The Vark Learning Styles among University Students of Business Schools

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The aim of this research was to know the learning styles in the students of the business schools of a private university in the Department of Lambayeque. An applied survey, a test of VARK learning styles, was applied to 218 university students (71 students of Administration and 147 students of Inter...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Espinoza-Poves, Jenny L., Miranda-Vílchez, Walter A., Chafloque-Céspedes, Raquel
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2019
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
Lenguaje:español
inglés
OAI Identifier:oai:revistas.usil.edu.pe:article/254
Enlace del recurso:https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/254
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Estilos de aprendizaje
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Aprendizaje multimodal
Aprendizaje lecto/escritora
Estudiantes de pregrado
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Reading/Writing Learning
Undergraduate Students
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description The aim of this research was to know the learning styles in the students of the business schools of a private university in the Department of Lambayeque. An applied survey, a test of VARK learning styles, was applied to 218 university students (71 students of Administration and 147 students of International Business Administration), from the II to X term of the business schools of said University. During the first semester of the 2018, it was found that 25.5% of students have a multimodal learning style. It was also found that age is significantly associated with learning styles. Finally, a significant relationship between the learning style and the professional school is demonstrated. On the one hand the Administration students have mostly a multimodal learning style (two or more styles), while international business students have a reading/writing learning style.
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It was also found that age is significantly associated with learning styles. Finally, a significant relationship between the learning style and the professional school is demonstrated. On the one hand the Administration students have mostly a multimodal learning style (two or more styles), while international business students have a reading/writing learning style.La presente investigación tuvo como objetivo conocer los estilos de aprendizaje en los estudiantes de las escuelas de negocios de una universidad privada del departamento de Lambayeque. Mediante una encuesta aplicada, prueba de estilos de aprendizaje VARK, a 218 universitarios/as (71 estudiantes de Administración y 147 estudiantes de Administración de Negocios Internacionales), del II al X ciclo de las escuelas de negocios de dicha universidad durante el primer semestre del 2018. Se encontró que el 25.5% de los/as estudiantes tienen un estilo de aprendizaje multimodal; asimismo, se halló que la edad está asociada significativamente a los estilos de aprendizaje. Finalmente, se demuestra una relación significativa del estilo de aprendizaje y la escuela profesional, de un lado los/las estudiantes de Administración tienen en su mayoría un estilo de aprendizaje multimodal (dos o más estilos); mientras que los/las estudiantes de Negocios Internacionales tienen un estilo de aprendizaje lecto/escritora.Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.2019-04-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdftext/htmltext/htmlhttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/25410.20511/pyr2019.v7n2.254Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 7 No. 2 (2019): May - August; 384-414Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 7 ##issue.no## 2 (2019): Mayo - Agosto; 384-414Propósitos y Representaciones; Vol. 7 Núm. 2 (2019): Mayo - Agosto; 384-4142310-46352307-799910.20511/pyr2019.v7n2reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyolainstname:Universidad San Ignacio de Loyolainstacron:USILspaenghttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/254/622https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/254/679https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/254/840https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/254/841/*ref*/Acevedo, D., Tirado, D., & Montero, P. (2015). Perfil de aprendizaje y rendimiento académico en una asignatura de química en modalidad distancia y presencial en dos programas de ingeniería. Formación Universitaria, 8(6), 39 - 45. Doi: https://dx.doi.org/10.4067/S0718-50062015000600006/*ref*/Barrio, J., & Nicasio, J. (2000). 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