Teaching Performance Evaluation Model: Preparation for Student Learning within the Framework for Teacher Good Performance
Descripción del Articulo
The objective of the present research work was to design a teaching performance evaluation model based on the domain Preparation for student learning within the Framework for Teacher Good Performance. The study is based on an applied-projective method, with a qualitative educational approach. The in...
| Autores: | , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2018 |
| Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
| Repositorio: | Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
| Lenguaje: | español inglés |
| OAI Identifier: | oai:revistas.usil.edu.pe:article/236 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/236 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Reflexión docente desempeño docente evaluación docente aprendizaje. Teacher reflection teaching performance teacher evaluation learning |
| id |
REVUSIL_d3a71f03610ff68e38e3d3376f64ff79 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:revistas.usil.edu.pe:article/236 |
| network_acronym_str |
REVUSIL |
| network_name_str |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
| repository_id_str |
. |
| spelling |
Teaching Performance Evaluation Model: Preparation for Student Learning within the Framework for Teacher Good PerformanceEvaluación del desempeño docente: Preparación para el aprendizaje de los estudiantes en el Marco de Buen Desempeño DocenteGálvez Suarez, EricMilla Toro, RicardoReflexión docentedesempeño docenteevaluación docenteaprendizaje.Teacher reflectionteaching performanceteacher evaluationlearningThe objective of the present research work was to design a teaching performance evaluation model based on the domain Preparation for student learning within the Framework for Teacher Good Performance. The study is based on an applied-projective method, with a qualitative educational approach. The instrument was applied to 94 teachers and 6 managers from 4 public educational institutions. The results show low levels of performance related to the preparation of learning and discontinuity of the purposes in the evaluation process, thus concluding with the development of a teaching evaluation model that integrates a new way of evaluation, from the perspective of teacher reflection and improvement of his performance.El objetivo de la presente investigación fue diseñar un modelo de evaluación del desempeño docente a partir del dominio Preparación para el aprendizaje de los estudiantes en el Marco de Buen Desempeño Docente. El estudio se sustenta en un método aplicado-proyectivo, con un enfoque cualitativo educacional. La aplicación del instrumento se realizó a 94 docentes y 06 directivos, de 04 instituciones educativas públicas. Los resultados evidencian bajos niveles de desempeños relacionados con la preparación del aprendizaje y discontinuidad de los propósitos en el proceso de evaluación, concluyendo así con la elaboración de un modelo de evaluación docente, que integra una nueva forma de evaluar, desde la perspectiva de reflexión docente y mejora de su desempeño.Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.2018-08-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdftext/htmltext/htmlhttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/23610.20511/pyr2018.v6n2.236Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 6 No. 2 (2018): July - December; 407-452Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 6 ##issue.no## 2 (2018): Julio - Diciembre; 407-452Propósitos y Representaciones; Vol. 6 Núm. 2 (2018): Julio - Diciembre; 407-4522310-46352307-799910.20511/pyr2018.v6n2reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyolainstname:Universidad San Ignacio de Loyolainstacron:USILspaenghttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/236/476https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/236/477https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/236/514https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/236/530Derechos de autor 2018 Propósitos y Representacionesinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.usil.edu.pe:article/2362022-04-01T19:27:06Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Teaching Performance Evaluation Model: Preparation for Student Learning within the Framework for Teacher Good Performance Evaluación del desempeño docente: Preparación para el aprendizaje de los estudiantes en el Marco de Buen Desempeño Docente |
| title |
Teaching Performance Evaluation Model: Preparation for Student Learning within the Framework for Teacher Good Performance |
| spellingShingle |
Teaching Performance Evaluation Model: Preparation for Student Learning within the Framework for Teacher Good Performance Gálvez Suarez, Eric Reflexión docente desempeño docente evaluación docente aprendizaje. Teacher reflection teaching performance teacher evaluation learning |
| title_short |
Teaching Performance Evaluation Model: Preparation for Student Learning within the Framework for Teacher Good Performance |
| title_full |
Teaching Performance Evaluation Model: Preparation for Student Learning within the Framework for Teacher Good Performance |
| title_fullStr |
Teaching Performance Evaluation Model: Preparation for Student Learning within the Framework for Teacher Good Performance |
| title_full_unstemmed |
Teaching Performance Evaluation Model: Preparation for Student Learning within the Framework for Teacher Good Performance |
| title_sort |
Teaching Performance Evaluation Model: Preparation for Student Learning within the Framework for Teacher Good Performance |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Gálvez Suarez, Eric Milla Toro, Ricardo |
| author |
Gálvez Suarez, Eric |
| author_facet |
Gálvez Suarez, Eric Milla Toro, Ricardo |
| author_role |
author |
| author2 |
Milla Toro, Ricardo |
| author2_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Reflexión docente desempeño docente evaluación docente aprendizaje. Teacher reflection teaching performance teacher evaluation learning |
| topic |
Reflexión docente desempeño docente evaluación docente aprendizaje. Teacher reflection teaching performance teacher evaluation learning |
| description |
The objective of the present research work was to design a teaching performance evaluation model based on the domain Preparation for student learning within the Framework for Teacher Good Performance. The study is based on an applied-projective method, with a qualitative educational approach. The instrument was applied to 94 teachers and 6 managers from 4 public educational institutions. The results show low levels of performance related to the preparation of learning and discontinuity of the purposes in the evaluation process, thus concluding with the development of a teaching evaluation model that integrates a new way of evaluation, from the perspective of teacher reflection and improvement of his performance. |
| publishDate |
2018 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2018-08-22 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/236 10.20511/pyr2018.v6n2.236 |
| url |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/236 |
| identifier_str_mv |
10.20511/pyr2018.v6n2.236 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa eng |
| language |
spa eng |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/236/476 https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/236/477 https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/236/514 https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/236/530 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2018 Propósitos y Representaciones info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2018 Propósitos y Representaciones |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf text/html text/html |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú. |
| publisher.none.fl_str_mv |
Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú. |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 6 No. 2 (2018): July - December; 407-452 Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 6 ##issue.no## 2 (2018): Julio - Diciembre; 407-452 Propósitos y Representaciones; Vol. 6 Núm. 2 (2018): Julio - Diciembre; 407-452 2310-4635 2307-7999 10.20511/pyr2018.v6n2 reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola instname:Universidad San Ignacio de Loyola instacron:USIL |
| instname_str |
Universidad San Ignacio de Loyola |
| instacron_str |
USIL |
| institution |
USIL |
| reponame_str |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
| collection |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1789528871416102912 |
| score |
13.905282 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).