Hospitalidad y fidelización del cliente en el alojamiento Boulevard 251 Riverside Apartments, 2022
Descripción del Articulo
The objective of the research was to determine the relationship between hospitality and customer loyalty in the Boulevard 251 Riverside Apartments, 2022 accommodation, an applied type of study was chosen, descriptive - correlational level and non-experimental design, included 309 customers as a popu...
Autores: | , |
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Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2023 |
Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/9143 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/9143 |
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The objective of the research was to determine the relationship between hospitality and customer loyalty in the Boulevard 251 Riverside Apartments, 2022 accommodation, an applied type of study was chosen, descriptive - correlational level and non-experimental design, included 309 customers as a population; For the collection of information, the survey was used as a technique and the questionnaire as instruments. After verifying the results, it was established that hospitality has been developing on a regular basis (26%), this is due to the fact that the staff sometimes warmly welcomes customers upon their arrival at the establishment, as well as The accommodation rarely offered you any type of gift or token of appreciation for your stay, likewise, customer loyalty is rated as average (28%) since they almost always ask questions about their needs and desires, and sometimes innovate in their services it offers, as well as sometimes using social networks for better communication with the client. Finally, there is a significant relationship at the 0.000 level between hospitality and customer loyalty with a coefficient of 0.793 being considerable positive. |
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Orbe Dávila, José AntonioGratelly Aguilar, Lilian del RosarioLopez Torres Babilonia, Miguel Angel2023-06-27T15:27:45Z2023-06-27T15:27:45Z2023https://hdl.handle.net/20.500.12737/9143The objective of the research was to determine the relationship between hospitality and customer loyalty in the Boulevard 251 Riverside Apartments, 2022 accommodation, an applied type of study was chosen, descriptive - correlational level and non-experimental design, included 309 customers as a population; For the collection of information, the survey was used as a technique and the questionnaire as instruments. After verifying the results, it was established that hospitality has been developing on a regular basis (26%), this is due to the fact that the staff sometimes warmly welcomes customers upon their arrival at the establishment, as well as The accommodation rarely offered you any type of gift or token of appreciation for your stay, likewise, customer loyalty is rated as average (28%) since they almost always ask questions about their needs and desires, and sometimes innovate in their services it offers, as well as sometimes using social networks for better communication with the client. Finally, there is a significant relationship at the 0.000 level between hospitality and customer loyalty with a coefficient of 0.793 being considerable positive.La investigación tuvo como objetivo determinar la relación entre hospitalidad y fidelización del cliente en el alojamiento Boulevard 251 Riverside Apartments, 2022, se optó por un tipo de estudio aplicada, nivel descriptivo – correlacional y diseño no experimental, incluyó como población a 309 clientes; para la recolección de información se utilizó a la encuesta como técnica y al cuestionario como instrumentos. Luego de la verificación de los resultados se estableció que la hospitalidad se viene desarrollando de forma regular (26%) esto se debe a que el personal a veces le da una cálida bienvenida a los clientes al momento de su llegada en el establecimiento, como también el alojamiento raras veces le ofreció algún tipo de obsequio o muestra de agradecimiento por su estadía, asimismo, la fidelización del cliente es calificada como media (28%) pues casi siempre realiza preguntas acerca de sus necesidades y deseos, además a veces innova en sus servicios que ofrece, como también a veces usa las redes sociales para una mejor comunicación con el cliente. Por último, existe una relación significativa al nivel 0,000 entre hospitalidad y fidelización del cliente con un coeficiente de 0,793 siendo positiva