Teaching Performance Evaluation Model: Preparation for Student Learning within the Framework for Teacher Good Performance

Descripción del Articulo

The objective of the present research work was to design a teaching performance evaluation model based on the domain Preparation for student learning within the Framework for Teacher Good Performance. The study is based on an applied-projective method, with a qualitative educational approach. The in...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Gálvez Suarez, Eric, Milla Toro, Ricardo
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2018
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
Lenguaje:español
inglés
OAI Identifier:oai:revistas.usil.edu.pe:article/236
Enlace del recurso:https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/236
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Reflexión docente
desempeño docente
evaluación docente
aprendizaje.
Teacher reflection
teaching performance
teacher evaluation
learning
id REVUSIL_d3a71f03610ff68e38e3d3376f64ff79
oai_identifier_str oai:revistas.usil.edu.pe:article/236
network_acronym_str REVUSIL
network_name_str Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
repository_id_str .
spelling Teaching Performance Evaluation Model: Preparation for Student Learning within the Framework for Teacher Good PerformanceEvaluación del desempeño docente: Preparación para el aprendizaje de los estudiantes en el Marco de Buen Desempeño DocenteGálvez Suarez, EricMilla Toro, RicardoReflexión docentedesempeño docenteevaluación docenteaprendizaje.Teacher reflectionteaching performanceteacher evaluationlearningThe objective of the present research work was to design a teaching performance evaluation model based on the domain Preparation for student learning within the Framework for Teacher Good Performance. The study is based on an applied-projective method, with a qualitative educational approach. The instrument was applied to 94 teachers and 6 managers from 4 public educational institutions. The results show low levels of performance related to the preparation of learning and discontinuity of the purposes in the evaluation process, thus concluding with the development of a teaching evaluation model that integrates a new way of evaluation, from the perspective of teacher reflection and improvement of his performance.El objetivo de la presente investigación fue diseñar un modelo de evaluación del desempeño docente a partir del dominio Preparación para el aprendizaje de los estudiantes en el Marco de Buen Desempeño Docente. El estudio se sustenta en un método aplicado-proyectivo, con un enfoque cualitativo educacional. La aplicación del instrumento se realizó a 94 docentes y 06 directivos, de 04 instituciones educativas públicas. Los resultados evidencian bajos niveles de desempeños relacionados con la preparación del aprendizaje y discontinuidad de los propósitos en el proceso de evaluación, concluyendo así con la elaboración de un modelo de evaluación docente, que integra una nueva forma de evaluar, desde la perspectiva de reflexión docente y mejora de su desempeño.Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.2018-08-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdftext/htmltext/htmlhttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/23610.20511/pyr2018.v6n2.236Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 6 No. 2 (2018): July - December; 407-452Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 6 ##issue.no## 2 (2018): Julio - Diciembre; 407-452Propósitos y Representaciones; Vol. 6 Núm. 2 (2018): Julio - Diciembre; 407-4522310-46352307-799910.20511/pyr2018.v6n2reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyolainstname:Universidad San Ignacio de Loyolainstacron:USILspaenghttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/236/476https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/236/477https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/236/514https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/236/530Derechos de autor 2018 Propósitos y Representacionesinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.usil.edu.pe:article/2362022-04-01T19:27:06Z
dc.title.none.fl_str_mv Teaching Performance Evaluation Model: Preparation for Student Learning within the Framework for Teacher Good Performance
Evaluación del desempeño docente: Preparación para el aprendizaje de los estudiantes en el Marco de Buen Desempeño Docente
title Teaching Performance Evaluation Model: Preparation for Student Learning within the Framework for Teacher Good Performance
spellingShingle Teaching Performance Evaluation Model: Preparation for Student Learning within the Framework for Teacher Good Performance
Gálvez Suarez, Eric
Reflexión docente
desempeño docente
evaluación docente
aprendizaje.
Teacher reflection
teaching performance
teacher evaluation
learning
title_short Teaching Performance Evaluation Model: Preparation for Student Learning within the Framework for Teacher Good Performance
title_full Teaching Performance Evaluation Model: Preparation for Student Learning within the Framework for Teacher Good Performance
title_fullStr Teaching Performance Evaluation Model: Preparation for Student Learning within the Framework for Teacher Good Performance
title_full_unstemmed Teaching Performance Evaluation Model: Preparation for Student Learning within the Framework for Teacher Good Performance
title_sort Teaching Performance Evaluation Model: Preparation for Student Learning within the Framework for Teacher Good Performance
dc.creator.none.fl_str_mv Gálvez Suarez, Eric
Milla Toro, Ricardo
author Gálvez Suarez, Eric
author_facet Gálvez Suarez, Eric
Milla Toro, Ricardo
author_role author
author2 Milla Toro, Ricardo
author2_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Reflexión docente
desempeño docente
evaluación docente
aprendizaje.
Teacher reflection
teaching performance
teacher evaluation
learning
topic Reflexión docente
desempeño docente
evaluación docente
aprendizaje.
Teacher reflection
teaching performance
teacher evaluation
learning
description The objective of the present research work was to design a teaching performance evaluation model based on the domain Preparation for student learning within the Framework for Teacher Good Performance. The study is based on an applied-projective method, with a qualitative educational approach. The instrument was applied to 94 teachers and 6 managers from 4 public educational institutions. The results show low levels of performance related to the preparation of learning and discontinuity of the purposes in the evaluation process, thus concluding with the development of a teaching evaluation model that integrates a new way of evaluation, from the perspective of teacher reflection and improvement of his performance.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-08-22
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/236
10.20511/pyr2018.v6n2.236
url https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/236
identifier_str_mv 10.20511/pyr2018.v6n2.236
dc.language.none.fl_str_mv spa
eng
language spa
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/236/476
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/236/477
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/236/514
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/236/530
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2018 Propósitos y Representaciones
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2018 Propósitos y Representaciones
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
text/html
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.
publisher.none.fl_str_mv Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.
dc.source.none.fl_str_mv Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 6 No. 2 (2018): July - December; 407-452
Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 6 ##issue.no## 2 (2018): Julio - Diciembre; 407-452
Propósitos y Representaciones; Vol. 6 Núm. 2 (2018): Julio - Diciembre; 407-452
2310-4635
2307-7999
10.20511/pyr2018.v6n2
reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
instname:Universidad San Ignacio de Loyola
instacron:USIL
instname_str Universidad San Ignacio de Loyola
instacron_str USIL
institution USIL
reponame_str Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
collection Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1789528871416102912
score 13.905282
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).