Mejora de la experiencia de usuario de sistema ERP SAP con plataforma y aplicaciones basadas en el ERP SAP para la empresa Marino S.A. 2019 - 2020
Descripción del Articulo
The present research work is a work that represents the end of a journey in the search for an improvement not only at a technological level but, to a greater extent, an impact at a business level that has managed to reveal critical internal and external aspects that have allowed identifying the poin...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad de Lima |
Repositorio: | ULIMA-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/16478 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12724/16478 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Planeamiento estratégico Innovaciones tecnológicas Proceso de mejora continua Servicio al cliente Industria pesquera Strategic planning Technological innovations Continuous improvement process Customer services Fish trade https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04 |
id |
RULI_9f3d2f17f15c839cc8ef727c472085fc |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/16478 |
network_acronym_str |
RULI |
network_name_str |
ULIMA-Institucional |
repository_id_str |
3883 |
dc.title.es_PE.fl_str_mv |
Mejora de la experiencia de usuario de sistema ERP SAP con plataforma y aplicaciones basadas en el ERP SAP para la empresa Marino S.A. 2019 - 2020 |
dc.title.alternative.en_EN.fl_str_mv |
Improvement of the user experience of the SAP ERP system with platform and applications based on the SAP ERP for the company Marino S.A. 2019-2020 |
title |
Mejora de la experiencia de usuario de sistema ERP SAP con plataforma y aplicaciones basadas en el ERP SAP para la empresa Marino S.A. 2019 - 2020 |
spellingShingle |
Mejora de la experiencia de usuario de sistema ERP SAP con plataforma y aplicaciones basadas en el ERP SAP para la empresa Marino S.A. 2019 - 2020 Chavez Callupe, Paul Jorge Planeamiento estratégico Innovaciones tecnológicas Proceso de mejora continua Servicio al cliente Industria pesquera Strategic planning Technological innovations Continuous improvement process Customer services Fish trade https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04 |
title_short |
Mejora de la experiencia de usuario de sistema ERP SAP con plataforma y aplicaciones basadas en el ERP SAP para la empresa Marino S.A. 2019 - 2020 |
title_full |
Mejora de la experiencia de usuario de sistema ERP SAP con plataforma y aplicaciones basadas en el ERP SAP para la empresa Marino S.A. 2019 - 2020 |
title_fullStr |
Mejora de la experiencia de usuario de sistema ERP SAP con plataforma y aplicaciones basadas en el ERP SAP para la empresa Marino S.A. 2019 - 2020 |
title_full_unstemmed |
Mejora de la experiencia de usuario de sistema ERP SAP con plataforma y aplicaciones basadas en el ERP SAP para la empresa Marino S.A. 2019 - 2020 |
title_sort |
Mejora de la experiencia de usuario de sistema ERP SAP con plataforma y aplicaciones basadas en el ERP SAP para la empresa Marino S.A. 2019 - 2020 |
author |
Chavez Callupe, Paul Jorge |
author_facet |
Chavez Callupe, Paul Jorge |
author_role |
author |
dc.contributor.advisor.fl_str_mv |
Torres Cáceres, Nolberto |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Chavez Callupe, Paul Jorge |
dc.subject.es_PE.fl_str_mv |
Planeamiento estratégico Innovaciones tecnológicas Proceso de mejora continua Servicio al cliente Industria pesquera Strategic planning Technological innovations Continuous improvement process Customer services Fish trade |
topic |
Planeamiento estratégico Innovaciones tecnológicas Proceso de mejora continua Servicio al cliente Industria pesquera Strategic planning Technological innovations Continuous improvement process Customer services Fish trade https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04 |
dc.subject.ocde.none.fl_str_mv |
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04 |
description |
The present research work is a work that represents the end of a journey in the search for an improvement not only at a technological level but, to a greater extent, an impact at a business level that has managed to reveal critical internal and external aspects that have allowed identifying the points of improvement that every company in the fishing sector should take into consideration to make the leap towards digital transformation. As part of this search for change, a company called MARINO S.A. (a fishing industry company) has been considered as the company subject to research and an IT consulting company (systems implementation company) as two relevant subjects because this work is based on real information (considering certain modifications to protect sensitive information), which allows the analysis, understanding and interpretation of the information collected can provide a clearer picture regarding the implementation of an ERP SAP system and its respective improvements applied. (UNAS, 2022) In this way, the implementation of an ERP SAP S/4 HANA system represents a technological breakthrough and a milestone for companies that contemplate the need to experiment and implement changes in the way of working and in the way of managing one of their the most important elements when making important decisions, redistributing and equating human and financial capital and carrying out internal projects with a view to more reliably calculated scenarios. This element is called “Data”. Under this explanation, it is contemplated that the reader can create their own conclusions and be able to discern the change brought about by the work of a team of consultants, direct and indirect users and the entire management team to give birth to a new way of organizing and promoting the progress of companies today. |
