Orientación Vocacional y Rendimiento Académico de los estudiantes del I ciclo de la facultad de Educación y Humanidades - Rioja de la Universidad Nacional de San Martín en el semestre académico 2008- I

Descripción del Articulo

The increasing importance that the science has acquired in our society and the paper(role) increasingly relevant that the scientist recovers(plays) in the human occupation, to salve the problems in a society, is a need of the universities to form(train) investigators(researchers) in each of the area...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Lozano Paz, María Elvia
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2009
Institución:Universidad Nacional de San Martin - Tarapoto
Repositorio:UNSM-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.unsm.edu.pe:11458/1699
Enlace del recurso:http://hdl.handle.net/11458/1699
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Orientación vocacional
Experiencias de aprendizaje
id UNSM_a30310bd9711a1bc2f09d45c2344c1bd
oai_identifier_str oai:repositorio.unsm.edu.pe:11458/1699
network_acronym_str UNSM
network_name_str UNSM-Institucional
repository_id_str
dc.title.es_PE.fl_str_mv Orientación Vocacional y Rendimiento Académico de los estudiantes del I ciclo de la facultad de Educación y Humanidades - Rioja de la Universidad Nacional de San Martín en el semestre académico 2008- I
title Orientación Vocacional y Rendimiento Académico de los estudiantes del I ciclo de la facultad de Educación y Humanidades - Rioja de la Universidad Nacional de San Martín en el semestre académico 2008- I
spellingShingle Orientación Vocacional y Rendimiento Académico de los estudiantes del I ciclo de la facultad de Educación y Humanidades - Rioja de la Universidad Nacional de San Martín en el semestre académico 2008- I
Lozano Paz, María Elvia
Orientación vocacional
Experiencias de aprendizaje
title_short Orientación Vocacional y Rendimiento Académico de los estudiantes del I ciclo de la facultad de Educación y Humanidades - Rioja de la Universidad Nacional de San Martín en el semestre académico 2008- I
title_full Orientación Vocacional y Rendimiento Académico de los estudiantes del I ciclo de la facultad de Educación y Humanidades - Rioja de la Universidad Nacional de San Martín en el semestre académico 2008- I
title_fullStr Orientación Vocacional y Rendimiento Académico de los estudiantes del I ciclo de la facultad de Educación y Humanidades - Rioja de la Universidad Nacional de San Martín en el semestre académico 2008- I
title_full_unstemmed Orientación Vocacional y Rendimiento Académico de los estudiantes del I ciclo de la facultad de Educación y Humanidades - Rioja de la Universidad Nacional de San Martín en el semestre académico 2008- I
title_sort Orientación Vocacional y Rendimiento Académico de los estudiantes del I ciclo de la facultad de Educación y Humanidades - Rioja de la Universidad Nacional de San Martín en el semestre académico 2008- I
author Lozano Paz, María Elvia
author_facet Lozano Paz, María Elvia
author_role author
dc.contributor.advisor.fl_str_mv Gálvez Díaz, Marco Armando
dc.contributor.author.fl_str_mv Lozano Paz, María Elvia
dc.subject.es_ES.fl_str_mv Orientación vocacional
Experiencias de aprendizaje
topic Orientación vocacional
Experiencias de aprendizaje
description The increasing importance that the science has acquired in our society and the paper(role) increasingly relevant that the scientist recovers(plays) in the human occupation, to salve the problems in a society, is a need of the universities to form(train) investigators(researchers) in each of the areas of the science. The investigators'(researcher) formation (training) is directly linked by the education. In the Faculty (Power) of Education Humanities, located in the province of Rioja, of the National University of St Martin, have the opportunity to develop in the study plan of the professional career (race), subjects orientated to the orientation vocational they are: Methodology of the orientation vocational in students del I cycle en semester academic 2000-I de la Faulted de Education, y Humanities-Rioja de la Universidad National de San Martín-Tarapoto. The curriculum of the Faculty (Power) of Education and Humanities it (he) is orientated to that his (her, your) gone away ones (graduated ones) are capable of realizing scientific investigation (research). lt is important to indicate that a separation exists between (among) the systematizing of the experiences of learning and the results that are waited, on to having executed the above mentioned experiences of learning. Therefore, it is necessary to realize an investigation (research) that is orientated to relate the attitudes towards the orientation vocational and the academic performance (yield). From the perspective, the aim(lens) of the investigation(research) is to determine the relation that exists between(among) the attitudes towards the orientation vocational and the academic performance(yield) of the students del I cycle in the academic semester 2008-I, of the Faculty(Power) of Education and Humanities-Rioja of San's Martin National University-Tarapoto; hipotetizando that the attitudes towards the orientation vocational relates directly proportionally to the academic performance(yield) of the students del 1 cycle in the academic semester 2008-I, of the Faculty(Power) of Education and Humanities-Rioja of San's Martin National University-Tarapoto. The sample was constituted by 18 students belonging to the I cycle of the professional careers (races) of the initial level, primary and secondary, in the academic semester 2008-1. Gathered the information of this sample and accused by means of her (it) t - student, where tc:-2, 87 it (he, she) falls down in the region of rejection, being ft:-2, 101. Since (as, like) te Ɛ RR, has allowed to reject the void hypothesis and to accept the alternate one, in consequence, is confirmed that the attitudes towards the orientation vocational it (he, she) relates directly proportionally to the academic performance (yiela) of the students 1 cycle in the academic semester 2008-1, of the Faculty (Power) of Education and Humanities-Rioja of San's Martin National University-Tarapoto.
