Implementation of a Differentiated Approach to the Organization of Distance Learning

Descripción del Articulo

The widespread practice and results of the introduction of distance learning in several countries prove its economic efficiency. In this article, the authors consider the possibilities and advantages of using a differentiated approach in the practice of distance learning at a university. The article...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Kachalov, Dmitry V., Ivanova, Oksana N., Gubanova, Nina V., Belotserkovskaya, Nadezhda V., Kuznetsov, Sergey V.
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
Lenguaje:inglés
OAI Identifier:oai:revistas.usil.edu.pe:article/584
Enlace del recurso:https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/584
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Diferenciación
Enfoque
Modularidad
Bloque
Aprendizaje a distancia
Differentiation
Approach
Modularity
Block
Distance Learning
id REVUSIL_bc728c1562f88e3095f5f739a75e7b7d
oai_identifier_str oai:revistas.usil.edu.pe:article/584
network_acronym_str REVUSIL
network_name_str Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
repository_id_str .
spelling Implementation of a Differentiated Approach to the Organization of Distance LearningImplementación de un enfoque diferenciado a la organización del aprendizaje a distanciaKachalov, Dmitry V. Ivanova, Oksana N. Gubanova, Nina V. Belotserkovskaya, Nadezhda V. Kuznetsov, Sergey V. DiferenciaciónEnfoqueModularidadBloqueAprendizaje a distanciaDifferentiationApproachModularityBlockDistance LearningThe widespread practice and results of the introduction of distance learning in several countries prove its economic efficiency. In this article, the authors consider the possibilities and advantages of using a differentiated approach in the practice of distance learning at a university. The article describes the pedagogical experience of structuring distance learning in the form of a new educational model - a block-modular system used by teachers in the practice of higher education. The authors argue that such structuring ensures the integrity of the perception and presentation of educational material, contributes to a better mastery of the discipline, provides the ability to build personal educational trajectories of students and identifies the following principles: flexibility, individualization, modularity, differentiated form of control..La práctica generalizada y los resultados de la introducción del aprendizaje a distancia en varios países demuestran su eficiencia económica. En este artículo, los autores consideran las posibilidades y ventajas de utilizar un enfoque diferenciado en la práctica del aprendizaje a distancia en una universidad. El artículo describe la experiencia pedagógica de estructurar el aprendizaje a distancia en forma de un nuevo modelo educativo: un sistema modular de bloques utilizado por los docentes en la práctica de la educación superior. Los autores sostienen que dicha estructuración garantiza la integridad de la percepción y la presentación del material educativo, contribuye a un mejor dominio dela disciplina, proporciona la capacidad de construir trayectorias educativas personales de los estudiantes e identifica los siguientes principios: flexibilidad, individualización, modularidad, diferenciación forma de control.Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.2020-10-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/58410.20511/pyr2020.v8n3.584Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e584Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e584Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e5842310-46352307-799910.20511/pyr2020.v8n3reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyolainstname:Universidad San Ignacio de Loyolainstacron:USILenghttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/584/992Derechos de autor 2020 Propósitos y Representacioneshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.usil.edu.pe:article/5842022-05-18T18:02:22Z
dc.title.none.fl_str_mv Implementation of a Differentiated Approach to the Organization of Distance Learning
Implementación de un enfoque diferenciado a la organización del aprendizaje a distancia
title Implementation of a Differentiated Approach to the Organization of Distance Learning
spellingShingle Implementation of a Differentiated Approach to the Organization of Distance Learning
Kachalov, Dmitry V.
Diferenciación
Enfoque
Modularidad
Bloque
Aprendizaje a distancia
Differentiation
Approach
Modularity
Block
Distance Learning
title_short Implementation of a Differentiated Approach to the Organization of Distance Learning
title_full Implementation of a Differentiated Approach to the Organization of Distance Learning
title_fullStr Implementation of a Differentiated Approach to the Organization of Distance Learning
title_full_unstemmed Implementation of a Differentiated Approach to the Organization of Distance Learning
title_sort Implementation of a Differentiated Approach to the Organization of Distance Learning
dc.creator.none.fl_str_mv Kachalov, Dmitry V.
Ivanova, Oksana N.
Gubanova, Nina V.
Belotserkovskaya, Nadezhda V.
Kuznetsov, Sergey V.
author Kachalov, Dmitry V.
author_facet Kachalov, Dmitry V.
Ivanova, Oksana N.
Gubanova, Nina V.
Belotserkovskaya, Nadezhda V.
Kuznetsov, Sergey V.
author_role author
author2 Ivanova, Oksana N.
Gubanova, Nina V.
Belotserkovskaya, Nadezhda V.
Kuznetsov, Sergey V.
author2_role author
author
author
author
dc.subject.none.fl_str_mv Diferenciación
Enfoque
Modularidad
Bloque
Aprendizaje a distancia
Differentiation
Approach
Modularity
Block
Distance Learning
topic Diferenciación
Enfoque
Modularidad
Bloque
Aprendizaje a distancia
Differentiation
Approach
Modularity
Block
Distance Learning
description The widespread practice and results of the introduction of distance learning in several countries prove its economic efficiency. In this article, the authors consider the possibilities and advantages of using a differentiated approach in the practice of distance learning at a university. The article describes the pedagogical experience of structuring distance learning in the form of a new educational model - a block-modular system used by teachers in the practice of higher education. The authors argue that such structuring ensures the integrity of the perception and presentation of educational material, contributes to a better mastery of the discipline, provides the ability to build personal educational trajectories of students and identifies the following principles: flexibility, individualization, modularity, differentiated form of control..
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-10-27
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/584
10.20511/pyr2020.v8n3.584
url https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/584
identifier_str_mv 10.20511/pyr2020.v8n3.584
dc.language.none.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/584/992
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.
publisher.none.fl_str_mv Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.
dc.source.none.fl_str_mv Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e584
Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e584
Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e584
2310-4635
2307-7999
10.20511/pyr2020.v8n3
reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
instname:Universidad San Ignacio de Loyola
instacron:USIL
instname_str Universidad San Ignacio de Loyola
instacron_str USIL
institution USIL
reponame_str Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
collection Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1789528873141010432
score 13.887938
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).