Estilos crol en natación y psicomotricidad en estudiantes de secundaria de I.E.P.S.M. N° 64454 Nueva Jerusalén de Erene 2024
Descripción del Articulo
This study was conducted quantitative, correlational in order to determine what is the relationship between the crawl style in swimming and strengthening of motor skills in secondary school students of the I.E.P.S.M N° 64454 Nueva Jerusalén de Erene - Yavarí, province of Ramon Castilla, 2024. Opting...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | tesis de grado |
| Fecha de Publicación: | 2025 |
| Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
| Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/11620 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/11620 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Psicomotricidad Natación Estudiante de secundaria https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
| Sumario: | This study was conducted quantitative, correlational in order to determine what is the relationship between the crawl style in swimming and strengthening of motor skills in secondary school students of the I.E.P.S.M N° 64454 Nueva Jerusalén de Erene - Yavarí, province of Ramon Castilla, 2024. Opting for an applied and correlational study, the sample consisted of 200 students for the survey conducted by means of a questionnaire for data collection. The findings show that, in both variables, 52% are in achievement, while 18% are in initiation; therefore, it is determined that the variables have a significance of p=0.000. Likewise, the dimension of sliding and floating, leg propulsion, arm propulsion and breathing have a significance of p=0.000, these dimensions are positively related to the strengthening of motor skills. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).