Metas de logro, clima de apoyo a la autonomía, estrategias metacognitivas de aprendizaje y desorganización en estudiantes de psicología de una universidad privada de Lima Metropolitana

Descripción del Articulo

The aim of this research was to relate achievement goals with autonomy support, metacognitive learning strategies and disorganization, in a sample of 175 psychology students at a private university in Lima. The sampling method used, was not probabilistic accidental type. Psycometric results show evi...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Diez Canseco Gómez, Carolina Mariana
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2016
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:ULIMA-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/3233
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12724/3233
https://doi.org/10.26439/ulima.tesis/3233
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Academic achievement
Independence (Personality)
College students
Rendimiento académico
Autonomía personal
Estudiantes universitarios
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.01.00
Descripción
Sumario:The aim of this research was to relate achievement goals with autonomy support, metacognitive learning strategies and disorganization, in a sample of 175 psychology students at a private university in Lima. The sampling method used, was not probabilistic accidental type. Psycometric results show evidence of reliability and validity related to the internal structure of the instruments. Regarding the Achievement Goals Questionnaire (AGQ), the factor analysis’s results disagreed with the theory, since it evidenced a two variable structure, instead of three. Moreover, the student’s approach to learning goals is associated with autonomy support and metacognitive strategies; whereas it relates negatively with disorganization.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).