Comprensión lectora en estudiantes de cuarto de primaria de La Perla Alta y Perla Baja del Callao
Descripción del Articulo
The present investigation´s purpose is to determine and compare the reading comprenhension in students of fourth grade from La Perla Alta and La Perla Baja districts. A sample of 95 and 101 students was considered from each school respectively. The type of design used was random probabilistic, descr...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de maestría |
Fecha de Publicación: | 2011 |
Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
Repositorio: | USIL-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.usil.edu.pe:usil/1142 |
Enlace del recurso: | https://repositorio.usil.edu.pe/handle/usil/1142 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Reading programmes Reading comprehension Primary education Students Programa de lectura Comprensión del texto Escuela primaria Alumnos Estudio y enseñanza (Primaria) https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | The present investigation´s purpose is to determine and compare the reading comprenhension in students of fourth grade from La Perla Alta and La Perla Baja districts. A sample of 95 and 101 students was considered from each school respectively. The type of design used was random probabilistic, descriptive, comparative with ages between 9 and 12 years. The test used was extend of the reading comprehension for fourth grade ACL 4, which considers the following dimensions: literal, reorganizative, inferential and critical. The principal results were that it exists a difference in reading comprehension in students of La Perla Alta y La Perla Baja districts in literally and inferential aspects and there is no difference in reorganizative and critical aspects. As additional information there was not a significants differences in reading comprehension between males and females students. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).