la incidencia de las tres últimas variables sobre la primera. Para lo cual se aplica la técnica de la encuesta así como escalas de motivación, de hábitos de estudio y de locus de control; analizando los resultados con el empleo de técnicas estadísticas como el análisis de correlación, el análisis de varianza y el análisis de correlación. Los resultados del estudio muestran que los hábitos de estudio, así como la motivación hacia la afiliación y la motivación al logro inciden significativamente en el rendimiento académico de la muestra, conformada por estudiantes de la Facultad de Ingeniería Industrial y de Sistemas.Palabras clave.- Rendimiento académico, Hábitos de estudio, Necesidad de logro, Necesidad de filiación, Necesidad de poder, Locus-D control. 
description The academic performance of students depends on a number of factors, mostly psycological; within which studying habits play an important role, as well as student motivation and locus of control. In this work, a study of the relationship between academic performance, study habits, motivation and locus of control is made; analyzing the impact of the last three variables over the first. For which the survey technique is applied and scales of motivation, study habits and locus of control; analyzing the results with the use of statistical techniques such as correlation analysis, analysis of variance and correlation analysis. The study results show that the study habits and motivation for affiliation and motivation to achieve significant impact on the academic performance of the sample, formed by students of the School of Industrial and Systems Engineering.Keywords.- Academic performance, Study habits, Need for achievement, Need for affiliation, Need for power, Control-D locus
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-06-01
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artículo evaluado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://www.revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/6
10.21754/tecnia.v26i1.6
url http://www.revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/6
identifier_str_mv 10.21754/tecnia.v26i1.6
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://www.revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/6/tecnia.v26i1.6
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional de Ingeniería
publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional de Ingeniería
dc.source.none.fl_str_mv TECNIA; Vol 26 No 1 (2016); 45
TECNIA; Vol. 26 Núm. 1 (2016); 45
2309-0413
0375-7765
reponame:Revista UNI - Tecnia
instname:Universidad Nacional de Ingeniería
instacron:UNI
reponame_str Revista UNI - Tecnia
collection Revista UNI - Tecnia
instname_str Universidad Nacional de Ingeniería
instacron_str UNI
institution UNI
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1701108798796595200
score 13.982926
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).