Computer Musical Creative Work in the Russian Initial Vocational Education System
Descripción del Articulo
        The development of new music technologies necessitates changes in the content of music education. Musical pedagogy is faced with the task of educating creative musicians who are capable of innovative activities and inventive musical thinking. Therefore, primary music education should introduce creat...
              
            
    
                        | Autores: | , | 
|---|---|
| Formato: | artículo | 
| Fecha de Publicación: | 2020 | 
| Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola | 
| Repositorio: | Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola | 
| Lenguaje: | inglés | 
| OAI Identifier: | oai:revistas.usil.edu.pe:article/523 | 
| Enlace del recurso: | https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/523 | 
| Nivel de acceso: | acceso abierto | 
| Materia: | Music Education Music Computer Technologies (MCT) Computer Music Creative Work Computer Arrangement Musical Composition Multimedia Project. Educación musical Tecnologías Informáticas de la Música (MCT) Computadora de la Música Trabajo Creativo Arreglo de Computadora Composicion Musical Proyecto Multimedia  | 
| id | 
                  REVUSIL_09af2cd439e763be6f1c9c1cc2227b25 | 
    
|---|---|
| oai_identifier_str | 
                  oai:revistas.usil.edu.pe:article/523 | 
    
| network_acronym_str | 
                  REVUSIL | 
    
| network_name_str | 
                  Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola | 
    
| repository_id_str | 
                  . | 
    
| spelling | 
                  Computer Musical Creative Work in the Russian Initial Vocational Education SystemTrabajo creativo musical en computadora en el sistema de educación vocacional inicial rusoGorbunova, Irina B.Mikhutkina, Nina V.Music EducationMusic Computer Technologies (MCT)Computer Music Creative WorkComputer ArrangementMusical CompositionMultimedia Project.Educación musicalTecnologías Informáticas de la Música (MCT)Computadora de la Música Trabajo CreativoArreglo de ComputadoraComposicion MusicalProyecto MultimediaThe development of new music technologies necessitates changes in the content of music education. Musical pedagogy is faced with the task of educating creative musicians who are capable of innovative activities and inventive musical thinking. Therefore, primary music education should introduce creative learning technologies aimed at developing students’ creative abilities. This article analyzes the content of students’ musical and creative activities in the field of music computer technologies (MCT) illustrated by the subject “Computer Music Creative Work.” The theoretical and experimental study led us to conclude that this course not only develops creative abilities but also establishes conditions for the comprehensive and harmonious development of students’ personalities.El desarrollo de nuevas tecnologías musicales requiere cambios en el contenido de la educación musical. La pedagogía musical se enfrenta a la tarea de educar a músicos creativos que sean capaces de actividades innovadoras y pensamiento musical inventivo. Por lo tanto, la educación musical primaria debe introducir tecnologías de aprendizaje creativo destinadas a desarrollar las habilidades creativas de los estudiantes. Este artículo analiza el contenido de las actividades musicales y creativas de los estudiantes en el campo de las tecnologías informáticas de música (MCT) ilustradas por el tema “Trabajo creativo de música de computadora”. El estudio teórico y experimental nos llevó a concluir que este curso no solo desarrolla habilidades creativas sino que también establece condiciones para el desarrollo integral y armonioso de las personalidades de los estudiantes.Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.2020-06-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/52310.20511/pyr2020.v8n2.523Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 2 (2020): Mayo - Agosto: Comportamientos sociales y relaciones entre grupos; e523Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 2 (2020): Mayo - Agosto: Comportamientos sociales y relaciones entre grupos; e523Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 2 (2020): Mayo - Agosto: Comportamientos sociales y relaciones entre grupos; e5232310-46352307-799910.20511/pyr2020.v8n2reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyolainstname:Universidad San Ignacio de Loyolainstacron:USILenghttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/523/954Derechos de autor 2020 Propósitos y Representacioneshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.usil.edu.pe:article/5232022-06-02T16:13:30Z | 
    
| dc.title.none.fl_str_mv | 
                  Computer Musical Creative Work in the Russian Initial Vocational Education System Trabajo creativo musical en computadora en el sistema de educación vocacional inicial ruso  | 
    
| title | 
                  Computer Musical Creative Work in the Russian Initial Vocational Education System | 
    
| spellingShingle | 
                  Computer Musical Creative Work in the Russian Initial Vocational Education System Gorbunova, Irina B. Music Education Music Computer Technologies (MCT) Computer Music Creative Work Computer Arrangement Musical Composition Multimedia Project. Educación musical Tecnologías Informáticas de la Música (MCT) Computadora de la Música Trabajo Creativo Arreglo de Computadora Composicion Musical Proyecto Multimedia  | 
    
