Marketing digital y posicionamiento en la empresa Yoly Motor's EIRL, Chepén 2021

Descripción del Articulo

The purpose of the research was to determine the relationship between digital marketing and positioning in the company Yoly Motor's EIRL, Chepén. Applied type study with non-experimental design and correlational level; with a sample of 30 customers of Yoly Motor's EIRL company; Two questio...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: León Millones, Karen Jacqueline
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2022
Institución:Universidad Nacional de Trujillo
Repositorio:UNITRU-Tesis
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:dspace.unitru.edu.pe:20.500.14414/16279
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Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Marketing digital
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description The purpose of the research was to determine the relationship between digital marketing and positioning in the company Yoly Motor's EIRL, Chepén. Applied type study with non-experimental design and correlational level; with a sample of 30 customers of Yoly Motor's EIRL company; Two questionnaires were used as instruments, one for digital marketing and the other for positioning. The results were processed with descriptive and inferential statistics, using the Excel 2019 program and the SPSS v 26 statistical package to identify the correlation between the variables under study, the main result was that Spearman's Rho = 0.863, finding a positive correlation and significant, with significance = 0.000 less than 5%; concluding that if the company makes use of strategies related to digital marketing in the different social networks or digital platforms, then it will have adequate publicity for its brand and thus raise the brand's memory in the consumer's mind, creating a loyalty of this and a genuine and efficient positioning.
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The results were processed with descriptive and inferential statistics, using the Excel 2019 program and the SPSS v 26 statistical package to identify the correlation between the variables under study, the main result was that Spearman's Rho = 0.863, finding a positive correlation and significant, with significance = 0.000 less than 5%; concluding that if the company makes use of strategies related to digital marketing in the different social networks or digital platforms, then it will have adequate publicity for its brand and thus raise the brand's memory in the consumer's mind, creating a loyalty of this and a genuine and efficient positioning.La investigación tuvo como propósito determinar la relación que existe entre el Marketing digital y posicionamiento en la empresa Yoly Motor's EIRL, Chepén. Estudio de tipo aplicado con diseño no experimental y de nivel correlacional; con una muestra de 40 clientes recurrentes de la empresa Yoly Motor's EIRL; se usó como instrumentos dos cuestionarios, uno para el marketing digital y otro para el posicionamiento. Los resultados se procesaron con la estadística descriptiva e inferencial, usando el programa Excel 2019 y el paquete estadístico SPSS v 26 para identificar la correlación existente entre las variables objeto de estudio, el resultado principal fue que Rho de Spearman = 0,863, hallándose una correlación positiva y significativa, con significancia = 0,000 inferior al 5%; concluyendo que si la empresa hace uso de estrategias relacionadas al marketing digital en las diferentes redes sociales o plataformas digitales, entonces poseerá una adecuada publicidad de su marca y así elevará la recordación de la misma en la mente del consumidor creando una fidelidad de este y un posicionamiento genuino y eficiente.TesisspaUniversidad Nacional de Trujilloinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Universidad Nacional de TrujilloRepositorio institucional - UNITRUreponame:UNITRU-Tesisinstname:Universidad Nacional de Trujilloinstacron:UNITRUMarketing digitalPosicionamientoSEOMarketing digital y posicionamiento en la empresa Yoly Motor's EIRL, Chepén 2021info:eu-repo/semantics/bachelorThesisSUNEDUTítulo ProfesionalLicenciado en AdministraciónAdministraciónUniversidad Nacional de Trujillo. 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