publishDate 2009
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2016-12-20T09:53:26Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2016-12-20T09:53:26Z
dc.date.issued.fl_str_mv 2009
dc.type.en_US.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
dc.identifier.citation.es_PE.fl_str_mv Apa
dc.identifier.other.none.fl_str_mv ITEM@11458-845.pdf
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/11458/1699
identifier_str_mv Apa
ITEM@11458-845.pdf
url http://hdl.handle.net/11458/1699
dc.language.iso.es_PE.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.ispartof.fl_str_mv SUNEDU
dc.rights.en_US.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri.*.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/
eu_rights_str_mv openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/
dc.format.es_PE.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.es_PE.fl_str_mv Universidad Nacional de San Martín
dc.source.es_PE.fl_str_mv Universidad Nacional de San Martín
Repositorio de tesis - UNSM-T
dc.source.none.fl_str_mv reponame:UNSM-Institucional
instname:Universidad Nacional de San Martin - Tarapoto
instacron:UNSM
instname_str Universidad Nacional de San Martin - Tarapoto
instacron_str UNSM
institution UNSM
reponame_str UNSM-Institucional
collection UNSM-Institucional
bitstream.url.fl_str_mv http://repositorio.unsm.edu.pe/bitstream/11458/1699/3/ITEM%4011458-845.pdf.jpg
http://repositorio.unsm.edu.pe/bitstream/11458/1699/1/ITEM%4011458-845.pdf
http://repositorio.unsm.edu.pe/bitstream/11458/1699/2/ITEM%4011458-845.pdf.txt
bitstream.checksum.fl_str_mv 7d6a3dbe7b16b871c2b55e5709c370fb
cd44a0a3ebefe648918a2ceb7c1b15d5
d633c3d1e5d613e215354f7c3f8d39b7
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional de la Universidad
repository.mail.fl_str_mv repositorio@unsm.edu.pe
_version_ 1741962184320090112
spelling Gálvez Díaz, Marco Armando79db72c4-a160-45e3-b3ec-8520e1bf3f71Lozano Paz, María Elvia2016-12-20T09:53:26Z2016-12-20T09:53:26Z2009ApaITEM@11458-845.pdfhttp://hdl.handle.net/11458/1699The increasing importance that the science has acquired in our society and the paper(role) increasingly relevant that the scientist recovers(plays) in the human occupation, to salve the problems in a society, is a need of the universities to form(train) investigators(researchers) in each of the areas of the science. The investigators'(researcher) formation (training) is directly linked by the education. In the Faculty (Power) of Education Humanities, located in the province of Rioja, of the National University of St Martin, have the opportunity to develop in the study plan of the professional career (race), subjects orientated to the orientation vocational they are: Methodology of the orientation vocational in students del I cycle en semester academic 2000-I de la Faulted de Education, y Humanities-Rioja de la Universidad National de San Martín-Tarapoto. The curriculum of the Faculty (Power) of Education and Humanities it (he) is orientated to that his (her, your) gone away ones (graduated ones) are capable of realizing scientific investigation (research). lt is important to indicate that a separation exists between (among) the systematizing of the experiences of learning and the results that are waited, on to having executed the above mentioned experiences of learning. Therefore, it is necessary to realize an investigation (research) that is orientated to relate the attitudes towards the orientation vocational and the academic performance (yield). From the perspective, the aim(lens) of the investigation(research) is to determine the relation that exists between(among) the attitudes towards the orientation vocational and the academic performance(yield) of the students del I cycle in the academic semester 2008-I, of the Faculty(Power) of Education and Humanities-Rioja of San's Martin National University-Tarapoto; hipotetizando that the attitudes towards the orientation vocational relates directly proportionally to the academic performance(yield) of the students del 1 cycle in the academic semester 2008-I, of the Faculty(Power) of Education and Humanities-Rioja of San's Martin National University-Tarapoto. The sample was constituted by 18 students belonging to the I cycle of the professional careers (races) of the initial level, primary and secondary, in the academic semester 2008-1. Gathered the information of this sample and accused by means of her (it) t - student, where tc:-2, 87 it (he, she) falls down in the region of rejection, being ft:-2, 101. Since (as, like) te Ɛ RR, has allowed to