Factores demográficos y estrés académico en los estudiantes de la Escuela Profesional de Estadística en tiempos de virtualidad, 2022

Descripción del Articulo

The objective of this applied, cross-sectional, explanatory and correlational-causal research was to establish the relationship between academic stress and demographic factors in statistics students of I, III and V cycle, applying the ordinal logistic regression model. From the results obtained, it...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Alor Gamarra, Stephanie Sofía
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2023
Institución:Universidad Nacional de Trujillo
Repositorio:UNITRU-Tesis
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:dspace.unitru.edu.pe:20.500.14414/18555
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.14414/18555
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Estrés académico
Factores demográficos
Nagelkerke
Descripción
Sumario:The objective of this applied, cross-sectional, explanatory and correlational-causal research was to establish the relationship between academic stress and demographic factors in statistics students of I, III and V cycle, applying the ordinal logistic regression model. From the results obtained, it was concluded that there is a significant relationship between the variables under study, obtaining a p-value of 0.046, also, it was found that the level of academic stress in statistics students is low with 70.5%.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).