publishDate |
2022 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2022-09-01T20:59:32Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2022-09-01T20:59:32Z |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2022 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.type.other.none.fl_str_mv |
Trabajo de suficiencia profesional |
format |
bachelorThesis |
dc.identifier.citation.es_PE.fl_str_mv |
Chávez Callupe, P. J. (2022). Mejora de la experiencia de usuario de sistema ERP SAP con plataforma y aplicaciones basadas en el ERP SAP para la empresa Marino S.A. 2019 – 2020. [Trabajo de suficiencia profesional para optar el Título Profesional de Licenciado en Administración, Universidad de Lima]. Repositorio institucional de la Universidad de Lima https://hdl.handle.net/20.500.12724/16478 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://hdl.handle.net/20.500.12724/16478 |
identifier_str_mv |
Chávez Callupe, P. J. (2022). Mejora de la experiencia de usuario de sistema ERP SAP con plataforma y aplicaciones basadas en el ERP SAP para la empresa Marino S.A. 2019 – 2020. [Trabajo de suficiencia profesional para optar el Título Profesional de Licenciado en Administración, Universidad de Lima]. Repositorio institucional de la Universidad de Lima https://hdl.handle.net/20.500.12724/16478 |
url |
https://hdl.handle.net/20.500.12724/16478 |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.ispartof.fl_str_mv |
SUNEDU |
dc.rights.*.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights.uri.*.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Lima |
dc.publisher.country.none.fl_str_mv |
PE |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Lima |
dc.source.es_PE.fl_str_mv |
Repositorio Institucional - Ulima Universidad de Lima |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:ULIMA-Institucional instname:Universidad de Lima instacron:ULIMA |
instname_str |
Universidad de Lima |
instacron_str |
ULIMA |
institution |
ULIMA |
reponame_str |
ULIMA-Institucional |
collection |
ULIMA-Institucional |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/16478/2/license_rdf https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/16478/3/license.txt https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/16478/5/Chavez_Mejora-experiencia-sistema-ERP-SAP.pdf.jpg https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/16478/4/Chavez_Mejora-experiencia-sistema-ERP-SAP.pdf.txt https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/16478/1/Chavez_Mejora-experiencia-sistema-ERP-SAP.pdf |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
5a4ffbc01f1b5eb70a835dac0d501661 8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33 584e4cc677e05ba489990cf07b726432 b6376d7adc4a5a8a8ada1711528dae12 4ffc980dee7a0c4e34ac292bb91bdcb5 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Universidad de Lima |
repository.mail.fl_str_mv |
repositorio@ulima.edu.pe |
_version_ |
1844710081297383424 |
spelling |
Torres Cáceres, NolbertoChavez Callupe, Paul Jorge2022-09-01T20:59:32Z2022-09-01T20:59:32Z2022Chávez Callupe, P. J. (2022). Mejora de la experiencia de usuario de sistema ERP SAP con plataforma y aplicaciones basadas en el ERP SAP para la empresa Marino S.A. 2019 – 2020. [Trabajo de suficiencia profesional para optar el Título Profesional de Licenciado en Administración, Universidad de Lima]. Repositorio institucional de la Universidad de Lima https://hdl.handle.net/20.500.12724/16478https://hdl.handle.net/20.500.12724/16478The present research work is a work that represents the end of a journey in the search for an improvement not only at a technological level but, to a greater extent, an impact at a business level that has managed to reveal critical internal and external aspects that have allowed identifying the points of improvement that every company in the fishing sector should take into consideration to make the leap towards digital transformation. As part of this search for change, a company called MARINO S.A. (a fishing industry company) has been considered as the company subject to research and an IT consulting company (systems implementation company) as two relevant subjects because this work is based on real information (considering certain modifications to protect sensitive information), which allows the analysis, understanding and interpretation of the information collected can provide a clearer picture regarding the implementation of an ERP SAP system and its respective improvements applied. (UNAS, 2022) In this way, the implementation of an ERP SAP S/4 HANA system represents a technological breakthrough and a milestone for companies that contemplate the need to experiment and implement changes in the way of working and in the way of managing one