Agresividad y socialización de los niños y niñas de cinco años en la institución educativa de nivel inicial jardín Nº 160 Mi Primer Aprendizaje Caballo Cocha 2022

Descripción del Articulo

The purpose of the study was to establish the relationship between aggressiveness and socialization of five-year-old boys and girls in the initial level educational institution No. 160 My First Learning. The sample consisted of 25 initial level students. The research was oriented by the quantitative...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Yance Correa, Dania Veronica
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2023
Institución:Universidad Nacional De La Amazonía Peruana
Repositorio:UNAPIquitos-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/9724
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12737/9724
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Socialización
Agresividad
Desarrollo del niño
Enseñanza
Estrategias de aprendizaje
Educación de la primera infancia
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
Descripción
Sumario:The purpose of the study was to establish the relationship between aggressiveness and socialization of five-year-old boys and girls in the initial level educational institution No. 160 My First Learning. The sample consisted of 25 initial level students. The research was oriented by the quantitative approach of the basic type with a non-experimental and correlational design. The results showed that 48% of the students present a low and medium level of aggressiveness respectively, with respect to the socialization variable, the highest percentage 24% present a low level. Likewise, an inverse correlation was identified between aggressiveness and socialization. In conclusion, the Kendall-c Tau statistic (-0.619) showed that the aggressiveness and socialization variables have an inverse correlation (p value=0.000).
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).