considerable.application/pdfspaUniversidad Nacional de la Amazonía PeruanaPEinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/MarketingFidelización del clienteSatisfacción del clienteTurismohttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04Hospitalidad y fidelización del cliente en el alojamiento Boulevard 251 Riverside Apartments, 2022info:eu-repo/semantics/bachelorThesisreponame:UNAPIquitos-Institucionalinstname:Universidad Nacional De La Amazonía Peruanainstacron:UNAPIquitosSUNEDUNegocios Internacionales y TurismoUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias Económicas y de NegociosLicenciado(a) en Negocios Internacionales y Turismo7320175871099565https://orcid.org/0000-0001-5376-798342888914https://purl.org/pe-repo/renati/type#tesis416126https://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionalReategui Paredes, Victor RaulSanchez Garcia, Lourdes VictoriaAmoretti Casas, Roberto CarlosORIGINALLilian_Tesis_Titulo_2023.pdfLilian_Tesis_Titulo_2023.pdfTexto completoapplication/pdf1063349https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/3b3a22d7-3808-422f-8325-bc30c235e439/download634db3072f5486763cd9de7717b42053MD51trueAnonymousREADLilian_Formulario de Autorizacion.pdfLilian_Formulario de Autorizacion.pdfapplication/pdf739827https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/0a54873d-d6b3-4269-a30f-f874925b5f79/download087eec9b7dc622d29d7040d00dcd9510MD52falseAnounymousREADLilian_Constancia de Similitud.pdfLilian_Constancia de Similitud.pdfapplication/pdf807517https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/69ebfe19-1a71-4404-96c4-d6416ef4a9cb/download91c00b9cf3b7e5bd5ddc0f050071a351MD53falseAnounymousREADLilian_Constancia de Conformidad.pdfLilian_Constancia de Conformidad.pdfapplication/pdf653881https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/c2395eda-8747-4084-be25-6ad0d8948747/download7d12d949717ab502fe9aa1efad991d21MD54falseAnounymousREADTEXTLilian_Tesis_Titulo_2023.pdf.txtLilian_Tesis_Titulo_2023.pdf.txtExtracted texttext/plain76941https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/1662946e-1bcb-472f-b2b1-ee571220718e/download6809753c360eee83644c8a119c4cbf78MD593falseAnonymousREADLilian_Formulario de Autorizacion.pdf.txtLilian_Formulario de Autorizacion.pdf.txtExtracted texttext/plain6157https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/e7814536-4b02-4744-9360-6d7fca05f305/download1f145e5f6e06f3cf4dda214ffe2e99adMD595falseAnounymousREADLilian_Constancia de Similitud.pdf.txtLilian_Constancia de Similitud.pdf.txtExtracted texttext/plain101085https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/6fd0f0a4-05a3-47bb-812f-208e346c6cd7/downloaddf7bd724004a93d7d4593c88fb5e4b1dMD597falseAnounymousREADLilian_Constancia de Conformidad.pdf.txtLilian_Constancia de Conformidad.pdf.txtExtracted texttext/plain1829https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/51f15cd8-7743-43ba-8930-8b94f4a516c3/downloadc594d1d742ea2a269297a56b46c338b8MD599falseAnounymousREADTHUMBNAILLilian_Tesis_Titulo_2023.pdf.jpgLilian_Tesis_Titulo_2023.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg3856https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/efc0d76b-3f3e-4069-8cac-4d4a7134987b/downloade940778fe7f5c06fb76e2176b28f4420MD594falseAnonymousREADLilian_Formulario de Autorizacion.pdf.jpgLilian_Formulario de Autorizacion.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg4209https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/adb32916-17af-4a2d-bc9a-f2fbdb88a78e/download5ba717d55cd0f02ee9a3629c8cc3e72fMD596falseAnounymousREADLilian_Constancia de Similitud.pdf.jpgLilian_Constancia de Similitud.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg5814https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/aa7193c4-22d4-4474-bc16-4a6537038d52/download1033d6e44d7132891dbba186ee7aebfdMD598falseAnounymousREADLilian_Constancia de Conformidad.pdf.jpgLilian_Constancia de Conformidad.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg4876https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/f2d12ef0-cd20-4e29-8dad-311d1840ec71/download382187c960293e83d4ce7451c120a13aMD5100falseAnounymousREAD20.500.12737/9143oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/91432025-09-27T18:10:44.762571Zhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessopen.accesshttps://repositorio.unapiquitos.edu.peRepositorio Digital UNAPrepositorio.institucional@unapiquitos.edu.pe |
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Nota importante:
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