Towards the Development of a Framework for Encouraging the Learning of SPICE Model by Using Knowledge Graphs
Descripción del Articulo
Software process learning is a relevant aspect on software process improvement. In this paper, we present a framework based on knowledge graphs, in order to evaluate the expertise on ISO 15504 software model (SPICE). Having identified some papers related to the target of the research, we have propos...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2015 |
Institución: | Universidad La Salle |
Repositorio: | ULASALLE-Institucional |
Lenguaje: | inglés |
OAI Identifier: | oai:repositorio.ulasalle.edu.pe:20.500.12953/41 |
Enlace del recurso: | http://repositorio.ulasalle.edu.pe/handle/20.500.12953/41 https://doi.org/10.1007/978-3-319-19860-6_16 |
Nivel de acceso: | acceso restringido |
Materia: | Research Subject Categories::TECHNOLOGY::Information technology::Computer engineering Research Subject Categories::TECHNOLOGY |
Sumario: | Software process learning is a relevant aspect on software process improvement. In this paper, we present a framework based on knowledge graphs, in order to evaluate the expertise on ISO 15504 software model (SPICE). Having identified some papers related to the target of the research, we have proposed a framework with modules related to mechanisms, to extract both: information from IT workers and SPI models, for generating the corresponding knowledge graphs and matching them, to determine strengths and weaknesses in the learning process of the SPICE model. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).