Adaptación psicométrica del Módulo de Sintaxis de la Batería de Lenguaje Objetiva y Criterial (BLOC)
Descripción del Articulo
The aim of the current study was to analyze the validity and reliability of the Syntax Module of the Objective and Criterial Language Inventory (BLOC). Participants were 124 children, with ages ranged from 6 to 8 years old, both male and female in two groups: 90 children without language disorders a...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2005 |
Institución: | Universidad de Lima |
Repositorio: | ULIMA-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/2244 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12724/2244 https://doi.org/10.26439/persona2005.n008.895 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Trastornos en el lenguaje Dificultades en el aprendizaje Language disorders Difficulties in learning |
Sumario: | The aim of the current study was to analyze the validity and reliability of the Syntax Module of the Objective and Criterial Language Inventory (BLOC). Participants were 124 children, with ages ranged from 6 to 8 years old, both male and female in two groups: 90 children without language disorders and 34 children with language disorders. Results shown that the scores of the syntax Module of BLOC were reliable. It was also concluded that this test has a construct validity, due to the fact that the item-test correlation for every scale demonstrated to be significant, the correlation matrix reported significant associations between the scales and factor analysis showed that there is one single dominant factor. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).