El aparecer de lo sublime: la recuperación de lo sublime en la naturaleza a través del arte

Descripción del Articulo

The Kantian interpretation of the sublime proposes in its assessment a predominant place to the contemplation of nature. Contemporary interpretations, on the other hand, focus their attention upon the capacity of art as a de-structuralizing element, in order to give an account of a historical develo...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Pérez, Roger
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2014
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:PUCP-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.pucp.edu.pe:20.500.14657/119576
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/estudiosdefilosofia/article/view/11074/11586
https://doi.org/10.18800/estudiosdefilosofia.201401.004
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Sublime
Kant
Seel
Naturaleza
Arte
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#6.03.01
Descripción
Sumario:The Kantian interpretation of the sublime proposes in its assessment a predominant place to the contemplation of nature. Contemporary interpretations, on the other hand, focus their attention upon the capacity of art as a de-structuralizing element, in order to give an account of a historical development of the arts in the way of the sublime. The present paper holds that, since Martin Seel’s Aesthetics of Appearing, it is possible to link both approaches by means of an existential interpretation of the experience of the sublime that stresses the role of time, and thus recovers the experience of the natural sublime in the absence of a super-sensible foundation.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).