Plan de comunicación para mejorar la demanda de servicios en el Hotel Santa María, Huamachuco - provincia Sánchez Carrión, 2020
Descripción del Articulo
The general objective of this research was to establish how the communication plan improves the demand for services in the Hotel Santa María, Huamachuco - Sánchez Carrión province, 2020, for which an applied descriptive design was developed, using a cuasi-experimental type . The study population was...
| Autor: | |
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| Formato: | tesis de grado |
| Fecha de Publicación: | 2021 |
| Institución: | Universidad Nacional de Trujillo |
| Repositorio: | UNITRU-Tesis |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:dspace.unitru.edu.pe:20.500.14414/17065 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14414/17065 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Plan de comunicación Demanda de servicio Comunicación interna |
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Plan de comunicación Demanda de servicio Comunicación interna |
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The general objective of this research was to establish how the communication plan improves the demand for services in the Hotel Santa María, Huamachuco - Sánchez Carrión province, 2020, for which an applied descriptive design was developed, using a cuasi-experimental type . The study population was 115 guests on a monthly average and the 15 hotel workers, as a technique the survey was used and the questionnaire as an instrument. As a result, the level of the communication plan is regular, the level of demand for the pre-implementation service was regular. The proposal and implementation of the communication plan was developed in the months of November and December 2020. The t test of difference of the means (averages) has a significance level of 0.043 which is less than 0.05; This allows us to accept the hypothesis "The communication plan significantly improves the demand for services at the Hotel Santa María, Huamachuco - Sánchez Carrión province." Finally, the level of service demand after implementation is good. |
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León Luyo, Sandra LizzetteContreras Vergaray, Erika Jaquelina4/25/2023 12:284/25/2023 12:282021https://hdl.handle.net/20.500.14414/17065The general objective of this research was to establish how the communication plan improves the demand for services in the Hotel Santa María, Huamachuco - Sánchez Carrión province, 2020, for which an applied descriptive design was developed, using a cuasi-experimental type . The study population was 115 guests on a monthly average and the 15 hotel workers, as a technique the survey was used and the questionnaire as an instrument. As a result, the level of the communication plan is regular, the level of demand for the pre-implementation service was regular. The proposal and implementation of the communication plan was developed in the months of November and December 2020. The t test of difference of the means (averages) has a significance level of 0.043 which is less than 0.05; This allows us to accept the hypothesis "The communication plan significantly improves the demand for services at the Hotel Santa María, Huamachuco - Sánchez Carrión province." Finally, the level of service demand after implementation is good.La presente investigación tuvo como objetivo general establecer de qué manera el plan de comunicación permite mejorar la demanda de servicios en el Hotel Santa María, Huamachuco - provincia Sánchez Carrión, 2020, por lo que se desarrolló un tipo de investigación aplicada de método descriptivo, utilizando un diseño cuasi experimental. La población de estudio fue de 115 huéspedes en promedio mensual y los 15 trabajadores del hotel, como técnica se utilizó la encuesta y como instrumento el cuestionario. Como resultados se tiene que el nivel del plan de comunicación es regular, el nivel de la demanda de servicio pre-implementación fue regular. Se desarrollo la propuesta e implementación del plan de comunicación en los meses de noviembre y diciembre del 2020. La prueba t de diferencia de las medias (promedios) tiene un nivel de significancia de 0.043 el cual es menor a 0.05; esto nos permite aceptar la hipótesis “El plan de comunicación mejora de manera significativa la demanda de servicios en el Hotel Santa María, Huamachuco - provincia Sánchez Carrión”. Finalmente, el nivel de la demanda de servicio después de la implementación es buena.TesisspaUniversidad Nacional de Trujilloinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Universidad Nacional de TrujilloRepositorio institucional - UNITRUreponame:UNITRU-Tesisinstname:Universidad Nacional de Trujilloinstacron:UNITRUPlan de comunicaciónDemanda de servicioComunicación internaPlan de comunicación para mejorar la demanda de servicios en el Hotel Santa María, Huamachuco - provincia Sánchez Carrión, 2020info:eu-repo/semantics/bachelorThesisSUNEDUTítulo ProfesionalLicenciado en AdministraciónAdministraciónUniversidad Nacional de Trujillo. 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