reject the void hypothesis and to accept the alternate one, in consequence, is confirmed that the attitudes towards the orientation vocational it (he, she) relates directly proportionally to the academic performance (yiela) of the students 1 cycle in the academic semester 2008-1, of the Faculty (Power) of Education and Humanities-Rioja of San's Martin National University-Tarapoto.Lo menester que significaría la orientación vocacional en los estudiantes que ingresan a las universidades en nuestra sociedad y el papel cada vez más relevante que desempeña el profesional universitario en el quehacer humano, para solucionar los problemas en una sociedad, es una necesidad de las universidades de formar profesionales investigadores en cada una de las áreas de la ciencia. La formación de investigadores está directamente vinculada con la educación. En la Facultad de Educación Humanidades, ubicada en la provincia de Rioja, de la Universidad Nacional de San Martín, debe brindar la oportunidad de desarrollar en el plan de estudios de las carreras profesionales, asignaturas orientadas a la orientación vocacional. El currículo de la Facultad de Educación y Humanidades está orientado a que sus egresados sean capaces de realizar investigación científica, por lo que es necesario que estén preparados bajo una buena orientación vocacional. Es importante señalar que existe una separación entre la sistematización de las experiencias de aprendizaje y los resultados que se espera, al ejecutar dichas experiencias de aprendizaje. Por lo tanto, cabe realizar una investigación que se oriente a relacionar las actitudes hacia su orientación vocacional y el rendimiento académico. Desde la perspectiva, el objetivo de la investigación es determinar la relación que existe entre las actitudes hacia su orientación vocacional y el rendimiento académico de los estudiantes del I ciclo en el semestre académico 2008-I , en la Facultad de Educación y Humanidades-Rioja de la Universidad Nacional de San Martín-Tarapoto; hipotetizando que las actitudes hacia la orientación vocacional se relaciona directamente proporcional con el rendimiento académico de los estudiantes del 1 ciclo en el semestre académico 2008-1 , en la Facultad de Educación y Humanidades-Rioja de la Universidad Nacional de San Martín Tarapoto. La muestra estuvo constituido por 18 estudiantes pertenecientes al 1 ciclo de las carreras profesionales de educación inicial, primaria y secundaria, en el semestre académico 2008-I. Recogido los datos de esta muestra y procesado mediante la t - student, donde te: -2,87 cae en la región de rechazo, siendo tt: - 2, 101 . Como te E RR, ha permitido rechazar la hipótesis nula y aceptar la alterna, en consecuencia, se confirma que las actitudes hacia la orientación vocacional se relaciona directamente proporcional con el rendimiento académico de los estudiantes del 1 ciclo en el semestre académico 2008-1, en la Facultad de Educación y Humanidades-Rioja de la Universidad Nacional de San Martín Tarapoto.Tesisapplication/pdfspaUniversidad Nacional de San Martíninfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/Universidad Nacional de San MartínRepositorio de tesis - UNSM-Treponame:UNSM-Institucionalinstname:Universidad Nacional de San Martin - Tarapotoinstacron:UNSMOrientación vocacionalExperiencias de aprendizajeOrientación Vocacional y Rendimiento Académico de los estudiantes del I ciclo de la facultad de Educación y Humanidades - Rioja de la Universidad Nacional de San Martín en el semestre académico 2008- Iinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisSUNEDUTítulo ProfesionalEducaciónUniversidad Nacional de San Martín.Facultad de Educación y HumanidadesLicenciado en Educación Secundaria con mención en Ciencias Naturales y EcologiaTítulo ProfesionalTHUMBNAILITEM@11458-845.pdf.jpgITEM@11458-845.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1793http://repositorio.unsm.edu.pe/bitstream/11458/1699/3/ITEM%4011458-845.pdf.jpg7d6a3dbe7b16b871c2b55e5709c370fbMD53ORIGINALITEM@11458-845.pdfapplication/pdf2264524http://repositorio.unsm.edu.pe/bitstream/11458/1699/1/ITEM%4011458-845.pdfcd44a0a3ebefe648918a2ceb7c1b15d5MD51TEXTITEM@11458-845.pdf.txtITEM@11458-845.pdf.txtExtracted texttext/plain129332http://repositorio.unsm.edu.pe/bitstream/11458/1699/2/ITEM%4011458-845.pdf.txtd633c3d1e5d613e215354f7c3f8d39b7MD5211458/1699oai:repositorio.unsm.edu.pe:11458/16992021-12-22 03:06:52.792Repositorio Institucional de la Universidadrepositorio@unsm.edu.pe
score 13.932913
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).