El packaging como herramienta de comunicación: la incidencia del empaque de jugos de caja en la decisión de compra de las madres de NSB B de Lima Metropolitana

Descripción del Articulo

The main function of packaging has been to contain a product; however, with the increase of competition in the market, brands began to use it as a communication tool to differentiate themselves from others, create a brand image for their target audience, and ultimately lead to the final purchase dec...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Pedraza Borja, Diana Fiorella
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2021
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:ULIMA-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/14330
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12724/14330
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Packaging
Non-alcoholic beverages
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description The main function of packaging has been to contain a product; however, with the increase of competition in the market, brands began to use it as a communication tool to differentiate themselves from others, create a brand image for their target audience, and ultimately lead to the final purchase decision. This work will analyze the influence of the design of natural juice packaging, including its colors, figure, shape, size, material, and the information on the label, on the purchase decision of the mothers of NSE B of Metropolitan Lima at the point of sale, according to their needs: Concern for the health of their children and for eating a healthy diet, practicality of use to save time, and the environmental sustainability care of the brand.
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This work will analyze the influence of the design of natural juice packaging, including its colors, figure, shape, size, material, and the information on the label, on the purchase decision of the mothers of NSE B of Metropolitan Lima at the point of sale, according to their needs: Concern for the health of their children and for eating a healthy diet, practicality of use to save time, and the environmental sustainability care of the brand.La función principal de los empaques ha sido contener un producto; sin embargo, con el aumento de la competencia en el mercado, las marcas empezaron a utilizarlo como una herramienta de comunicación para diferenciarse de los demás, crear una imagen de marca en su público objetivo, y finalmente, llevar a la decisión de compra. En el presente trabajo, se analizará la incidencia del diseño de los empaques de jugos naturales, teniendo en cuenta sus colores, figuras, forma, tamaño, material, e información en el etiquetado, en la decisión de compra de las madres de NSE B de Lima Metropolitana en el punto de venta según sus nuevas necesidades: la preocupación por la salud de sus hijos y por llevar una alimentación sana, la practicidad de uso para el ahorro de tiempo, y la sostenibilidad ambiental de la marca.application/pdfspaUniversidad de LimaPEinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Repositorio Institucional - UlimaUniversidad de Limareponame:ULIMA-Institucionalinstname:Universidad de Limainstacron:ULIMAPackagingNon-alcoholic beveragesConsumer behaviorEnvasadoBebidas sin alcoholComportamiento del consumidorhttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.08.00El packaging como herramienta de comunicación: la incidencia del empaque de jugos de caja en la decisión de compra de las madres de NSB B de Lima Metropolitanainfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisTesisSUNEDUTítulo ProfesionalComunicaciónUniversidad de Lima. 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