B-Learning y su influencia en el rendimiento académico en los estudiantes de la asignatura de Seminario de Tesis de la Facultad de Ingeniería de Sistemas e Informática de la Universidad Nacional de San Martín-Tarapoto
Descripción del Articulo
The investigación studies the influence that has the application of the the on-line and present mixed teaching pattern (B-Learning) in the improvement of the Academic Yield in the students.The investigation takes like sample to the students of the course of Seminar of Thesis of the Faculty of Engine...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2012 |
Institución: | Universidad Nacional de San Martin - Tarapoto |
Repositorio: | UNSM-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.unsm.edu.pe:11458/1353 |
Enlace del recurso: | http://hdl.handle.net/11458/1353 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Rendimiento académico B-Learning Aulas virtuales |
Sumario: | The investigación studies the influence that has the application of the the on-line and present mixed teaching pattern (B-Learning) in the improvement of the Academic Yield in the students.The investigation takes like sample to the students of the course of Seminar of Thesis of the Faculty of Engineering of Systems and Computer science of the National University of San Martín-Tarapoto. The investigation divided to the students in two groups, one experimental and another of control, in the experimental group the variable stimulus B-Learning was applied, implementing virtual classrooms for such effect, checking a homogeneous and significant improvement of the level of academic yield of this group, with relationship to the control group that worked with the model of present or traditional teaching, for what is deduced that the application of the teachingmodel B-Learning generates a bigger increment in the level of the academic yield with relationship to the model of traditional teaching. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).