Expresión gráfica en la enseñanza actual de la arquitectura
Descripción del Articulo
Currently, the college student has internalized the culture of managing digital media and has appropriated technologies in a natural way. New technologies generate transformations in the construction of knowledge and certain “crisis” in traditional models. All this emphasizes the need to conceptuali...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2015 |
Institución: | Universidad de Lima |
Repositorio: | ULIMA-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/2413 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12724/2413 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Dibujo arquitectónico Tecnología digital Arquitectura-Enseñanza Architectural drawing Digital technology Architecture-Teaching |
Sumario: | Currently, the college student has internalized the culture of managing digital media and has appropriated technologies in a natural way. New technologies generate transformations in the construction of knowledge and certain “crisis” in traditional models. All this emphasizes the need to conceptualize representation in the learning processes, but also the coexistence of manual and computerized procedures. The first is the bearer of the concepts, while the second is of displays, plots, production and research. Each mode of expression corresponds to a specific role and space. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).