Plan estratégico de comunicación interna para Perú Inter Cargo (PIC)

Descripción del Articulo

Perú Inter Cargo (PIC) is a company with 40 years in the peruvian market and is considered one of the three most important logistics operators in the country. It has eight different lines of business and is recognized by its clients for its efficiency and commitment. However, internally, the scenari...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Larco Valderrama, Victor Alberto, Talbot Boggio, Stefany Thalia
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2021
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:ULIMA-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/13816
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12724/13816
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Logística empresarial
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description Perú Inter Cargo (PIC) is a company with 40 years in the peruvian market and is considered one of the three most important logistics operators in the country. It has eight different lines of business and is recognized by its clients for its efficiency and commitment. However, internally, the scenario is different. Leaders do not feel committed to the corporate culture and, consequently, this feeling is transferred to their teams. For this reason, the objective of this work is to present a strategic internal communication plan with neuralgic adjustments to improve the perception of leaders and collaborators towards the company, considering empathy among colleagues, the current COVID-19 situation and the coherence between messages and daily facts. In this way, communication will be a meaningful story for both emitters and receivers of messages this way, communication will be a meaningful story for both the senders of the messages and the receivers; that is, both those who send the messages and those who receive them will be able to contrast the same statements with the facts and the environment, thus determining that they are in line with reality and concluding that there is coherence, avoiding a dichotomy in communication. All this in order to encourage their commitment to the corporate culture, increase the sense of belonging and reduce the high turnover rate.
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For this reason, the objective of this work is to present a strategic internal communication plan with neuralgic adjustments to improve the perception of leaders and collaborators towards the company, considering empathy among colleagues, the current COVID-19 situation and the coherence between messages and daily facts. In this way, communication will be a meaningful story for both emitters and receivers of messages this way, communication will be a meaningful story for both the senders of the messages and the receivers; that is, both those who send the messages and those who receive them will be able to contrast the same statements with the facts and the environment, thus determining that they are in line with reality and concluding that there is coherence, avoiding a dichotomy in communication. All this in order to encourage their commitment to the corporate culture, increase the sense of belonging and reduce the high turnover rate.Perú Inter Cargo (PIC) es una empresa con 40 años en el mercado peruano y es considerada como una de las tres operadoras logísticas más importantes del país. Cuenta con ocho diversas líneas de negocio y sus clientes la reconocen por su eficiencia y compromiso. Sin embargo, a la interna, el escenario es distinto. Los líderes no se sienten comprometidos con la cultura corporativa y, en consecuencia, este sentimiento es trasladado a los equipos. Por tal motivo, el presente trabajo tiene como objetivo presentar un plan estratégico de comunicación interna con ajustes neurálgicos para mejorar la percepción de los líderes y colaboradores frente a la compañía considerando la empatía entre compañeros, coyuntura actual del COVID-19 y la coherencia entre mensajes y hechos diarios. De esta manera, la comunicación será un relato con sentido tanto para los emisores de los mensajes como para los receptores; es decir, tanto quienes emiten los mensajes como quienes lo reciben, puedan contrastar los mismos enunciados con los hechos y el entorno, así determinar que se ajustan a la realidad y concluir que hay coherencia, evitando una dicotomía en la comunicación. Todo esto con el fin de incentivar su compromiso con la cultura corporativa, aumentar el sentido de pertenencia y disminuir el alto índice de rotación.application/pdfspaUniversidad de LimaPEinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Repositorio Institucional - UlimaUniversidad de Limareponame:ULIMA-Institucionalinstname:Universidad de Limainstacron:ULIMALogística empresarialStrategic planningBusiness logisticsOperadores logísticosLogistics operatorsPlaneamiento estratégicohttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.08.00Plan estratégico de comunicación interna para Perú Inter Cargo (PIC)info:eu-repo/semantics/bachelorThesisTrabajo de suficiencia profesionalSUNEDUTítulo ProfesionalComunicaciónUniversidad de Lima. 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