Review of the Influence of Teacher Motivation on the Use of Interactive Whiteboards

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The present article is a topic´s revision and it pretends to give a general vision of the recollected data about the use of interactive digital boards in the sessions of teaching-learning process´ development that takes as a determinant factor the teacher´s motivation. It has been made an examinatio...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Rojas Segovia, Miriam M., Romero-Varela, Douglas Y.
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2019
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
Lenguaje:español
inglés
OAI Identifier:oai:revistas.usil.edu.pe:article/228
Enlace del recurso:https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/228
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Educación y tecnología
Influencia del profesor
Motivación
TIC
Recursos tecnológicos
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Teacher´s Influence
Motivation
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description The present article is a topic´s revision and it pretends to give a general vision of the recollected data about the use of interactive digital boards in the sessions of teaching-learning process´ development that takes as a determinant factor the teacher´s motivation. It has been made an examination of the available literature online to elaborate an analysis of the actual situation of this innovating didactic tool and its relation with the teacher´s predisposition, as part of the final project for the Academic Investigation subject in the Technological University of Peru. After the investigation, it concluded, until the edition’s date, there are no enough researches that center their attention in the teacher´s attitude, especially in Peru, so it can´t be determined if there is a direct relation between these aspects and it´s recommended to develop projects that gives relevance to the educator in the efficient use of the technology with the purpose of achieve a qualified education that is adapted to the emergent information society´s standards.
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After the investigation, it concluded, until the edition’s date, there are no enough researches that center their attention in the teacher´s attitude, especially in Peru, so it can´t be determined if there is a direct relation between these aspects and it´s recommended to develop projects that gives relevance to the educator in the efficient use of the technology with the purpose of achieve a qualified education that is adapted to the emergent information society´s standards.El presente artículo corresponde a la revisión de un tema que pretende otorgar una visión general acerca de los datos recabados sobre el uso de las pizarras digitales interactivas en el desarrollo de las sesiones de enseñanza-aprendizaje que toman como factor determinante la motivación de los docentes. Se realizó una examinación de la literatura disponible en línea para elaborar un análisis de la situación actual de esta innovadora herramienta didáctica y su relación con la predisposición del pedagogo que la emplea, como parte del proyecto final para la asignatura de Investigación Académica en la Universidad Tecnológica del Perú. Luego de la investigación, se llegó a la conclusión de que, a la fecha de edición, no existen suficientes investigaciones que centren su atención en la actitud del profesor, sobre todo en el Perú, por lo que no se puede determinar a cabalidad que exista una relación directa entre ambos aspectos y se incentiva a desarrollar proyectos que consideren la relevancia del educador en el empleo eficiente de la tecnología con el fin de lograr una educación de calidad y adaptada a los estándares de la sociedad de la información emergente.Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.2019-03-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdftext/htmltext/htmlhttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/22810.20511/pyr2019.v7n2.228Propósitos y Representaciones. 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