Análisis de los factores claves de la estrategia de marketing digital para aumentar las ventas de la marca Pretz
Descripción del Articulo
The present research proposes to demonstrate the increase in sales of the Pretz brand from the development of digital marketing strategies such as the appropriate use of branded content and an effective after-sales service to retain and attract more customers. The research uses a mixed method with 1...
Autor: | |
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Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad de Lima |
Repositorio: | ULIMA-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/12085 |
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Nivel de acceso: | acceso abierto |
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The present research proposes to demonstrate the increase in sales of the Pretz brand from the development of digital marketing strategies such as the appropriate use of branded content and an effective after-sales service to retain and attract more customers. The research uses a mixed method with 10 surveys of digital marketing and after-sales service specialists from the stores where Pretz operates in Lima (Peru), and an interview with the brand manager. Research shows that the combined application of the two proposed improvements generates a 30% increase in new customers attracted. |
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Huaynate Mato, Edwin DavidPretell Gamarra, Maria Jimena2020-12-16T16:12:17Z2020-12-16T16:12:17Z2020Pretell Gamarra, M. J. (2020). Análisis de los factores claves de la estrategia de marketing digital para aumentar las ventas de la marca Pretz [Trabajo de suficiencia profesional para optar el Título Profesional de Licenciado en Administración, Universidad de Lima]. Repositorio institucional de la Universidad de Limahttps://hdl.handle.net/20.500.12724/12085The present research proposes to demonstrate the increase in sales of the Pretz brand from the development of digital marketing strategies such as the appropriate use of branded content and an effective after-sales service to retain and attract more customers. The research uses a mixed method with 10 surveys of digital marketing and after-sales service specialists from the stores where Pretz operates in Lima (Peru), and an interview with the brand manager. Research shows that the combined application of the two proposed improvements generates a 30% increase in new customers attracted.La presente investigación propone demostrar el incremento en las ventas de la marca Pretz a partir del desarrollo de estrategias de marketing digital como el adecuado uso del branded content y un efectivo servicio posventa para fidelizar y atraer a mayor cantidad de clientes. La investigación hace uso de un método mixto con la realización de 10 encuestas a especialistas de marketing digital y servicio posventa de las tiendas donde opera Pretz en Lima (Perú), y una entrevista a la gerente de la marca. La investigación demuestra que la aplicación combinada de las dos mejoras propuestas genera un incremento de 30% de los clientes nuevos atraídos.Trabajo de suficiencia profesionalapplication/pdfspaUniversidad de LimaPEinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Repositorio Institucional - UlimaUniversidad de Limareponame:ULIMA-Institucionalinstname:Universidad de Limainstacron:ULIMAMarketing en InternetVentaEstrategias de marketingStrategies marketingInternet marketingSaleshttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04Análisis de los factores claves de la estrategia de marketing digital para aumentar las ventas de la marca Pretzinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisTrabajo de suficiencia profesionalSUNEDUTítulo ProfesionalAdministraciónUniversidad de Lima. Facultad de Ciencias Empresariales y Económicas.Licenciado en Administraciónhttps://orcid.org/0000-0003-4960-71724171819141301672450116https://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionalhttps://purl.org/pe-repo/renati/type#trabajoDeSuficienciaProfesionalOIORIGINALPretell_Analisis-factores-claves-estrategia.pdfPretell_Analisis-factores-claves-estrategia.pdfapplication/pdf6177504https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/12085/1/Pretell_Analisis-factores-claves-estrategia.pdfc0d2d27fe969197117bc6131fc70b051MD51LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-81748https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/12085/3/license.txt8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33MD53CC-LICENSElicense_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; charset=utf-81037https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/12085/2/license_rdf8fc46f5e71650fd7adee84a69b9163c2MD52THUMBNAILPretell_Analisis-factores-claves-estrategia.pdf.jpgPretell_Analisis-factores-claves-estrategia.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg11670https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/12085/5/Pretell_Analisis-factores-claves-estrategia.pdf.jpg88533a16094b87f4bc3067e50c5fa636MD55TEXTPretell_Analisis-factores-claves-estrategia.pdf.txtPretell_Analisis-factores-claves-estrategia.pdf.txtExtracted texttext/plain221116https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/12085/4/Pretell_Analisis-factores-claves-estrategia.pdf.txt2aea32b7f9a9498b9a46d88ad4059d7eMD5420.500.12724/12085oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/120852025-09-17 12:28:02.565Repositorio Universidad de Limarepositorio@ulima.edu.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 |
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