| title_short | 
                  Computer Musical Creative Work in the Russian Initial Vocational Education System | 
    
| title_full | 
                  Computer Musical Creative Work in the Russian Initial Vocational Education System | 
    
| title_fullStr | 
                  Computer Musical Creative Work in the Russian Initial Vocational Education System | 
    
| title_full_unstemmed | 
                  Computer Musical Creative Work in the Russian Initial Vocational Education System | 
    
| title_sort | 
                  Computer Musical Creative Work in the Russian Initial Vocational Education System | 
    
| dc.creator.none.fl_str_mv | 
                  Gorbunova, Irina B. Mikhutkina, Nina V.  | 
    
| author | 
                  Gorbunova, Irina B. | 
    
| author_facet | 
                  Gorbunova, Irina B. Mikhutkina, Nina V.  | 
    
| author_role | 
                  author | 
    
| author2 | 
                  Mikhutkina, Nina V. | 
    
| author2_role | 
                  author | 
    
| dc.subject.none.fl_str_mv | 
                  Music Education Music Computer Technologies (MCT) Computer Music Creative Work Computer Arrangement Musical Composition Multimedia Project. Educación musical Tecnologías Informáticas de la Música (MCT) Computadora de la Música Trabajo Creativo Arreglo de Computadora Composicion Musical Proyecto Multimedia  | 
    
| topic | 
                  Music Education Music Computer Technologies (MCT) Computer Music Creative Work Computer Arrangement Musical Composition Multimedia Project. Educación musical Tecnologías Informáticas de la Música (MCT) Computadora de la Música Trabajo Creativo Arreglo de Computadora Composicion Musical Proyecto Multimedia  | 
    
| description | 
                  The development of new music technologies necessitates changes in the content of music education. Musical pedagogy is faced with the task of educating creative musicians who are capable of innovative activities and inventive musical thinking. Therefore, primary music education should introduce creative learning technologies aimed at developing students’ creative abilities. This article analyzes the content of students’ musical and creative activities in the field of music computer technologies (MCT) illustrated by the subject “Computer Music Creative Work.” The theoretical and experimental study led us to conclude that this course not only develops creative abilities but also establishes conditions for the comprehensive and harmonious development of students’ personalities. | 
    
| publishDate | 
                  2020 | 
    
| dc.date.none.fl_str_mv | 
                  2020-06-18 | 
    
| dc.type.none.fl_str_mv | 
                  info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion  | 
    
| format | 
                  article | 
    
| status_str | 
                  publishedVersion | 
    
| dc.identifier.none.fl_str_mv | 
                  https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/523 10.20511/pyr2020.v8n2.523  | 
    
| url | 
                  https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/523 | 
    
| identifier_str_mv | 
                  10.20511/pyr2020.v8n2.523 | 
    
| dc.language.none.fl_str_mv | 
                  eng | 
    
| language | 
                  eng | 
    
| dc.relation.none.fl_str_mv | 
                  https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/523/954 | 
    
| dc.rights.none.fl_str_mv | 
                  Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess  | 
    
| rights_invalid_str_mv | 
                  Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0  | 
    
| eu_rights_str_mv | 
                  openAccess | 
    
| dc.format.none.fl_str_mv | 
                  application/pdf | 
    
| dc.publisher.none.fl_str_mv | 
                  Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú. | 
    
| publisher.none.fl_str_mv | 
                  Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú. | 
    
| dc.source.none.fl_str_mv | 
                  Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 2 (2020): Mayo - Agosto: Comportamientos sociales y relaciones entre grupos; e523 Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 2 (2020): Mayo - Agosto: Comportamientos sociales y relaciones entre grupos; e523 Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 2 (2020): Mayo - Agosto: Comportamientos sociales y relaciones entre grupos; e523 2310-4635 2307-7999 10.20511/pyr2020.v8n2 reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola instname:Universidad San Ignacio de Loyola instacron:USIL  | 
    
| instname_str | 
                  Universidad San Ignacio de Loyola | 
    
| instacron_str | 
                  USIL | 
    
| institution | 
                  USIL | 
    
| reponame_str | 
                  Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola | 
    
| collection | 
                  Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola | 
    
| repository.name.fl_str_mv | 
                   | 
    
| repository.mail.fl_str_mv | 
                   | 
    
| _version_ | 
                  1789528872614625280 | 
    
| score | 
                  13.977305 | 
    
 Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
    La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).