Motivación de logro en educación física y capacidades motrices en alumnos de una institución educativa pública del distrito de Bellavista
Descripción del Articulo
This investigation is about achievement motivation for learning in Physical Education and motor skills in high school students from fifth a State Educational Institution Bellavista - Callao District. Its design is descriptive and correlation study, the group of 140 students between 15 and 18 years w...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | tesis de maestría |
| Fecha de Publicación: | 2010 |
| Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
| Repositorio: | USIL-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.usil.edu.pe:20.500.14005/1072 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14005/1072 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Achievement motivation Motor development State schools Voluntad del logro Motricidad Escuelas públicas https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
| Sumario: | This investigation is about achievement motivation for learning in Physical Education and motor skills in high school students from fifth a State Educational Institution Bellavista - Callao District. Its design is descriptive and correlation study, the group of 140 students between 15 and 18 years was given the motivation test of 37 items, Achievement Motivation in Physical Education Test also an observation form on motor abilities of 7 items where the results revealed: Motivation in Physical Education has a positive trend by 85%, as motor skills by 65% and there was a positive correlation (r = 76.2%) between the physical abilities and motivation, these results are discussed in relation to the transmission of information by the teacher to improve student's ability, intrinsic motivation and performance. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).