Risk Perception and AntitabaquicImpact on the Academic Performance of College Students of Medical Sciences

Descripción del Articulo

This study is aimedat an analysis and systematization research how to evidence antitobbacco education from a perspective perceived risk, whisch influence the academic performance of college students.These knowledge, skills and habits achiev bystudent’sconsumers and not consumers tobacco that are in...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Cruz Peña, Alberto, Molerio Pérez, Osana, Llopiz Guerra, Karel, Aguinaga-Villegas, Dante, Gálvez-Suarez, Eric, Quiroz-Sánchez, Tania, Alarcón Díaz, Mitchell Alberto, Flores Sotelo, Willian Sebastian, Antón de los Santos, Pedro Juan, Taxa Azabache, Jorge Alfredo
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.usil.edu.pe:article/433
Enlace del recurso:https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/433
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Educación antitabáquica
Percepción de riesgo
rendimiento académico
estudiantes universitarios
Antitabaquic Education
Perception Risk
Academic Performance
University Students
Descripción
Sumario:This study is aimedat an analysis and systematization research how to evidence antitobbacco education from a perspective perceived risk, whisch influence the academic performance of college students.These knowledge, skills and habits achiev bystudent’sconsumers and not consumers tobacco that are in first year of racing sciences medicalof the province of Villa Clara, Cuba. From a group of dimensions for finding, the same can identifythis educational process should continue working from science to contribute of quality of life and social example of the future health professionals.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).