Agresividad y socialización de los niños y niñas de cinco años en la institución educativa de nivel inicial jardín Nº 160 Mi Primer Aprendizaje Caballo Cocha 2022
Descripción del Articulo
The purpose of the study was to establish the relationship between aggressiveness and socialization of five-year-old boys and girls in the initial level educational institution No. 160 My First Learning. The sample consisted of 25 initial level students. The research was oriented by the quantitative...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2023 |
Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/9724 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/9724 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Socialización Agresividad Desarrollo del niño Enseñanza Estrategias de aprendizaje Educación de la primera infancia https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | The purpose of the study was to establish the relationship between aggressiveness and socialization of five-year-old boys and girls in the initial level educational institution No. 160 My First Learning. The sample consisted of 25 initial level students. The research was oriented by the quantitative approach of the basic type with a non-experimental and correlational design. The results showed that 48% of the students present a low and medium level of aggressiveness respectively, with respect to the socialization variable, the highest percentage 24% present a low level. Likewise, an inverse correlation was identified between aggressiveness and socialization. In conclusion, the Kendall-c Tau statistic (-0.619) showed that the aggressiveness and socialization variables have an inverse correlation (p value=0.000). |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).