Campaña de marketing digital para las redes sociales de Kametsa EIRL

Descripción del Articulo

This professional project will design a communication campaign for the return to operations of Kametsa E.I.R.L. It was closed due to the global pandemic caused by COVID-19 for the entirety of 2021 and reopened in March 2022. In addition to positioning Kametsa as one of the main nighttime tourist des...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Miranda Valdivia, Nicolas
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2022
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:ULIMA-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/18106
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description This professional project will design a communication campaign for the return to operations of Kametsa E.I.R.L. It was closed due to the global pandemic caused by COVID-19 for the entirety of 2021 and reopened in March 2022. In addition to positioning Kametsa as one of the main nighttime tourist destinations in Junín, Perú; various traditional marketing tools and techniques will be integrated such as digital marketing too. From traditional marketing instruments, the campaign relied on the use of flyers and banners that were located at key points where they were exposed to the target audience. In terms of digital space, content marketing will be used through social media standards, which are square or 1:1 post and vertical or 9:16 stories and reels to achieve the spread of content and information.
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spelling Acuña Pereda, Mario AndreMiranda Valdivia, Nicolas2023-04-17T22:58:38Z2023-04-17T22:58:38Z2022Miranda Valdivia, N. (2022). Campaña de marketing digital para las redes sociales de Kametsa EIRL [Trabajo de suficiencia profesional para optar el Título Profesional de Licenciado en Comunicación, Universidad de Lima]. Repositorio Institucional de la Universidad de Lima. https://hdl.handle.net/20.500.12724/18106https://hdl.handle.net/20.500.12724/18106This professional project will design a communication campaign for the return to operations of Kametsa E.I.R.L. It was closed due to the global pandemic caused by COVID-19 for the entirety of 2021 and reopened in March 2022. In addition to positioning Kametsa as one of the main nighttime tourist destinations in Junín, Perú; various traditional marketing tools and techniques will be integrated such as digital marketing too. From traditional marketing instruments, the campaign relied on the use of flyers and banners that were located at key points where they were exposed to the target audience. In terms of digital space, content marketing will be used through social media standards, which are square or 1:1 post and vertical or 9:16 stories and reels to achieve the spread of content and information.El presente proyecto profesional es una campaña de marketing para la empresa Kametsa E.I.R.L que buscará la reactivación de la marca junto a sus submarcas, puesto que, por la pandemia, durante el año 2021, estuvieron en pausa y se ha retornado en brindar nuevamente sus servicios desde mediados de febrero del 2022. Para lograr reposicionar a Kametsa como uno de los principales destinos turísticos nocturnos se integrarán diversas herramientas del marketing digital como otros recursos de apoyo en los medios ATL. Desde lo tradicional, se hará uso de volantes y banners localizados en puntos clave donde serán expuestos al público objetivo; mientras que, en el espacio digital, se utilizará marketing de contenidos mediante los formatos de publicaciones cuadradas, historias y reels para lograr la difusión de información.application/pdfspaUniversidad de LimaPEinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Repositorio Institucional - UlimaUniversidad de Limareponame:ULIMA-Institucionalinstname:Universidad de Limainstacron:ULIMATrademarksInternet marketingAdvertising campaignsMarcas comercialesMarketing en InternetCampañas publicitariashttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.08.00Campaña de marketing digital para las redes sociales de Kametsa EIRLinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisTrabajo de suficiencia profesionalSUNEDUTítulo ProfesionalComunicaciónUniversidad de Lima. 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