Analysis of the Bullying: A Contribution from Latin American Scientific Production

Descripción del Articulo

The study describes the characteristics of Latin American scientific production on the bullying variable in journals indexed in Scopus, during the period 2010-2018. A retrospective descriptive study is carried out analyzing 637 articles. It is found that the countries with the greatest production ar...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Borja Villanueva, César Andrés, Gómez Carrión, Christian, Barzola Loayza, Marya Graciela, Malca Hernandez, Selene, Alvarado Muñoz, Erika Ruth, Vilchez Huerto, Ana María, Díaz-Flores, Francis
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.usil.edu.pe:article/451
Enlace del recurso:https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/451
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Bullying
Scientific Production
Latin America
Research Articles
Acoso escolar
Producción Científica
Latinoamérica
Artículos de investigación
Descripción
Sumario:The study describes the characteristics of Latin American scientific production on the bullying variable in journals indexed in Scopus, during the period 2010-2018. A retrospective descriptive study is carried out analyzing 637 articles. It is found that the countries with the greatest production are Brazil, Chile, Mexico and Colombia. Most of the articles are published in the journals Science e Saude Coletiva y Psicologia Escolar e Educativo. 90.3% of the publications represent original articles. It is concluded that Latin American scientific production on bullying has been increasing progressively in recent years; However, it still represents a minimum percentage worldwide, it is necessary to continue strengthening the dissemination of scientific studies.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).