Problematization of Teaching Practices and Teaching Contextualization
Descripción del Articulo
This article is a reflection in three planes: the first one, how teachers problematize their own practices given the complexity of the scenarios that they must face daily in classrooms; the second one, how teaching problematization is perceived in the academic and school world and the third one, hoy...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2018 |
Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
Repositorio: | Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
Lenguaje: | español inglés |
OAI Identifier: | oai:revistas.usil.edu.pe:article/211 |
Enlace del recurso: | https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/211 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Problematization of teaching practices teaching research research-action continuous teaching training programs teacher’s beliefs Problematización de las prácticas docentes Investigación de la docencia investigación-acción programas de formación docente continua creencias docentes |
id |
REVUSIL_4eb57f170d38230da74f3ce4dffd72f5 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usil.edu.pe:article/211 |
network_acronym_str |
REVUSIL |
network_name_str |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
repository_id_str |
. |
spelling |
Problematization of Teaching Practices and Teaching ContextualizationProblematization of Teaching Practices and Teaching ContextualizationProblematización de las prácticas docentes y contextualización de la enseñanzaRodríguez-Sosa, JorgeHernández-Sánchez, KellyProblematization of teaching practicesteaching researchresearch-actioncontinuous teaching training programsteacher’s beliefsProblematización de las prácticas docentesInvestigación de la docenciainvestigación-acciónprogramas de formación docente continuacreencias docentesThis article is a reflection in three planes: the first one, how teachers problematize their own practices given the complexity of the scenarios that they must face daily in classrooms; the second one, how teaching problematization is perceived in the academic and school world and the third one, hoy many and how contents, methodological tools and training forms, which are necessary to strengthen teachers’ abilities and attitudes prone to problematization, have been assumed by continuous teaching training programs. It is concluded with a joint reflection that tries to establish the link between these planes.This article is a reflection in three planes: the first one, how teachers problematize their own practices given the complexity of the scenarios that they must face daily in classrooms; the second one, how teaching problematization is perceived in the academic and school world and the third one, hoy many and how contents, methodological tools and training forms, which are necessary to strengthen teachers’ abilities and attitudes prone to problematization, have been assumed by continuous teaching training programs. It is concluded with a joint reflection that tries to establish the link between these planes.El artículo es una reflexión en tres planos: el primero, sobre cómo los docentes problematizan sus propias prácticas dada la complejidad de los escenarios que deben enfrentar cotidianamente en las aulas. El segundo, sobre cómo la problematización de la docencia en percibida en el mundo académico y el escolar. El tercero, sobre cuánto y cómo los contenidos, las herramientas metodológicas y los formatos de capacitación, que son necesarios para fortalecer en los docentes las capacidades y las actitudes proclives a la problematización, están siendo asumidos por los programas de formación docente continua. Se concluye con una reflexión conjunta que trata de establecer el vínculo entre los planos. Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.2018-01-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/reviewapplication/pdfapplication/pdftext/htmlhttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/21110.20511/pyr2018.v6n1.211Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 6 No. 1 (2018): January - June; 507-541Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 6 ##issue.no## 1 (2018): Enero - Junio; 507-541Propósitos y Representaciones; Vol. 6 Núm. 1 (2018): Enero - Junio; 507-5412310-46352307-799910.20511/pyr2018.v6n1reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyolainstname:Universidad San Ignacio de Loyolainstacron:USILspaenghttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/211/368https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/211/369https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/211/432Derechos de autor 2018 Propósitos y Representacionesinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.usil.edu.pe:article/2112022-04-01T16:27:52Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Problematization of Teaching Practices and Teaching Contextualization Problematization of Teaching Practices and Teaching Contextualization Problematización de las prácticas docentes y contextualización de la enseñanza |
title |
Problematization of Teaching Practices and Teaching Contextualization |
spellingShingle |
Problematization of Teaching Practices and Teaching Contextualization Rodríguez-Sosa, Jorge Problematization of teaching practices teaching research research-action continuous teaching training programs teacher’s beliefs Problematización de las prácticas docentes Investigación de la docencia investigación-acción programas de formación docente continua creencias docentes |
title_short |
Problematization of Teaching Practices and Teaching Contextualization |
title_full |
Problematization of Teaching Practices and Teaching Contextualization |
title_fullStr |
Problematization of Teaching Practices and Teaching Contextualization |
title_full_unstemmed |
Problematization of Teaching Practices and Teaching Contextualization |
title_sort |
Problematization of Teaching Practices and Teaching Contextualization |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Rodríguez-Sosa, Jorge Hernández-Sánchez, Kelly |
author |
Rodríguez-Sosa, Jorge |
author_facet |
Rodríguez-Sosa, Jorge Hernández-Sánchez, Kelly |
author_role |
author |
author2 |
Hernández-Sánchez, Kelly |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Problematization of teaching practices teaching research research-action continuous teaching training programs teacher’s beliefs Problematización de las prácticas docentes Investigación de la docencia investigación-acción programas de formación docente continua creencias docentes |
topic |
Problematization of teaching practices teaching research research-action continuous teaching training programs teacher’s beliefs Problematización de las prácticas docentes Investigación de la docencia investigación-acción programas de formación docente continua creencias docentes |
description |
This article is a reflection in three planes: the first one, how teachers problematize their own practices given the complexity of the scenarios that they must face daily in classrooms; the second one, how teaching problematization is perceived in the academic and school world and the third one, hoy many and how contents, methodological tools and training forms, which are necessary to strengthen teachers’ abilities and attitudes prone to problematization, have been assumed by continuous teaching training programs. It is concluded with a joint reflection that tries to establish the link between these planes. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-01-06 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion info:eu-repo/semantics/review |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/211 10.20511/pyr2018.v6n1.211 |
url |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/211 |
identifier_str_mv |
10.20511/pyr2018.v6n1.211 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa eng |
language |
spa eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/211/368 https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/211/369 https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/211/432 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2018 Propósitos y Representaciones info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2018 Propósitos y Representaciones |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú. |
publisher.none.fl_str_mv |
Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú. |
dc.source.none.fl_str_mv |
Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 6 No. 1 (2018): January - June; 507-541 Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 6 ##issue.no## 1 (2018): Enero - Junio; 507-541 Propósitos y Representaciones; Vol. 6 Núm. 1 (2018): Enero - Junio; 507-541 2310-4635 2307-7999 10.20511/pyr2018.v6n1 reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola instname:Universidad San Ignacio de Loyola instacron:USIL |
instname_str |
Universidad San Ignacio de Loyola |
instacron_str |
USIL |
institution |
USIL |
reponame_str |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
collection |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1789528871322779648 |
score |
13.982926 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).