Impact, added value and relevance of an accreditation process on quality assurance in architectural higher education
Descripción del Articulo
The study examines the impact, added value and relevance of accreditation as a way of assuring quality at an institution of higher learning in the field of architecture. The qualitative impact of accreditation was examined through a survey presented to students, teachers and employers. A quantitativ...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad de Lima |
Repositorio: | ULIMA-Institucional |
Lenguaje: | inglés |
OAI Identifier: | oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/17632 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12724/17632 https://doi.org/10.1080/13538322.2021.1977482 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Acreditación (Educación) Educación superior Calidad de la educación Arquitectura Accreditation (Education) Higher education Educational quality Architecture https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#6.04.08 |
Sumario: | The study examines the impact, added value and relevance of accreditation as a way of assuring quality at an institution of higher learning in the field of architecture. The qualitative impact of accreditation was examined through a survey presented to students, teachers and employers. A quantitative assessment was carried out by reviewing academic indicators, such as pass rate or weighted average per year, before and after the accreditation processes. The study examined a private institution of higher education in Peru; however, the methodology and results may be relevant to future studies of schools in developing countries with similar characteristics. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).