Una verdad incómoda

Descripción del Articulo

The video An Unconvenient Truth (Guggenheim 2006) is analysed at the light ofthe sustainable development theories: It works as starting point for some reflections about the sense and practice of education in relation with the Global Warming phenomenon. What we need today is an education that disturb...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Marquina, Orietta
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2009
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:PUCP-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.pucp.edu.pe:20.500.14657/116940
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1675/1618
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Environmental Education
Sustainable Development
Education Anddevelopment
Environment
Educación ambiental
Desarrollo Sostenible
Educación y Desarrollo
Medio Ambiente
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.00
Descripción
Sumario:The video An Unconvenient Truth (Guggenheim 2006) is analysed at the light ofthe sustainable development theories: It works as starting point for some reflections about the sense and practice of education in relation with the Global Warming phenomenon. What we need today is an education that disturbs our habits and customs,the manner we relate to nature and our expectations and concept on welfare.Bothering us and bothering others, education will friendly accommodate our life,both material and spiritual, to environment in a sustainable manner. We need an education that helps us to create new collective imaginaries to guide our daily action,both individual and in community, building new roads to sustainable development.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).