Práctica reflexiva y mejora del área Pedagógico-Didáctica en estudiantes universitarios de formación inicial docente de Educación Primaria, 2021
Descripción del Articulo
The aim of this study was to improve the Pedagogical-Didactic area of the Preprofessional _x000D_ Practice in the initial teacher training students of the Professional School of Primary _x000D_ Education, through the reflective practice: Action-research, employing McKernan's _x000D_ temporal pr...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2023 |
Institución: | Universidad Nacional de Trujillo |
Repositorio: | UNITRU-Tesis |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:dspace.unitru.edu.pe:20.500.14414/17631 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14414/17631 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Educación Tecnología educacional Formación de docentes Práctica pedagógica Estudiante universitario Pedagogía |
Sumario: | The aim of this study was to improve the Pedagogical-Didactic area of the Preprofessional _x000D_ Practice in the initial teacher training students of the Professional School of Primary _x000D_ Education, through the reflective practice: Action-research, employing McKernan's _x000D_ temporal process model. The participants were a group of students in the final year of initial _x000D_ teacher training. The Digital Field Diary, the reflection questionnaires at the end of the _x000D_ learning sessions, the analytical memos and the satisfaction questionnaire were used for data _x000D_ collection. The data were analysed through the process of coding and categorisation using _x000D_ the QDA Miner software package, as well as information provided by Google Forms. The _x000D_ results show four emerging categories: a) the choice of activities and strategies, b) the _x000D_ organisation of time, c) the interaction with students and d) the use of engaging and _x000D_ innovative resources. Concerning to the development, two emerging categories have been _x000D_ identified: a) motivacional and interactive resources and b) order and children participation. _x000D_ In addition, the reflective practice improved students' satisfaction in relation to the _x000D_ development of the Pedagogical- Didactic area, the support of the classroom teacher and the _x000D_ Head of Preprofessional Practice. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).