Implementation of a Differentiated Approach to the Organization of Distance Learning
Descripción del Articulo
The widespread practice and results of the introduction of distance learning in several countries prove its economic efficiency. In this article, the authors consider the possibilities and advantages of using a differentiated approach in the practice of distance learning at a university. The article...
Autores: | , , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
Repositorio: | Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
Lenguaje: | inglés |
OAI Identifier: | oai:revistas.usil.edu.pe:article/584 |
Enlace del recurso: | https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/584 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Diferenciación Enfoque Modularidad Bloque Aprendizaje a distancia Differentiation Approach Modularity Block Distance Learning |
id |
REVUSIL_bc728c1562f88e3095f5f739a75e7b7d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usil.edu.pe:article/584 |
network_acronym_str |
REVUSIL |
network_name_str |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
repository_id_str |
. |
spelling |
Implementation of a Differentiated Approach to the Organization of Distance LearningImplementación de un enfoque diferenciado a la organización del aprendizaje a distanciaKachalov, Dmitry V. Ivanova, Oksana N. Gubanova, Nina V. Belotserkovskaya, Nadezhda V. Kuznetsov, Sergey V. DiferenciaciónEnfoqueModularidadBloqueAprendizaje a distanciaDifferentiationApproachModularityBlockDistance LearningThe widespread practice and results of the introduction of distance learning in several countries prove its economic efficiency. In this article, the authors consider the possibilities and advantages of using a differentiated approach in the practice of distance learning at a university. The article describes the pedagogical experience of structuring distance learning in the form of a new educational model - a block-modular system used by teachers in the practice of higher education. The authors argue that such structuring ensures the integrity of the perception and presentation of educational material, contributes to a better mastery of the discipline, provides the ability to build personal educational trajectories of students and identifies the following principles: flexibility, individualization, modularity, differentiated form of control..La práctica generalizada y los resultados de la introducción del aprendizaje a distancia en varios países demuestran su eficiencia económica. En este artículo, los autores consideran las posibilidades y ventajas de utilizar un enfoque diferenciado en la práctica del aprendizaje a distancia en una universidad. El artículo describe la experiencia pedagógica de estructurar el aprendizaje a distancia en forma de un nuevo modelo educativo: un sistema modular de bloques utilizado por los docentes en la práctica de la educación superior. Los autores sostienen que dicha estructuración garantiza la integridad de la percepción y la presentación del material educativo, contribuye a un mejor dominio dela disciplina, proporciona la capacidad de construir trayectorias educativas personales de los estudiantes e identifica los siguientes principios: flexibilidad, individualización, modularidad, diferenciación forma de control.Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.2020-10-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/58410.20511/pyr2020.v8n3.584Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e584Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e584Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e5842310-46352307-799910.20511/pyr2020.v8n3reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyolainstname:Universidad San Ignacio de Loyolainstacron:USILenghttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/584/992Derechos de autor 2020 Propósitos y Representacioneshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.usil.edu.pe:article/5842022-05-18T18:02:22Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Implementation of a Differentiated Approach to the Organization of Distance Learning Implementación de un enfoque diferenciado a la organización del aprendizaje a distancia |
title |
Implementation of a Differentiated Approach to the Organization of Distance Learning |
spellingShingle |
Implementation of a Differentiated Approach to the Organization of Distance Learning Kachalov, Dmitry V. Diferenciación Enfoque Modularidad Bloque Aprendizaje a distancia Differentiation Approach Modularity Block Distance Learning |
title_short |
Implementation of a Differentiated Approach to the Organization of Distance Learning |
title_full |
Implementation of a Differentiated Approach to the Organization of Distance Learning |
title_fullStr |
Implementation of a Differentiated Approach to the Organization of Distance Learning |
title_full_unstemmed |
Implementation of a Differentiated Approach to the Organization of Distance Learning |
title_sort |
Implementation of a Differentiated Approach to the Organization of Distance Learning |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Kachalov, Dmitry V. Ivanova, Oksana N. Gubanova, Nina V. Belotserkovskaya, Nadezhda V. Kuznetsov, Sergey V. |
author |
Kachalov, Dmitry V. |
author_facet |
Kachalov, Dmitry V. Ivanova, Oksana N. Gubanova, Nina V. Belotserkovskaya, Nadezhda V. Kuznetsov, Sergey V. |
author_role |
author |
author2 |
Ivanova, Oksana N. Gubanova, Nina V. Belotserkovskaya, Nadezhda V. Kuznetsov, Sergey V. |
author2_role |
author author author author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Diferenciación Enfoque Modularidad Bloque Aprendizaje a distancia Differentiation Approach Modularity Block Distance Learning |
topic |
Diferenciación Enfoque Modularidad Bloque Aprendizaje a distancia Differentiation Approach Modularity Block Distance Learning |
description |
The widespread practice and results of the introduction of distance learning in several countries prove its economic efficiency. In this article, the authors consider the possibilities and advantages of using a differentiated approach in the practice of distance learning at a university. The article describes the pedagogical experience of structuring distance learning in the form of a new educational model - a block-modular system used by teachers in the practice of higher education. The authors argue that such structuring ensures the integrity of the perception and presentation of educational material, contributes to a better mastery of the discipline, provides the ability to build personal educational trajectories of students and identifies the following principles: flexibility, individualization, modularity, differentiated form of control.. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-10-27 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/584 10.20511/pyr2020.v8n3.584 |
url |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/584 |
identifier_str_mv |
10.20511/pyr2020.v8n3.584 |
dc.language.none.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/584/992 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú. |
publisher.none.fl_str_mv |
Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú. |
dc.source.none.fl_str_mv |
Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e584 Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e584 Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e584 2310-4635 2307-7999 10.20511/pyr2020.v8n3 reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola instname:Universidad San Ignacio de Loyola instacron:USIL |
instname_str |
Universidad San Ignacio de Loyola |
instacron_str |
USIL |
institution |
USIL |
reponame_str |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
collection |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1789528873141010432 |
score |
13.887938 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).