Uso del merchandising visual y la fidelización de los clientes del Centro Dermatológico Integral Cromwell Angulo, Trujillo, 2021
Descripción del Articulo
This work was carried out in order to determine the relationship between the use of visual merchandising and the loyalty of the clients of the Integral Dermatological Center Cromwel Angulo, Trujillo, 2021. The problem formulated for the research was: What is the relationship between visual merchandi...
| Autor: | |
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| Formato: | tesis de grado |
| Fecha de Publicación: | 2021 |
| Institución: | Universidad Nacional de Trujillo |
| Repositorio: | UNITRU-Tesis |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:dspace.unitru.edu.pe:20.500.14414/16726 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14414/16726 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Merchandising Merchandising visual Fidelización |
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Merchandising Merchandising visual Fidelización |
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This work was carried out in order to determine the relationship between the use of visual merchandising and the loyalty of the clients of the Integral Dermatological Center Cromwel Angulo, Trujillo, 2021. The problem formulated for the research was: What is the relationship between visual merchandising and customer loyalty at the Cromwell Angulo Integral Dermatological Center, Trujillo, 2021? and it was proposed as hypothesis: The use of visual merchandising has a direct relationship in the loyalty of the clients of the Cromwell Angulo Integral Dermatological Center in the city of Trujillo, 2021.The research design used was non-experimental correlational. Regarding the techniques, the interview and survey were used; and the interview guide and the questionnaire were used as an instrument. As a result, the use of visual merchandising has a direct relationship in the loyalty of the clients of the Integral Dermatological Center Cromwell Angulo, Trujillo, 2021 since with the improvements made in the setting of the establishment the preference for the service is reinforced. |
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Esponiza Sánchez, Naser AdalbertoAlva Carranza, Laura Soledad4/17/2023 8:254/17/2023 8:252021https://hdl.handle.net/20.500.14414/16726This work was carried out in order to determine the relationship between the use of visual merchandising and the loyalty of the clients of the Integral Dermatological Center Cromwel Angulo, Trujillo, 2021. The problem formulated for the research was: What is the relationship between visual merchandising and customer loyalty at the Cromwell Angulo Integral Dermatological Center, Trujillo, 2021? and it was proposed as hypothesis: The use of visual merchandising has a direct relationship in the loyalty of the clients of the Cromwell Angulo Integral Dermatological Center in the city of Trujillo, 2021.The research design used was non-experimental correlational. Regarding the techniques, the interview and survey were used; and the interview guide and the questionnaire were used as an instrument. As a result, the use of visual merchandising has a direct relationship in the loyalty of the clients of the Integral Dermatological Center Cromwell Angulo, Trujillo, 2021 since with the improvements made in the setting of the establishment the preference for the service is reinforced.El propósito de esta investigación fue determinar la relación que existe entre el uso del merchandising visual y la fidelización de los clientes del Centro Dermatológico Integral Cromwel Angulo, Trujillo, 2021. El problema formulado para la investigación fue: ¿Qué relación existe entre el merchandising visual y la fidelización de los clientes del Centro Dermatológico Integral Cromwell Angulo, Trujillo, 2021? y se planteó como hipótesis: El uso del merchandising visual tiene una relación directa en la fidelización de los clientes del Centro Dermatológico Integral Cromwell Angulo de la ciudad de Trujillo, 2021. El diseño aplicado en esta investigación fue no experimental correlacional. En cuanto a las técnicas de recolección de datos se utilizó la entrevista y encuesta; y como instrumento se usó la guía de entrevista y el cuestionario. El resultado que se obtuvo fue que el uso del merchandising visual tiene una relación directa en la fidelización de los clientes del Centro Dermatológico Integral Cromwell Angulo, Trujillo, 2021 ya que con las mejoras realizadas en la ambientación del establecimiento se refuerza la preferencia por el servicio.TesisspaUniversidad Nacional de Trujilloinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Universidad Nacional de TrujilloRepositorio institucional - UNITRUreponame:UNITRU-Tesisinstname:Universidad Nacional de Trujilloinstacron:UNITRUMerchandisingMerchandising visualFidelizaciónUso del merchandising visual y la fidelización de los clientes del Centro Dermatológico Integral Cromwell Angulo, Trujillo, 2021info:eu-repo/semantics/bachelorThesisSUNEDUTítulo ProfesionalLicenciado en AdministraciónAdministraciónUniversidad Nacional de Trujillo. 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