La evaluación de la inteligencia emocional a través del inventario de BarOn ICE: NA, en una muestra de niños y adolescentes

Descripción del Articulo

The BarOn Emotional Inventory was standardized in a representative sample of 3.375 subjects (7-18 years old) from the urban area of Lima. The factorial structure was determined for the complete and brief version of the inventory by means of a principal component analysis with varimax rotation, inclu...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Ugarriza Chávez, Nelly, Pajares Del Águila, Liz
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2005
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:ULIMA-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/2201
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12724/2201
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Inteligencia emocional
Pruebas de inteligencia
Niños
Adolescentes
Emotional intelligence
Intelligence tests
Children
Teenagers
Descripción
Sumario:The BarOn Emotional Inventory was standardized in a representative sample of 3.375 subjects (7-18 years old) from the urban area of Lima. The factorial structure was determined for the complete and brief version of the inventory by means of a principal component analysis with varimax rotation, including sex, age and type of school (state and private) variables. Four empirical factors were confirmed, including intrapersonal, interpersonal, adaptability and stress management as initially found by BarON (2000). Indicators of divergent validity between emotional intelligence and depression constructs were revealed.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).