Calidad de cuidado de enfermería según dimensiones, servicio de emergencia. Hospital de Apoyo Chepén, 2019

Descripción del Articulo

This study aims to determine the level of quality of nursing care according to dimensions: accessibility, explicit and facilitates, comfort, anticipation, trust relationship, monitoring and follow-up, emergency service. Chepén Support Hospital, 2019. The quantitative method, descriptive design, was...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Aguilar Castillo, Nelly Mercedes
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad Nacional de Trujillo
Repositorio:UNITRU-Tesis
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:dspace.unitru.edu.pe:20.500.14414/15686
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.14414/15686
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:calidad de cuidado
servicio de emergencia
Enfermería
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description This study aims to determine the level of quality of nursing care according to dimensions: accessibility, explicit and facilitates, comfort, anticipation, trust relationship, monitoring and follow-up, emergency service. Chepén Support Hospital, 2019. The quantitative method, descriptive design, was used. The sample consisted of 113 patients between the ages of 18 and 75 years of age, the instrument used was Care-Q (Caring Assessment Instrument) by Patricia Larson (2008). The data were organized in Excel and processed in SPSS version 25. The results obtained were that: The quality of nursing care is high with 49.6%, medium with 37.2% and low with 13.3%. And the level of quality of nursing care according to the dimensions: Accessibility presented high level 49.6%, medium level 36.3% and low level with 14.2%; Explicit and facilitates medium level 38.9%, high level 33.6 and low level 27.4%; It comforts medium level 45.1%, high level 37.2% and low level. 17.7%; Anticipates, high level 50.4%, medium level 27.4% and low level 22.1%; Maintains a 49.6% high level, 28.3% medium level and 22.1% low level and finally monitors and monitors 69.9% high level, 28.0% medium level and 7.1% low level
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And the level of quality of nursing care according to the dimensions: Accessibility presented high level 49.6%, medium level 36.3% and low level with 14.2%; Explicit and facilitates medium level 38.9%, high level 33.6 and low level 27.4%; It comforts medium level 45.1%, high level 37.2% and low level. 17.7%; Anticipates, high level 50.4%, medium level 27.4% and low level 22.1%; Maintains a 49.6% high level, 28.3% medium level and 22.1% low level and finally monitors and monitors 69.9% high level, 28.0% medium level and 7.1% low levelEl presente estudio tiene como objetivo Determinar el nivel de calidad de cuidado de enfermería según dimensiones: accesibilidad, explicita y facilita, confort, anticipación, relación de confianza, monitoreo y seguimiento, servicio de emergencia. Hospital de Apoyo Chepén, 2019. Se empleó el método cuantitativo, diseño descriptivo. La muestra estuvo conformada por 113 pacientes entre las edades de 18 a 75 años de edad, el instrumento utilizado fue Care-Q (Caring Assessment Instrument) de Patricia Larson (2008). Los datos fueron organizados en Excel y procesados en SPSS versión 25. Los resultados obtenidos fueron que: La calidad de cuidado de enfermería es alto con 49.6 %, medio con 37.2 % y bajo con 13.3 %. Y el nivel de calidad del cuidado de enfermería según las dimensiones: Accesibilidad presentó nivel alto 49.6 %, nivel medio 36.3% y nivel bajo con 14.2 %; Explicita y facilita nivel medio 38.9%, nivel alto 33.6 y nivel bajo 27.4 %; Conforta nivel medio 45.1 %, nivel alto 37.2 % y nivel bajo. 17.7 %; Anticipa, nivel alto 50.4%, nivel medio 27.4 % y nivel bajo 22.1 %; Mantiene relación de confianza nivel alto 49.6 %, nivel medio 28.3% y nivel bajo 22.1% y por ultimo Monitorea y hace seguimiento nivel alto 69.9%, nivel medio 28.0% y nivel bajo 7.1%.TesisspaUniversidad Nacional de Trujilloinfo:eu-repo/semantics/openAccessUniversidad Nacional de TrujilloRepositorio institucional - UNITRUreponame:UNITRU-Tesisinstname:Universidad Nacional de Trujilloinstacron:UNITRUcalidad de cuidadoservicio de emergenciaEnfermeríaCalidad de cuidado de enfermería según dimensiones, servicio de emergencia. 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