Investigating the Effect of Formation of Communicative and Pragmatic Competence in Phraseology in Educating Foreign Philological Students

Descripción del Articulo

This article deals with the analysis of the factors influencing the formation of communicative and pragmatic competence in the process of teaching foreign students of the Faculty of Philology, Department of Russian Phraseology. The authors prove that the system of training future teachers of Russian...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Chernova, Natalia V., Zyryanova, Svetlana A., Vukolova, Elena A.
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
Lenguaje:inglés
OAI Identifier:oai:revistas.usil.edu.pe:article/480
Enlace del recurso:https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/480
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Fraseología rusa
Competencia comunicativa y pragmática
Estudiantes extranjeros
Russian Phraseology
Communicative and Pragmatic Competence
Foreign Students
id REVUSIL_edc4648ead577bc2459f73d2655b732e
oai_identifier_str oai:revistas.usil.edu.pe:article/480
network_acronym_str REVUSIL
network_name_str Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
repository_id_str .
spelling Investigating the Effect of Formation of Communicative and Pragmatic Competence in Phraseology in Educating Foreign Philological StudentsInvestigar el efecto de la formación de competencia comunicativa y pragmática en fraseología en la educación de estudiantes filológicos extranjerosChernova, Natalia V.Zyryanova, Svetlana A.Vukolova, Elena A.Fraseología rusaCompetencia comunicativa y pragmáticaEstudiantes extranjerosRussian PhraseologyCommunicative and Pragmatic CompetenceForeign StudentsThis article deals with the analysis of the factors influencing the formation of communicative and pragmatic competence in the process of teaching foreign students of the Faculty of Philology, Department of Russian Phraseology. The authors prove that the system of training future teachers of Russian has no sections and courses aimed at the formation of communicative and pragmatic competence in Russian phraseology. The study of the assimilation of phraseological units was carried out in several stages. The first is related to the definition of the level of knowledge of the phraseological system of the Russian language. The second is the level of understanding of certain phraseological units by philology students. The third is the ability to express an evaluative attitude towards someone using phraseological units. The fourth is related to the ability to use phraseological units when evaluating something, any event, phenomena.Este artículo aborda el análisis de los factores que influyen en la formación de la competencia comunicativa y pragmática en el proceso de enseñanza de estudiantes extranjeros de la Facultad de Filología del Departamento de Fraseología Rusa. Los autores demuestran que el sistema de formación de futuros profesores de ruso no tiene secciones y cursos destinados a la formación de competencias comunicativas y pragmáticas en la fraseología rusa. El estudio de la asimilación de unidades fraseológicas se realizó en varias etapas. El primero está relacionado con la definición del nivel de conocimiento del sistema fraseológico de la lengua rusa. El segundo es el nivelde comprensión de ciertas unidades fraseológicas por parte de los estudiantes de filología. El tercero es la capacidad de expresar una actitud evaluativa hacia alguien usando unidades fraseológicas. El cuarto está relacionado con la capacidad de usar unidades fraseológicas al evaluar algo, cualquier evento, fenómeno.Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.2020-06-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/48010.20511/pyr2020.v8n2.480Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 2 (2020): Mayo - Agosto: Comportamientos sociales y relaciones entre grupos; e480Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 2 (2020): Mayo - Agosto: Comportamientos sociales y relaciones entre grupos; e480Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 2 (2020): Mayo - Agosto: Comportamientos sociales y relaciones entre grupos; e4802310-46352307-799910.20511/pyr2020.v8n2reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyolainstname:Universidad San Ignacio de Loyolainstacron:USILenghttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/480/980Derechos de autor 2020 Propósitos y Representacioneshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.usil.edu.pe:article/4802022-05-27T21:34:20Z
dc.title.none.fl_str_mv Investigating the Effect of Formation of Communicative and Pragmatic Competence in Phraseology in Educating Foreign Philological Students
Investigar el efecto de la formación de competencia comunicativa y pragmática en fraseología en la educación de estudiantes filológicos extranjeros
title Investigating the Effect of Formation of Communicative and Pragmatic Competence in Phraseology in Educating Foreign Philological Students
spellingShingle Investigating the Effect of Formation of Communicative and Pragmatic Competence in Phraseology in Educating Foreign Philological Students
Chernova, Natalia V.
Fraseología rusa
Competencia comunicativa y pragmática
Estudiantes extranjeros
Russian Phraseology
Communicative and Pragmatic Competence
Foreign Students
title_short Investigating the Effect of Formation of Communicative and Pragmatic Competence in Phraseology in Educating Foreign Philological Students
title_full Investigating the Effect of Formation of Communicative and Pragmatic Competence in Phraseology in Educating Foreign Philological Students
title_fullStr Investigating the Effect of Formation of Communicative and Pragmatic Competence in Phraseology in Educating Foreign Philological Students
title_full_unstemmed Investigating the Effect of Formation of Communicative and Pragmatic Competence in Phraseology in Educating Foreign Philological Students
title_sort Investigating the Effect of Formation of Communicative and Pragmatic Competence in Phraseology in Educating Foreign Philological Students
dc.creator.none.fl_str_mv Chernova, Natalia V.
Zyryanova, Svetlana A.
Vukolova, Elena A.
author Chernova, Natalia V.
author_facet Chernova, Natalia V.
Zyryanova, Svetlana A.
Vukolova, Elena A.
author_role author
author2 Zyryanova, Svetlana A.
Vukolova, Elena A.
author2_role author
author
dc.subject.none.fl_str_mv Fraseología rusa
Competencia comunicativa y pragmática
Estudiantes extranjeros
Russian Phraseology
Communicative and Pragmatic Competence
Foreign Students
topic Fraseología rusa
Competencia comunicativa y pragmática
Estudiantes extranjeros
Russian Phraseology
Communicative and Pragmatic Competence
Foreign Students
description This article deals with the analysis of the factors influencing the formation of communicative and pragmatic competence in the process of teaching foreign students of the Faculty of Philology, Department of Russian Phraseology. The authors prove that the system of training future teachers of Russian has no sections and courses aimed at the formation of communicative and pragmatic competence in Russian phraseology. The study of the assimilation of phraseological units was carried out in several stages. The first is related to the definition of the level of knowledge of the phraseological system of the Russian language. The second is the level of understanding of certain phraseological units by philology students. The third is the ability to express an evaluative attitude towards someone using phraseological units. The fourth is related to the ability to use phraseological units when evaluating something, any event, phenomena.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-06-18
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/480
10.20511/pyr2020.v8n2.480
url https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/480
identifier_str_mv 10.20511/pyr2020.v8n2.480
dc.language.none.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/480/980
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.
publisher.none.fl_str_mv Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.
dc.source.none.fl_str_mv Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 2 (2020): Mayo - Agosto: Comportamientos sociales y relaciones entre grupos; e480
Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 2 (2020): Mayo - Agosto: Comportamientos sociales y relaciones entre grupos; e480
Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 2 (2020): Mayo - Agosto: Comportamientos sociales y relaciones entre grupos; e480
2310-4635
2307-7999
10.20511/pyr2020.v8n2
reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
instname:Universidad San Ignacio de Loyola
instacron:USIL
instname_str Universidad San Ignacio de Loyola
instacron_str USIL
institution USIL
reponame_str Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
collection Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1789528872485650432
score 13.887938
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).