La influencia de la marca Starbucks en la percepción del valor del producto
Descripción del Articulo
This research study aims to determine the influence of the Starbucks brand on the consumers perceived value of the product. In addition, it is intended to describe the brand identity that Starbucks transmits to its consumers and to determine the relationship between, specifically, brand satisfaction...
| Autor: | |
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| Formato: | tesis de grado |
| Fecha de Publicación: | 2021 |
| Institución: | Universidad de Lima |
| Repositorio: | ULIMA-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/14100 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12724/14100 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Marcas comerciales Comportamiento del consumidor Investigación cuantitativa Cafés Trademarks Consumer behavior Quantitative research Coffeehouses https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04 |
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This research study aims to determine the influence of the Starbucks brand on the consumers perceived value of the product. In addition, it is intended to describe the brand identity that Starbucks transmits to its consumers and to determine the relationship between, specifically, brand satisfaction and brand loyalty with the perceived value of the brand's products. To do this, a quantitative approach methodology was used, collecting the required information through a questionnaire applied to a sample of 200 Starbucks consumers, between 18 and 55 years, from A and B socioeconomic levels, who reside in Zone 7 of Metropolitan Lima, Perú. The data treatment was carried out with the SPSS statistical program, through an analysis of descriptive statistics, contingency tables and correlations between the indicators that explain the study variables. The results obtained show that Starbucks brand exerts a direct and positive influence on the product´s perceived value; it also has a favorable brand identity in the consumers mind, and Starbucks brand satisfaction and loyalty have a direct and positive influence on the product´s perceived value. |
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To do this, a quantitative approach methodology was used, collecting the required information through a questionnaire applied to a sample of 200 Starbucks consumers, between 18 and 55 years, from A and B socioeconomic levels, who reside in Zone 7 of Metropolitan Lima, Perú. The data treatment was carried out with the SPSS statistical program, through an analysis of descriptive statistics, contingency tables and correlations between the indicators that explain the study variables. The results obtained show that Starbucks brand exerts a direct and positive influence on the product´s perceived value; it also has a favorable brand identity in the consumers mind, and Starbucks brand satisfaction and loyalty have a direct and positive influence on the product´s perceived value.La presente investigación tiene como objetivo principal determinar la influencia que ejerce la marca Starbucks en la percepción del valor del producto en los consumidores. Adicionalmente, se pretende describir la identidad de marca que transmite Starbucks a sus consumidores y determinar la relación existente entre, específicamente, la satisfacción y lealtad de marca con el valor percibido de los productos de la marca. Para ello, se hizo uso de una metodología de enfoque cuantitativo, recabando la información requerida mediante un cuestionario aplicado a una muestra de 200 consumidores de Starbucks entre 18 y 55 años de edad, de los niveles socioeconómicos A y B, que residan en la Zona 7 de Lima Metropolitana. El tratamiento de los datos fue realizado con el programa estadístico SPSS, mediante un análisis de estadísticos descriptivos, tablas de contingencia y correlaciones entre los indicadores que explican las variables de estudio. Los resultados obtenidos evidencian que la marca Starbucks ejerce una influencia directa y positiva en la percepción del valor de sus productos; tiene una identidad de marca favorable en la mente de los consumidores y la satisfacción y lealtad hacia la marca Starbucks ejercen una influencia directa y positiva en la percepción del valor de sus productosapplication/pdfspaUniversidad de LimaPEinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Repositorio Institucional - UlimaUniversidad