Rendimiento escolar en comunicación en niños de 5 años de programas escolarizados y no escolarizados Red N° 10 Callao
Descripción del Articulo
This research is descriptive-comparative, which purpose is to establish the difference between school performance in the area of language in 5 year old children of profit schools and non – profit schools of kindergarten The PEAC-1 test was applied, a sample of 90 children of profit schools and 28 ch...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de maestría |
Fecha de Publicación: | 2010 |
Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
Repositorio: | USIL-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.usil.edu.pe:20.500.14005/1206 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14005/1206 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Achievement tests Educational provision Deschooling Child Control de rendimiento escolar Administración educativa Teoría de la educación Ambiente familiar https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | This research is descriptive-comparative, which purpose is to establish the difference between school performance in the area of language in 5 year old children of profit schools and non – profit schools of kindergarten The PEAC-1 test was applied, a sample of 90 children of profit schools and 28 children of non – profit schools of kindergarten, belonging to the network N ° 10 of the Callao, including human settlements Gambeta, Santa Rosa and Dulanto, which lie in a lower socio - economic low,. Significant differences in comparing the results of both groups. Finding that the school performance of children of profit schools is greater than the children non – profit schools. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).