Estilos crol en natación y psicomotricidad en estudiantes de secundaria de I.E.P.S.M. N° 64454 Nueva Jerusalén de Erene 2024

Descripción del Articulo

This study was conducted quantitative, correlational in order to determine what is the relationship between the crawl style in swimming and strengthening of motor skills in secondary school students of the I.E.P.S.M N° 64454 Nueva Jerusalén de Erene - Yavarí, province of Ramon Castilla, 2024. Opting...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Guerrero Suarez, Adriel
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2025
Institución:Universidad Nacional De La Amazonía Peruana
Repositorio:UNAPIquitos-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/11620
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12737/11620
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Psicomotricidad
Natación
Estudiante de secundaria
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
Descripción
Sumario:This study was conducted quantitative, correlational in order to determine what is the relationship between the crawl style in swimming and strengthening of motor skills in secondary school students of the I.E.P.S.M N° 64454 Nueva Jerusalén de Erene - Yavarí, province of Ramon Castilla, 2024. Opting for an applied and correlational study, the sample consisted of 200 students for the survey conducted by means of a questionnaire for data collection. The findings show that, in both variables, 52% are in achievement, while 18% are in initiation; therefore, it is determined that the variables have a significance of p=0.000. Likewise, the dimension of sliding and floating, leg propulsion, arm propulsion and breathing have a significance of p=0.000, these dimensions are positively related to the strengthening of motor skills.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).