of their the most important elements when making important decisions, redistributing and equating human and financial capital and carrying out internal projects with a view to more reliably calculated scenarios. This element is called “Data”. Under this explanation, it is contemplated that the reader can create their own conclusions and be able to discern the change brought about by the work of a team of consultants, direct and indirect users and the entire management team to give birth to a new way of organizing and promoting the progress of companies today.El presente trabajo de investigación es un trabajo que representa el final de un trayecto en la búsqueda de una mejora no solo a nivel tecnológico sino, en mayor medida, un impacto a nivel empresarial que ha logrado revelar aspectos internos y externos críticos que ha permitido identificar los puntos de mejora que toda empresa del rubro pesquero debería tomar en consideración para dar el salto hacia la transformación digital. Como parte de esta búsqueda de cambio, se ha considerado a una empresa llamada MARINO S.A. (empresa del rubro pesquero) como la empresa sujeto de investigación y a una empresa consultora TI (empresa implementadora de sistemas) como dos sujetos relevantes debido a que este trabajo está basado en información real (considerando ciertas modificaciones para resguardar información sensible), la cual permite que el análisis, comprensión e interpretación de la información recabada puede brindar un panorama más claro en lo que respecta a la implementación de un sistema ERP SAP y sus respectivas mejoras aplicadas. (UNAS, 2022) De esta manera, la implementación de un sistema ERP SAP S/4 HANA representa todo un avance a nivel tecnológico y un hito para las empresas que contemplan la necesidad de experimentar e implementar cambios en la forma de trabajar y en la forma de gestionar uno de los elementos más importante a la hora de tomar decisiones importantes, redistribuir y equiparar el capital humano y financiero y realizar proyectos internos con vistas a escenarios más fehacientemente calculados. A este elemento se le llama “Los datos”. Bajo esta explicación, se contempla que el lector pueda crear sus propias conclusiones y logre discernir el cambio que trae consigo el trabajo de un equipo de consultores, usuarios directos e indirectos y todo el equipo gerencial para dar luz a una nueva forma de organizar e impulsar el progreso de las empresas hoy en día.application/pdfspaUniversidad de LimaPEinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Repositorio Institucional - UlimaUniversidad de Limareponame:ULIMA-Institucionalinstname:Universidad de Limainstacron:ULIMAPlaneamiento estratégicoInnovaciones tecnológicasProceso de mejora continuaServicio al clienteIndustria pesqueraStrategic planningTechnological innovationsContinuous improvement processCustomer servicesFish tradehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04Mejora de la experiencia de usuario de sistema ERP SAP con plataforma y aplicaciones basadas en el ERP SAP para la empresa Marino S.A. 2019 - 2020Improvement of the user experience of the SAP ERP system with platform and applications based on the SAP ERP for the company Marino S.A. 2019-2020info:eu-repo/semantics/bachelorThesisTrabajo de suficiencia profesionalSUNEDUTítulo ProfesionalAdministraciónUniversidad de Lima. Facultad de Ciencias Empresariales y Económicas.Licenciado en Administraciónhttps://orcid.org/0000-0001-8541-671541301671598809https://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionalBilibio Noce, Noé AntonioTassara Corzo, CarlosTorres Cáceres, Nolbertohttps://purl.org/pe-repo/renati/type#trabajoDeSuficienciaProfesional5200-31.c6OICC-LICENSElicense_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; charset=utf-8914https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/16478/2/license_rdf5a4ffbc01f1b5eb70a835dac0d501661MD52LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-81748https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/16478/3/license.txt8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33MD53THUMBNAILChavez_Mejora-experiencia-sistema-ERP-SAP.pdf.jpgChavez_Mejora-experiencia-sistema-ERP-SAP.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg11950https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/16478/5/Chavez_Mejora-experiencia-sistema-ERP-SAP.pdf.jpg584e4cc677e05ba489990cf07b726432MD55TEXTChavez_Mejora-experiencia-sistema-ERP-SAP.pdf.txtChavez_Mejora-experiencia-sistema-ERP-SAP.pdf.txtExtracted texttext/plain204284https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/16478/4/Chavez_Mejora-experiencia-sistema-ERP-SAP.pdf.txtb6376d7adc4a5a8a8ada1711528dae12MD54ORIGINALChavez_Mejora-experiencia-sistema-ERP-SAP.pdfChavez_Mejora-experiencia-sistema-ERP-SAP.pdfDescargarapplication/pdf1954040https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/16478/1/Chavez_Mejora-experiencia-sistema-ERP-SAP.pdf4ffc980dee7a0c4e34ac292bb91bdcb5MD5120.500.12724/16478oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/164782025-09-17 12:28:03.697Repositorio Universidad de Limarepositorio@ulima.edu.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 |
score |
12.941016 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).