Contradiction Between Law and Sub-Rules With Psychological Consideration
Descripción del Articulo
In this article authors suggest to consider features of hybrid reality, both in psychology, and in law. Authors investigate opportunities and dangers of the virtual world. Reveal the main psychological aspects provoking the person to plunge into Internet space. Also in article the main tendencies an...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
Repositorio: | Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
Lenguaje: | inglés |
OAI Identifier: | oai:revistas.usil.edu.pe:article/514 |
Enlace del recurso: | https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/514 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Personalidad Realidad Híbrida Psicología derechos Personality Hybrid Reality Psychology Law |
id |
REVUSIL_2ed7d857942538a19f1cc6665f2fbdfc |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usil.edu.pe:article/514 |
network_acronym_str |
REVUSIL |
network_name_str |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
repository_id_str |
. |
spelling |
Contradiction Between Law and Sub-Rules With Psychological ConsiderationContradicción entre la ley y las subreglas con consideración psicológicaShklyar, Tatiana L.Popova, Anna V.Gorokhova, Svetlana S.PersonalidadRealidad HíbridaPsicologíaderechosPersonalityHybrid RealityPsychologyLawIn this article authors suggest to consider features of hybrid reality, both in psychology, and in law. Authors investigate opportunities and dangers of the virtual world. Reveal the main psychological aspects provoking the person to plunge into Internet space. Also in article the main tendencies and the directions of transformation of the modern legislation connected with need to provide a condition of information security for the individual, societies, and the states in general are shown, difficulties of implementation of legal regulation and administrative control in digital space are analyzed, and the appeal of the virtual world to inhabitants, including, and in connection with his weak accountability from is at the same time proved out of.En este artículo, los autores sugieren considerar las características de la realidad híbrida, tanto en psicología como en derecho. Los autores investigan las oportunidades y los peligros del mundo virtual. Revele los principales aspectos psicológicos que provocan que la persona se sumerja en elespacio de Internet. También en el artículo se muestran las principales tendencias y las direcciones de transformación de la legislación moderna relacionada con la necesidad de proporcionar una condición de seguridad de la información para el individuo, las sociedades y los estados en general, las dificultades de implementación de la regulación legal y el control administrativo en digital se analizan los espacios, y se demuestra al mismo tiempo el atractivo del mundo virtual para los habitantes, incluidos y en relación con su débil rendición de cuentas.Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.2020-10-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/51410.20511/pyr2020.v8n3.514Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e514Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e514Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e5142310-46352307-799910.20511/pyr2020.v8n3reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyolainstname:Universidad San Ignacio de Loyolainstacron:USILenghttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/514/919Derechos de autor 2020 Propósitos y Representacioneshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.usil.edu.pe:article/5142022-06-07T22:07:16Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Contradiction Between Law and Sub-Rules With Psychological Consideration Contradicción entre la ley y las subreglas con consideración psicológica |
title |
Contradiction Between Law and Sub-Rules With Psychological Consideration |
spellingShingle |
Contradiction Between Law and Sub-Rules With Psychological Consideration Shklyar, Tatiana L. Personalidad Realidad Híbrida Psicología derechos Personality Hybrid Reality Psychology Law |
title_short |
Contradiction Between Law and Sub-Rules With Psychological Consideration |
title_full |
Contradiction Between Law and Sub-Rules With Psychological Consideration |
title_fullStr |
Contradiction Between Law and Sub-Rules With Psychological Consideration |
title_full_unstemmed |
Contradiction Between Law and Sub-Rules With Psychological Consideration |
title_sort |
Contradiction Between Law and Sub-Rules With Psychological Consideration |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Shklyar, Tatiana L. Popova, Anna V. Gorokhova, Svetlana S. |
author |
Shklyar, Tatiana L. |
author_facet |
Shklyar, Tatiana L. Popova, Anna V. Gorokhova, Svetlana S. |
author_role |
author |
author2 |
Popova, Anna V. Gorokhova, Svetlana S. |
author2_role |
author author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Personalidad Realidad Híbrida Psicología derechos Personality Hybrid Reality Psychology Law |
topic |
Personalidad Realidad Híbrida Psicología derechos Personality Hybrid Reality Psychology Law |
description |
In this article authors suggest to consider features of hybrid reality, both in psychology, and in law. Authors investigate opportunities and dangers of the virtual world. Reveal the main psychological aspects provoking the person to plunge into Internet space. Also in article the main tendencies and the directions of transformation of the modern legislation connected with need to provide a condition of information security for the individual, societies, and the states in general are shown, difficulties of implementation of legal regulation and administrative control in digital space are analyzed, and the appeal of the virtual world to inhabitants, including, and in connection with his weak accountability from is at the same time proved out of. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-10-27 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/514 10.20511/pyr2020.v8n3.514 |
url |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/514 |
identifier_str_mv |
10.20511/pyr2020.v8n3.514 |
dc.language.none.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/514/919 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú. |
publisher.none.fl_str_mv |
Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú. |
dc.source.none.fl_str_mv |
Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e514 Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e514 Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e514 2310-4635 2307-7999 10.20511/pyr2020.v8n3 reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola instname:Universidad San Ignacio de Loyola instacron:USIL |
instname_str |
Universidad San Ignacio de Loyola |
instacron_str |
USIL |
institution |
USIL |
reponame_str |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
collection |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1789528872585265152 |
score |
13.788314 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).