La técnica del comentario y el pensamiento crítico en estudiantes de la institución de formación docente Indoamérica de Trujillo

Descripción del Articulo

ABSTRACT The purpose of investigation constitutes the application of the technique of comment to develop the critical thought of the students in the area Social Sciences of Comunicación's business career, of Formación Docente Indoamérica's Institute ”. Investigation sustains itself in the...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Martos Medina, Alejandro Marcial
Formato: tesis de maestría
Fecha de Publicación:2019
Institución:Universidad Nacional de Trujillo
Repositorio:UNITRU-Tesis
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:dspace.unitru.edu.pe:20.500.14414/14469
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.14414/14469
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Técnica
Comentario
Capacidad
Aprendizaje
Comprensión
Descripción
Sumario:ABSTRACT The purpose of investigation constitutes the application of the technique of comment to develop the critical thought of the students in the area Social Sciences of Comunicación's business career, of Formación Docente Indoamérica's Institute ”. Investigation sustains itself in the principles of Robert Ennis's, Peter Facione's, Richard Paul's, Boisvert's theoreticians, Vygotsky and Asubel; I eat those who coincide in highlighting that the critical thought is in effect itself necessary in the world present-day. The bibliographic study confirms the still development of this educational technique with which once the pedagogic proposal was based. The quantitative measurement confirms the development of the critical thought of the students, is older in the experimental group with a 50 % in the level of achievement of capacities.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).