Student’s Attitude and Perception with the Use of Technology in the University

Descripción del Articulo

This study aims to know the relationship between the variables attitude toward social networks, attitude toward technology, perception about technology and use of technology by university students. The methodology used has been a questionnaire, which has been applied to students of the Technological...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Orgaz, Francisco, Moral, Salvador, Domínguez, Cándida M.
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2018
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
Lenguaje:español
inglés
OAI Identifier:oai:revistas.usil.edu.pe:article/230
Enlace del recurso:https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/230
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Tecnología
herramientas
enseñanza superior
actitudes de los estudiantes
República Dominicana
Technology
tools
higher education
student’s attitudes
Dominican Republic
id REVUSIL_5b868b99ca85addc7c768521287502d2
oai_identifier_str oai:revistas.usil.edu.pe:article/230
network_acronym_str REVUSIL
network_name_str Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
repository_id_str .
spelling Student’s Attitude and Perception with the Use of Technology in the UniversityActitud y percepción estudiantil con el uso de la tecnología en la universidadOrgaz, FranciscoMoral, SalvadorDomínguez, Cándida M.Tecnologíaherramientasenseñanza superioractitudes de los estudiantesRepública DominicanaTechnologytoolshigher educationstudent’s attitudesDominican RepublicThis study aims to know the relationship between the variables attitude toward social networks, attitude toward technology, perception about technology and use of technology by university students. The methodology used has been a questionnaire, which has been applied to students of the Technological University of Santiago (UTESA) of the Dominican Republic. The data has been analyzed through the statistical programs SPSS and SmartPLS (Partial Least Square technique -PLS-). Among the main results, it has been found that students ‘attitude toward technology influences their perception about technology, and that students’ attitude toward social networks has a positive influence on the use of technology.Este estudio tiene como finalidad conocer la relación existente entre las variables actitud hacia las redes sociales, actitud hacia la tecnología, percepción de la tecnología y uso de la tecnología de los estudiantes universitarios. La metodología empleada ha consistido en la aplicación de un cuestionario, el cual ha sido aplicado a estudiantes de la Universidad Tecnológica de Santiago (UTESA) de República Dominicana. Los datos han sido analizados a través de los programas estadísticos SPSS y SmartPLS (técnica Partial Least Square -PLS-). Entre los principales resultados, se ha podido comprobar que la actitud hacia la tecnología por parte de los estudiantes influye en la percepción que tiene sobre la tecnología, y que la actitud de los estudiantes ante las redes sociales influye positivamente en el uso de la tecnología.Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.2018-10-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdftext/htmltext/htmlapplication/pdfapplication/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.documenthttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/23010.20511/pyr2018.v6n2.230Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 6 No. 2 (2018): July - December; 253-299Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 6 ##issue.no## 2 (2018): Julio - Diciembre; 253-299Propósitos y Representaciones; Vol. 6 Núm. 2 (2018): Julio - Diciembre; 253-2992310-46352307-799910.20511/pyr2018.v6n2reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyolainstname:Universidad San Ignacio de Loyolainstacron:USILspaenghttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/230/469https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/230/470https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/230/503https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/230/527https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/230/1567https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/230/1568Derechos de autor 2018 Propósitos y Representacionesinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.usil.edu.pe:article/2302022-04-01T19:27:06Z
dc.title.none.fl_str_mv Student’s Attitude and Perception with the Use of Technology in the University
Actitud y percepción estudiantil con el uso de la tecnología en la universidad
title Student’s Attitude and Perception with the Use of Technology in the University
spellingShingle Student’s Attitude and Perception with the Use of Technology in the University
Orgaz, Francisco
Tecnología
herramientas
enseñanza superior
actitudes de los estudiantes
República Dominicana
Technology
tools
higher education
student’s attitudes
Dominican Republic
title_short Student’s Attitude and Perception with the Use of Technology in the University
title_full Student’s Attitude and Perception with the Use of Technology in the University
title_fullStr Student’s Attitude and Perception with the Use of Technology in the University
title_full_unstemmed Student’s Attitude and Perception with the Use of Technology in the University
title_sort Student’s Attitude and Perception with the Use of Technology in the University
dc.creator.none.fl_str_mv Orgaz, Francisco
Moral, Salvador
Domínguez, Cándida M.
author Orgaz, Francisco
author_facet Orgaz, Francisco
Moral, Salvador
Domínguez, Cándida M.
author_role author
author2 Moral, Salvador
Domínguez, Cándida M.
author2_role author
author
dc.subject.none.fl_str_mv Tecnología
herramientas
enseñanza superior
actitudes de los estudiantes
República Dominicana
Technology
tools
higher education
student’s attitudes
Dominican Republic
topic Tecnología
herramientas
enseñanza superior
actitudes de los estudiantes
República Dominicana
Technology
tools
higher education
student’s attitudes
Dominican Republic
description This study aims to know the relationship between the variables attitude toward social networks, attitude toward technology, perception about technology and use of technology by university students. The methodology used has been a questionnaire, which has been applied to students of the Technological University of Santiago (UTESA) of the Dominican Republic. The data has been analyzed through the statistical programs SPSS and SmartPLS (Partial Least Square technique -PLS-). Among the main results, it has been found that students ‘attitude toward technology influences their perception about technology, and that students’ attitude toward social networks has a positive influence on the use of technology.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-10-16
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/230
10.20511/pyr2018.v6n2.230
url https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/230
identifier_str_mv 10.20511/pyr2018.v6n2.230
dc.language.none.fl_str_mv spa
eng
language spa
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/230/469
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/230/470
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/230/503
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/230/527
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/230/1567
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/230/1568
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2018 Propósitos y Representaciones
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2018 Propósitos y Representaciones
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
text/html
text/html
application/pdf
application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
dc.publisher.none.fl_str_mv Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.
publisher.none.fl_str_mv Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.
dc.source.none.fl_str_mv Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 6 No. 2 (2018): July - December; 253-299
Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 6 ##issue.no## 2 (2018): Julio - Diciembre; 253-299
Propósitos y Representaciones; Vol. 6 Núm. 2 (2018): Julio - Diciembre; 253-299
2310-4635
2307-7999
10.20511/pyr2018.v6n2
reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
instname:Universidad San Ignacio de Loyola
instacron:USIL
instname_str Universidad San Ignacio de Loyola
instacron_str USIL
institution USIL
reponame_str Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
collection Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1789528871405617152
score 13.919782
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).