Clima escolar y oralidad en estudiantes de educación secundaria de la institución educativa primaria y secundaria Nº 60053 Gral. Augusto Freyre García 2024
Descripción del Articulo
The present study seeks to establish the relationship between school climate and orality in secondary school students of the Primary and Secondary School Nº 60053 Gral. Augusto Freyre García. The methodology used is basic and non-experimental cross-sectional design, collecting data by means of struc...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | tesis de grado |
| Fecha de Publicación: | 2025 |
| Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
| Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/11850 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/11850 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Ambiente de la clase Comunicación oral Estudiante de secundaria https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
| Sumario: | The present study seeks to establish the relationship between school climate and orality in secondary school students of the Primary and Secondary School Nº 60053 Gral. Augusto Freyre García. The methodology used is basic and non-experimental cross-sectional design, collecting data by means of structured questionnaires applied to the students. According to the findings, 5% of the students rated the school climate variable as good, 93.8% as fair and a small 1.2% as bad. On the orality variable, it was rated as good by 25%, 73.8% considered it fair and only 1.2% rated it as bad. In addition, Spearman's Rho test showed a very high positive correlation of Rho= 0.996; likewise, the significance value was 0.000<0.05, in conclusion, school climate is significantly related to orality in Secondary Education students of the Primary and Secondary Educational Institution Nº 60053 Gral. Augusto Freyre García, 2024. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).