Characteristics of Ethnic Identity Among Students
Descripción del Articulo
The paper shows the characteristics that influence the ethnic identity of students educated in the Azerbaijani and Russian languages.The thoughts related to the study about ethnic identity within the studies conducted in this way, as well as the psychological features of this process in youthful in...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2020 |
| Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
| Repositorio: | Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
| Lenguaje: | inglés |
| OAI Identifier: | oai:revistas.usil.edu.pe:article/464 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/464 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Ethnos Self Awareness Studying Process Ethnic Self-Awareness İdentity Globalization Language. Etnias Autoconciencia Proceso de estudio Autoconciencia étnica Identidad Globalización Lenguaje |
| id |
REVUSIL_10340dd0e1919aab77a811e559f9066c |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:revistas.usil.edu.pe:article/464 |
| network_acronym_str |
REVUSIL |
| network_name_str |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
| repository_id_str |
. |
| spelling |
Characteristics of Ethnic Identity Among StudentsCaracterísticas de la identidad étnica entre estudiantesSafarova Elshad, JamilaEthnosSelf AwarenessStudying ProcessEthnic Self-AwarenessİdentityGlobalizationLanguage.EtniasAutoconcienciaProceso de estudioAutoconciencia étnicaIdentidadGlobalizaciónLenguajeThe paper shows the characteristics that influence the ethnic identity of students educated in the Azerbaijani and Russian languages.The thoughts related to the study about ethnic identity within the studies conducted in this way, as well as the psychological features of this process in youthful individuals are analyzed.Analysis of the results demonstrates that learners, studying in Azerbaijani department have indicators of the cognitive element of the ethnic identity higher than those of the learners studying in Russian department. This means that the level of self-awareness of their belonging to this ethnic group, opinions about the features of their own ethnic group are higher among students of the Azerbaijani Department. Analysis of the results also reveals the fact that students, studying in Azerbaijani language have indicators of the affective component of ethnic identity higher than students studying in Russian language. This considers a positive attitude towards their ethnos as a group, as well as the fact that young people have a definite emotional feel of acceptance to their ethnic group, a high sensitivity towards their ethnos.El documento muestra las características que influyen en la identidad étnica de los estudiantes educados en los idiomas azerbaiyano y ruso. Los pensamientos relacionados con el estudio sobre la identidad étnica dentro de los estudios realizados de esta manera, así como las características psicológicas de este proceso en individuos jóvenes son El análisis de los resultados demuestra que los alumnos que estudian en el departamento de Azerbaiyán tienen indicadores del elemento cognitivo de la identidad étnica superior a los de los alumnos que estudian en el departamento ruso. Esto significa que el nivel de autoconciencia de su pertenencia a este grupo étnico, las opiniones sobre las características de su propio grupo étnico son más altas entre los estudiantes del Departamento de Azerbaiyán. El análisis de los resultados también revela el hecho de que los estudiantes que estudian en idioma azerbaiyano tienen indicadores del componente afectivo de la identidad étnica más altos que los estudiantes que estudian en idioma ruso. Esto considera una actitud positiva hacia su etnia como grupo, así como el hecho de que los jóvenes tienen una clara sensación emocional de aceptación hacia su grupo étnico, una alta sensibilidad hacia su etnia.Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.2020-06-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/46410.20511/pyr2020.v8n2.464Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 2 (2020): Mayo - Agosto: Comportamientos sociales y relaciones entre grupos; e464Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 2 (2020): Mayo - Agosto: Comportamientos sociales y relaciones entre grupos; e464Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 2 (2020): Mayo - Agosto: Comportamientos sociales y relaciones entre grupos; e4642310-46352307-799910.20511/pyr2020.v8n2reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyolainstname:Universidad San Ignacio de Loyolainstacron:USILenghttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/464/973Derechos de autor 2020 Propósitos y Representacioneshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.usil.edu.pe:article/4642022-06-02T15:03:48Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Characteristics of Ethnic Identity Among Students Características de la identidad étnica entre estudiantes |
| title |
Characteristics of Ethnic Identity Among Students |
| spellingShingle |
Characteristics of Ethnic Identity Among Students Safarova Elshad, Jamila Ethnos Self Awareness Studying Process Ethnic Self-Awareness İdentity Globalization Language. Etnias Autoconciencia Proceso de estudio Autoconciencia étnica Identidad Globalización Lenguaje |
| title_short |
Characteristics of Ethnic Identity Among Students |
| title_full |
Characteristics of Ethnic Identity Among Students |
| title_fullStr |
Characteristics of Ethnic Identity Among Students |
| title_full_unstemmed |
Characteristics of Ethnic Identity Among Students |
| title_sort |
Characteristics of Ethnic Identity Among Students |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Safarova Elshad, Jamila |
| author |
Safarova Elshad, Jamila |
| author_facet |
Safarova Elshad, Jamila |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Ethnos Self Awareness Studying Process Ethnic Self-Awareness İdentity Globalization Language. Etnias Autoconciencia Proceso de estudio Autoconciencia étnica Identidad Globalización Lenguaje |
| topic |
Ethnos Self Awareness Studying Process Ethnic Self-Awareness İdentity Globalization Language. Etnias Autoconciencia Proceso de estudio Autoconciencia étnica Identidad Globalización Lenguaje |
| description |
The paper shows the characteristics that influence the ethnic identity of students educated in the Azerbaijani and Russian languages.The thoughts related to the study about ethnic identity within the studies conducted in this way, as well as the psychological features of this process in youthful individuals are analyzed.Analysis of the results demonstrates that learners, studying in Azerbaijani department have indicators of the cognitive element of the ethnic identity higher than those of the learners studying in Russian department. This means that the level of self-awareness of their belonging to this ethnic group, opinions about the features of their own ethnic group are higher among students of the Azerbaijani Department. Analysis of the results also reveals the fact that students, studying in Azerbaijani language have indicators of the affective component of ethnic identity higher than students studying in Russian language. This considers a positive attitude towards their ethnos as a group, as well as the fact that young people have a definite emotional feel of acceptance to their ethnic group, a high sensitivity towards their ethnos. |
| publishDate |
2020 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2020-06-18 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/464 10.20511/pyr2020.v8n2.464 |
| url |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/464 |
| identifier_str_mv |
10.20511/pyr2020.v8n2.464 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
eng |
| language |
eng |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/464/973 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú. |
| publisher.none.fl_str_mv |
Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú. |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 2 (2020): Mayo - Agosto: Comportamientos sociales y relaciones entre grupos; e464 Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 2 (2020): Mayo - Agosto: Comportamientos sociales y relaciones entre grupos; e464 Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 2 (2020): Mayo - Agosto: Comportamientos sociales y relaciones entre grupos; e464 2310-4635 2307-7999 10.20511/pyr2020.v8n2 reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola instname:Universidad San Ignacio de Loyola instacron:USIL |
| instname_str |
Universidad San Ignacio de Loyola |
| instacron_str |
USIL |
| institution |
USIL |
| reponame_str |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
| collection |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1789528872457338880 |
| score |
13.987529 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).