de Limareponame:ULIMA-Institucionalinstname:Universidad de Limainstacron:ULIMAMarcas comercialesComportamiento del consumidorInvestigación cuantitativaCafésTrademarksConsumer behaviorQuantitative researchCoffeehouseshttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04La influencia de la marca Starbucks en la percepción del valor del productoThe influence of the Starbucks brand on the product´s perceived valueinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisTesisSUNEDUTítulo ProfesionalAdministraciónUniversidad de Lima. Facultad de Ciencias Empresariales y Económicas.Licenciado en Administraciónhttps://orcid.org/0000-0002-2783-95304116772241301671490591https://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionalMuente-Urrunaga, Rodolfo PedroCrousillat-Guerrero, José FernandoBarnett Valdivia, Neptalí Jesúshttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesis5200 - 34.a8.OICC-LICENSElicense_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; charset=utf-8914https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/14100/2/license_rdf5a4ffbc01f1b5eb70a835dac0d501661MD52LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-81748https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/14100/3/license.txt8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33MD53THUMBNAILBazan_Silva.pdf.jpgBazan_Silva.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg10395https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/14100/5/Bazan_Silva.pdf.jpg138d49a4c374e9703ace1142236f81c3MD55TEXTBazan_Silva.pdf.txtBazan_Silva.pdf.txtExtracted texttext/plain215313https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/14100/4/Bazan_Silva.pdf.txt96b29bae660947d733451992e7f2d499MD54ORIGINALBazan_Silva.pdfBazan_Silva.pdfTesisapplication/pdf2373010https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/14100/1/Bazan_Silva.pdf070e0159a715133188b0a61fc9cf6124MD5120.500.12724/14100oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/141002025-09-17 12:27:58.116Repositorio Universidad de Limarepositorio@ulima.edu.peTk9URTogUExBQ0UgWU9VUiBPV04gTElDRU5TRSBIRVJFClRoaXMgc2FtcGxlIGxpY2Vuc2UgaXMgcHJvdmlkZWQgZm9yIGluZm9ybWF0aW9uYWwgcHVycG9zZXMgb25seS4KCk5PTi1FWENMVVNJVkUgRElTVFJJQlVUSU9OIExJQ0VOU0UKCkJ5IHNpZ25pbmcgYW5kIHN1Ym1pdHRpbmcgdGhpcyBsaWNlbnNlLCB5b3UgKHRoZSBhdXRob3Iocykgb3IgY29weXJpZ2h0Cm93bmVyKSBncmFudHMgdG8gRFNwYWNlIFVuaXZlcnNpdHkgKERTVSkgdGhlIG5vbi1leGNsdXNpdmUgcmlnaHQgdG8gcmVwcm9kdWNlLAp0cmFuc2xhdGUgKGFzIGRlZmluZWQgYmVsb3cpLCBhbmQvb3IgZGlzdHJpYnV0ZSB5b3VyIHN1Ym1pc3Npb24gKGluY2x1ZGluZwp0aGUgYWJzdHJhY3QpIHdvcmxkd2lkZSBpbiBwcmludCBhbmQgZWxlY3Ryb25pYyBmb3JtYXQgYW5kIGluIGFueSBtZWRpdW0sCmluY2x1ZGluZyBidXQgbm90IGxpbWl0ZWQgdG8gYXVkaW8gb3IgdmlkZW8uCgpZb3UgYWdyZWUgdGhhdCBEU1UgbWF5LCB3aXRob3V0IGNoYW5naW5nIHRoZSBjb250ZW50LCB0cmFuc2xhdGUgdGhlCnN1Ym1pc3Npb24gdG8gYW55IG1lZGl1bSBvciBmb3JtYXQgZm9yIHRoZSBwdXJwb3NlIG9mIHByZXNlcnZhdGlvbi4KCllvdSBhbHNvIGFncmVlIHRoYXQgRFNVIG1heSBrZWVwIG1vcmUgdGhhbiBvbmUgY29weSBvZiB0aGlzIHN1Ym1pc3Npb24gZm9yCnB1cnBvc2VzIG9mIHNlY3VyaXR5LCBiYWNrLXVwIGFuZCBwcmVzZXJ2YXRpb24uCgpZb3UgcmVwcmVzZW50IHRoYXQgdGhlIHN1Ym1pc3Npb24gaXMgeW91ciBvcmlnaW5hbCB3b3JrLCBhbmQgdGhhdCB5b3UgaGF2ZQp0aGUgcmlnaHQgdG8gZ3JhbnQgdGhlIHJpZ2h0cyBjb250YWluZWQgaW4gdGhpcyBsaWNlbnNlLiBZb3UgYWxzbyByZXByZXNlbnQKdGhhdCB5b3VyIHN1Ym1pc3Npb24gZG9lcyBub3QsIHRvIHRoZSBiZXN0IG9mIHlvdXIga25vd2xlZGdlLCBpbmZyaW5nZSB1cG9uCmFueW9uZSdzIGNvcHlyaWdodC4KCklmIHRoZSBzdWJtaXNzaW9uIGNvbnRhaW5zIG1hdGVyaWFsIGZvciB3aGljaCB5b3UgZG8gbm90IGhvbGQgY29weXJpZ2h0LAp5b3UgcmVwcmVzZW50IHRoYXQgeW91IGhhdmUgb2J0YWluZWQgdGhlIHVucmVzdHJpY3RlZCBwZXJtaXNzaW9uIG9mIHRoZQpjb3B5cmlnaHQgb3duZXIgdG8gZ3JhbnQgRFNVIHRoZSByaWdodHMgcmVxdWlyZWQgYnkgdGhpcyBsaWNlbnNlLCBhbmQgdGhhdApzdWNoIHRoaXJkLXBhcnR5IG93bmVkIG1hdGVyaWFsIGlzIGNsZWFybHkgaWRlbnRpZmllZCBhbmQgYWNrbm93bGVkZ2VkCndpdGhpbiB0aGUgdGV4dCBvciBjb250ZW50IG9mIHRoZSBzdWJtaXNzaW9uLgoKSUYgVEhFIFNVQk1JU1NJT04gSVMgQkFTRUQgVVBPTiBXT1JLIFRIQVQgSEFTIEJFRU4gU1BPTlNPUkVEIE9SIFNVUFBPUlRFRApCWSBBTiBBR0VOQ1kgT1IgT1JHQU5JWkFUSU9OIE9USEVSIFRIQU4gRFNVLCBZT1UgUkVQUkVTRU5UIFRIQVQgWU9VIEhBVkUKRlVMRklMTEVEIEFOWSBSSUdIVCBPRiBSRVZJRVcgT1IgT1RIRVIgT0JMSUdBVElPTlMgUkVRVUlSRUQgQlkgU1VDSApDT05UUkFDVCBPUiBBR1JFRU1FTlQuCgpEU1Ugd2lsbCBjbGVhcmx5IGlkZW50aWZ5IHlvdXIgbmFtZShzKSBhcyB0aGUgYXV0aG9yKHMpIG9yIG93bmVyKHMpIG9mIHRoZQpzdWJtaXNzaW9uLCBhbmQgd2lsbCBub3QgbWFrZSBhbnkgYWx0ZXJhdGlvbiwgb3RoZXIgdGhhbiBhcyBhbGxvd2VkIGJ5IHRoaXMKbGljZW5zZSwgdG8geW91ciBzdWJtaXNzaW9uLgo= |
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