Rankings en la educación superior brasilena: Una aproximación a los rankings públicos y privados

Descripción del Articulo

This article provides a theoretical approach to public and private higher education academic rankings in Brazil aimed towards understanding their complexity and course of development. The paper supports that the changes stemming from the transformation from a Provider State into an Evaluator State m...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Ignacio Calderón, Adolfo, da Silva Lourenço, Henrique
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2015
Institución:Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
Repositorio:UPC-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorioacademico.upc.edu.pe:10757/344278
Enlace del recurso:http://hdl.handle.net/10757/344278
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Rankings universitarios
Evaluación educacional
Educación superior
Universidades
Rankings académicos
Descripción
Sumario:This article provides a theoretical approach to public and private higher education academic rankings in Brazil aimed towards understanding their complexity and course of development. The paper supports that the changes stemming from the transformation from a Provider State into an Evaluator State model strengthened the trends around assessments through rankings, and it also confirms the incipience of private and state rankings faced with a market scenario where they are ultimately legitimized.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).