Characteristics of Ethnic Identity Among Students

Descripción del Articulo

The paper shows the characteristics that influence the ethnic identity of students educated in the Azerbaijani and Russian languages.The thoughts related to the study about  ethnic identity within the studies conducted in this way, as well as the psychological features of this process in youthful in...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Safarova Elshad, Jamila
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
Lenguaje:inglés
OAI Identifier:oai:revistas.usil.edu.pe:article/464
Enlace del recurso:https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/464
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Ethnos
Self Awareness
Studying Process
Ethnic Self-Awareness
İdentity
Globalization
Language.
Etnias
Autoconciencia
Proceso de estudio
Autoconciencia étnica
Identidad
Globalización
Lenguaje
id REVUSIL_10340dd0e1919aab77a811e559f9066c
oai_identifier_str oai:revistas.usil.edu.pe:article/464
network_acronym_str REVUSIL
network_name_str Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
repository_id_str .
spelling Characteristics of Ethnic Identity Among StudentsCaracterísticas de la identidad étnica entre estudiantesSafarova Elshad, JamilaEthnosSelf AwarenessStudying ProcessEthnic Self-AwarenessİdentityGlobalizationLanguage.EtniasAutoconcienciaProceso de estudioAutoconciencia étnicaIdentidadGlobalizaciónLenguajeThe paper shows the characteristics that influence the ethnic identity of students educated in the Azerbaijani and Russian languages.The thoughts related to the study about  ethnic identity within the studies conducted in this way, as well as the psychological features of this process in youthful individuals are analyzed.Analysis of the results demonstrates that learners, studying in Azerbaijani department have indicators of the cognitive element of the ethnic identity higher than those of the learners studying in Russian department. This means that the level of self-awareness of their belonging to this ethnic group, opinions about the features of their own ethnic group are higher among students of the Azerbaijani Department. Analysis of the results also reveals the fact that students, studying in Azerbaijani language have indicators of the affective component of ethnic identity higher than students studying in Russian language. This considers a positive attitude towards their ethnos as a group, as well as the fact that young people have a definite emotional feel of acceptance to their ethnic group, a high sensitivity towards their ethnos.El documento muestra las características que influyen en la identidad étnica de los estudiantes educados en los idiomas azerbaiyano y ruso. Los pensamientos relacionados con el estudio sobre la identidad étnica dentro de los estudios realizados de esta manera, así como las características psicológicas de este proceso en individuos jóvenes son El análisis de los resultados demuestra que los alumnos que estudian en el departamento de Azerbaiyán tienen indicadores del elemento cognitivo de la identidad étnica superior a los de los alumnos que estudian en el departamento ruso. Esto significa que el nivel de autoconciencia de su pertenencia a este grupo étnico, las opiniones sobre las características de su propio grupo étnico son más altas entre los estudiantes del Departamento de Azerbaiyán. El análisis de los resultados también revela el hecho de que los estudiantes que estudian en idioma azerbaiyano tienen indicadores del componente afectivo de la identidad étnica más altos que los estudiantes que estudian en idioma ruso. Esto considera una actitud positiva hacia su etnia como grupo, así como el hecho de que los jóvenes tienen una clara sensación emocional de aceptación hacia su grupo étnico, una alta sensibilidad hacia su etnia.Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.2020-06-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/46410.20511/pyr2020.v8n2.464Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 2 (2020): Mayo - Agosto: Comportamientos sociales y relaciones entre grupos; e464Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 2 (2020): Mayo - Agosto: Comportamientos sociales y relaciones entre grupos; e464Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 2 (2020): Mayo - Agosto: Comportamientos sociales y relaciones entre grupos; e4642310-46352307-799910.20511/pyr2020.v8n2reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyolainstname:Universidad San Ignacio de Loyolainstacron:USILenghttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/464/973Derechos de autor 2020 Propósitos y Representacioneshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.usil.edu.pe:article/4642022-06-02T15:03:48Z
dc.title.none.fl_str_mv Characteristics of Ethnic Identity Among Students
Características de la identidad étnica entre estudiantes
title Characteristics of Ethnic Identity Among Students
spellingShingle Characteristics of Ethnic Identity Among Students
Safarova Elshad, Jamila
Ethnos
Self Awareness
Studying Process
Ethnic Self-Awareness
İdentity
Globalization
Language.
Etnias
Autoconciencia
Proceso de estudio
Autoconciencia étnica
Identidad
Globalización
Lenguaje
title_short Characteristics of Ethnic Identity Among Students
title_full Characteristics of Ethnic Identity Among Students
title_fullStr Characteristics of Ethnic Identity Among Students
title_full_unstemmed Characteristics of Ethnic Identity Among Students
title_sort Characteristics of Ethnic Identity Among Students
dc.creator.none.fl_str_mv Safarova Elshad, Jamila
author Safarova Elshad, Jamila
author_facet Safarova Elshad, Jamila
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Ethnos
Self Awareness
Studying Process
Ethnic Self-Awareness
İdentity
Globalization
Language.
Etnias
Autoconciencia
Proceso de estudio
Autoconciencia étnica
Identidad
Globalización
Lenguaje
topic Ethnos
Self Awareness
Studying Process
Ethnic Self-Awareness
İdentity
Globalization
Language.
Etnias
Autoconciencia
Proceso de estudio
Autoconciencia étnica
Identidad
Globalización
Lenguaje
description The paper shows the characteristics that influence the ethnic identity of students educated in the Azerbaijani and Russian languages.The thoughts related to the study about  ethnic identity within the studies conducted in this way, as well as the psychological features of this process in youthful individuals are analyzed.Analysis of the results demonstrates that learners, studying in Azerbaijani department have indicators of the cognitive element of the ethnic identity higher than those of the learners studying in Russian department. This means that the level of self-awareness of their belonging to this ethnic group, opinions about the features of their own ethnic group are higher among students of the Azerbaijani Department. Analysis of the results also reveals the fact that students, studying in Azerbaijani language have indicators of the affective component of ethnic identity higher than students studying in Russian language. This considers a positive attitude towards their ethnos as a group, as well as the fact that young people have a definite emotional feel of acceptance to their ethnic group, a high sensitivity towards their ethnos.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-06-18
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/464
10.20511/pyr2020.v8n2.464
url https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/464
identifier_str_mv 10.20511/pyr2020.v8n2.464
dc.language.none.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/464/973
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.
publisher.none.fl_str_mv Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.
dc.source.none.fl_str_mv Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 2 (2020): Mayo - Agosto: Comportamientos sociales y relaciones entre grupos; e464
Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 2 (2020): Mayo - Agosto: Comportamientos sociales y relaciones entre grupos; e464
Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 2 (2020): Mayo - Agosto: Comportamientos sociales y relaciones entre grupos; e464
2310-4635
2307-7999
10.20511/pyr2020.v8n2
reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
instname:Universidad San Ignacio de Loyola
instacron:USIL
instname_str Universidad San Ignacio de Loyola
instacron_str USIL
institution USIL
reponame_str Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
collection Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1789528872457338880
score 13.987529
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).