Gender Equality Policies in STEM in Latin America - The use of Gray and Systematic Literature Searches
Descripción del Articulo
As more actions are needed to reduce the current gap in leadership positions in STEM and IT, it is important to systematically study existing policies and programs that promote gender equality. This research-in-progress (RIP) presents the status of one of the research activities of a larger ongoing...
Autores: | , , , , , |
---|---|
Formato: | objeto de conferencia |
Fecha de Publicación: | 2023 |
Institución: | Universidad de Lima |
Repositorio: | ULIMA-Institucional |
Lenguaje: | inglés |
OAI Identifier: | oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/23280 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12724/23280 https://doi.org/10.1145/3579168.3632631 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Pendiente |
Sumario: | As more actions are needed to reduce the current gap in leadership positions in STEM and IT, it is important to systematically study existing policies and programs that promote gender equality. This research-in-progress (RIP) presents the status of one of the research activities of a larger ongoing project that seeks to advance impact research about women's leadership in STEM fields in low- and middle-income countries (LMICs) in Latin America. Specifically, this study uses two approaches: (a) gray literature search, and (b) systematic literature review search in four recognized citation databases to identify the obtaining crosscountry comparable data to assess policies and interventions to reduce the gender gap in STEM. Researchers and policy makers interested in policies that promote female participation and gender equality will benefit from the results of this study. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).