Exportación Completada — 

Programa Hatha Yoga en la comprensión auditiva del inglés para estudiantes de segundo año, Idiomas, UNT, Trujillo, 2021

Descripción del Articulo

The following research work aimed to determine the influence of the "Hatha Yoga Program _x000D_ on the listening comprehension of English for second-year students of Languages, UNT, _x000D_ Trujillo, 2021". The experimental design was used with a type of population sample made _x000D_ up o...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Asmat Asmad, Henry Rafael, Lindo Robles, Olenka Alexandra
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2022
Institución:Universidad Nacional de Trujillo
Repositorio:UNITRU-Tesis
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:dspace.unitru.edu.pe:20.500.14414/18107
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.14414/18107
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Educación secundaria
Enseñanza de idiomas
Comunicación
Inglés
Descripción
Sumario:The following research work aimed to determine the influence of the "Hatha Yoga Program _x000D_ on the listening comprehension of English for second-year students of Languages, UNT, _x000D_ Trujillo, 2021". The experimental design was used with a type of population sample made _x000D_ up of two groups. A control group of 19 students and an experimental group of 19 students, _x000D_ with a total of 38 second-year Language students in 2021. The instruments used were a _x000D_ pretest, before applying the Hatha Yoga program, and a posttest after the program. Likewise, _x000D_ the Shapiro-Wilk hypothesis test and the T-student statistical test were used to obtain the _x000D_ results of the investigation._x000D_ Finally, a clear conclusion was reached that the Hatha Yoga program significantly _x000D_ influenced the listening comprehension of English in second year Language students.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).